X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר לחצים פוליטיים וציבוריים ניכרים, הודיע שר האנרגיה סילבן שלום כי "הגיע למסקנה כי יש להגביר את השקיפות בשיח הציבורי" לא ברור בשלב זה האם ייחשף כל המידע ומהו המועד לחשיפתו
▪  ▪  ▪
שאול צמח מגיש את דוח הוועדה לראש הממשלה נתניהו [צילום: פלאש 90]

שר האנרגיה והמים סילבן שלום, החליט (יום ה', 23.5.13) לפרסם את כל הפרוטוקולים של ועדת צמח לבחינת מדיניות הגז הטבעי בישראל.
"בחנתי את הסוגיה באריכות מאז נכנסתי לתפקידי ולאחר שיחות עם אנשי משרד המשפטים הגעתי למסקנה כי יש להגביר את השקיפות בשיח הציבורי ואת שותפות הציבור בדיונים שקדמו למסקנות הוועדה", מסר שלום. "החלטתי כי יש לאפשר לציבור לקרוא את הפרוטוקולים של דיוני הוועדה שישבה על המדוכה".
כזכור, ועדת צמח (בראשותו של מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח) הוקמה בתקופת הממשלה הקודמת ופרסמה בספטמבר 2012 את מסקנותיה כי יש לייצא 53 אחוזים ממאגרי הגז הטבעי שנמצאו בישראל.
ח"כ דב חנין (חד"ש) ברך על החלטת שר האנרגיה, שהתקבלה לאחר מאבק פרלמנטרי וציבורי בעניין. "המאבק שניהלנו בנושא זה הוא גם עקרוני וגם מעשי", אמר חנין. "ברמה העקרונית לא ייתכן שדיונים בסוגיות כל-כך חשובות יוסתרו מן הציבור ומהכנסת. ברמה המעשית, אי-אפשר בכלל להבין את מסקנות הוועדה כפי שהתפרסמו וכדי לגבש מדיניות ראוייה לישראל בסוגית הגז דרוש לנו להכיר את כל החומרים המקצועיים והדיונים המקצועיים שנעשו בעניין בכל המסגרות".
"הצעד הבא - הבאת ההכרעה בסוגייה לכנסת"
חנין אמר כי הצעד הבא חייב להיות הבאת ההכרעה בסוגייה זו לכנסת, כפי שדרשו רוב הח"כים במכתב שהוציאו לראש הממשלה.
חנין יזם כינוס חירום בנושא ייצוא הגז עם כינוס מושב הקיץ על-מנת להביא את הנושא בפני הכנסת. הוא החתים 60 ח"כים על הדרישה להביא את הנושא להכרעת הכנסת, יזם דיון בוועדת הכלכלה בנושא ודרש את חשיפת הפרוטוקולים לקראת דיון זה (ונענה עד כה בשלילה). בנוסף, הניח ח"כ חנין על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה יובטחו עתודות האנרגיה של ישראל ל-50 השנים הבאות בטרם יאושר כל ייצוא של גז מישראל.
עו"ד אפי מיכאלי, ראש תחום הפרטה ורגולציה במכון לאחריות תאגידית, ציין כי "למרות שעבודתה של הוועדה היא ציבורית, בחרה הוועדה שלא לחשוף את פרוטוקולי ישיבות הוועדה במהלך חודשים רבים. כעת, לאחר לחץ ציבורי והגשתה של עתירה בנושא החליט השר לעשות זאת וחילץ את משרדו ממבוכה קשה בפני בית המשפט. לחשיפת פרוטוקולי ישיבות ודיוני הוועדה חשיבות ציבורית ראשונה במעלה. לעבודת הוועדה השפעה רבה על משק האנרגיה הישראלי בעשורים הקרובים ולכן ראוי שאופן עבודתה של הוועדה יהיה חשוף לעיני הציבור".
מיכאלי ציין כי "לא ברור בשלב זה האם ייחשף כל המידע ומהו המועד לחשיפתו. לפיכך, קיים החשש, כי רק חלק מהמידע ייחשף לציבור ואנו מקווים כי משרד האנרגיה ינהג בשקיפות מלאה בעניין זה ויאפשר מתן זמן מספק ללמוד את הפרטים בטרם תתקבל כל החלטה בנושא. אנו מצפים לפרסומם של הפרוטוקולים במלואם, ללא עריכה או צנזורה, וזאת כדי שניתן יהיה לבחון באופן רציני את מסקנותיה של הוועדה לאור החומרים והדברים שהובאו בפנייה".

תאריך:  23/05/2013   |   עודכן:  23/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרוטוקולים של ועדת צמח ייחשפו לציבור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבלוף של 'היקף הגז'
חשדנית  |  23/05/13 23:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"דכנר ביקש מקדמות והסכמתי; הוא רצה את זה אישית אליו ואין בזה שום פסול מבחינתי"    רוזן: איש לא קיבל בשנות ה-90 שכר כזה - 11-9 מיליון שקל בשנה
עופר וולפסון
ביום ראשון ובשעות פתיחת המסחר לא יחול שינוי, מחשש לפגיעה בנזילות    השינויים ייכנסו לתוקף ב-16 ביוני
איציק וולף
פנינה ארד ומיכאל דנינו ממושב שוקדה נהרגו, אדם נוסף נפצע קשה ואחר נפצע בינוני בהתנגשות בין רכב מסחרי לרכב פרטי בצומת כפר מימון שבצפון הנגב    הבוקר נהרגו שתי נשים בתאונה חזיתית בצפון הארץ
איתמר לוין
דוחה את טענת המדינה לפיה קנה במיליונים את שתיקתו של דכנר ב-2007    מסביר שהחתים את דכנר על הצהרה לפיה הפרויקט היה תקין - כדי להגן על דכנר עצמו
אלעזר לוין
ד"ר קרנית פלוג, המועמדת להחליף את הנגיד פישר: "אין למשך זמן זה אח ורע בעולם"    בעטה 'גול עצמי': "בנק ישראל הפחית את הרבית, והדבר הגדיל את הביקוש לדירות"    סגן נשיא הקבלנים התפרץ: "מדוע אינך מדברת על מחנק האשראי שלנו?!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il