X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במוקד תרגיל "נקודת מפנה" השנה, הוחלט לתרגל את מוכנות העורף לאירוע בלתי קונבנציונאלי ואת הקשר עם הרשויות המקומיות ומוכנותן לחרום שתי צפירות תרגול יושמעו במהלך היום
▪  ▪  ▪
אזעקה לתרגול בלבד [צילום: AP]

תרגיל העורף הלאומי של ישראל שהחל הבוקר (יום ב', 27.5.13) יימשך שלושה ימים עד יום רביעי. בתרגיל ישתתפו פיקוד העורף, המשרד להגנת העורף, רשות החרום הלאומית (רח"ל), הרשויות המקומיות, משרדי ממשלה שונים, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך וגופים ציבוריים ופרטיים.
במוקד תרגיל "נקודת מפנה" השנה, הוחלט לתרגל את מוכנות העורף לאירוע בלתי קונבנציונלי ואת הקשר עם הרשויות המקומיות ומוכנותן לחרום. במהלך התרגיל יתורגלו המטה והשטח בתרחישים שונים ברחבי הארץ, שיופעלו על-ידי פיקוד העורף והמשרד להגנת העורף.
במסגרת התרגיל, בשעה 12:30 תישמע אזעקת תרגול בת דקה וחצי ברחבי הארץ ואזעקת תרגול נוספת בשעה 19:05. בשעה 19:05, תישמע צפירה שונה - עולה ויורדת, באזורים שונים. אם יתרחש אירוע אמת, תישמע אזעקה נוספת ותצא הודעה מסודרת באמצעי התקשורת השונים.
לתושבי עוטף עזה המתורגלים כבר במצבי חרום לא תושמענה האזעקות.
התרגיל, המתקיים זו השנה השביעית, תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2013 ועל בנייתו שקדה בחודשים האחרונים מינהלת לאומית בשיתוף גורמים שונים. בצבא אומרים כי התרגיל מהווה הזדמנות שנתית נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חרום, לבחינת המערכות השונות, התיאום הבין-ארגוני ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחרום.
מסר אישי
פיקוד העורף יפעיל ביומו הראשון של התרגיל את מיזם "מסר אישי", במסגרתו תיבחן מערכת ההתרעה במסרונים אשר ישלחו שירות למכשירים הניידים. על כן, ייתכן כי יתקבלו מסרונים בכל רחבי הארץ בשעות האזעקה. במסגרת התרגיל יתורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ והתלמידים יתרגלו כניסה למרחבים המוגנים. בעת האזעקה יתרגלו גם בסיסי צה"ל, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את הכניסה למרחבים מוגנים.
רשויות הביטחון קוראות לשתף פעולה עם התרגיל ולהישמע להנחיות פיקוד העורף: עם הישמע האזעקה, מתבקשים תושבי המדינה לתרגל כניסה למרחב המוגן, שנבחר מראש, על-פי זמן הכניסה למיגון העומד לרשותם- בבית, במקום העבודה או בכל מבנה בו ישהו. במידה ואין אפשרות להיכנס למרחב המוגן בזמן אזעקת התרגול: יש להיכנס למרחב הבטוח ביותר בקרבת מקום ולשהות בו במשך 10 דקות. הנחיות פיקוד העורף הוכחו בעבר כמצילות חיים, יש להישמע להן.
יש להדגיש כי כלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, יימשכו כסדרם וכך גם כנסים ואירועים המוניים. תנועת כלי רכב, פרטית וציבורית, תימשך כסדרה גם בהישמע האזעקה (לא תתבצע הפרעה לתנועה, אך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף בזמן נסיעה ברכב).
בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה - יש לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207. בנושאים הקשורים למקלטים משותפים וציבוריים- יש לפנות למוקדי המידע העירונים.

תאריך:  27/05/2013   |   עודכן:  27/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מכון המחקר שיופעל החל מהשנה הקרובה הוא חלק מרשת של כתריסר ממכוני מחקר שמפעילה אוניברסיטת ניו-יורק, ויכלול תחומים רבים - לדוגמה: מדעים מדויקים, מדעי החיים, משפטים, מדעי הרוח ואמנויות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון אישר פשרה בתביעה ייצוגית נגד נטוויז'ן וסמייל 012, שהוגשה בטענה שהטעו את העובדים הזרים שרכשו את הכרטיסים לביצוע שיחות בינלאומיות
איתמר לוין
גרוניס ביטל פסק דין שהורה להרוס 65 מבנים, בנימוק שמאז ניתן - חלה התקדמות באכיפת חוקי התכנון והבנייה בנגב    קובע: אין להתערב בשיקולי הרשויות בקביעת סדרי העדיפויות
איתמר לוין
קורא לביטוח הלאומי להיות ער לכך שכיום יכול אדם לעבוד גם מחוץ למקום עבודתו, כולל מול המחשב בביתו, ולפיכך בכל המקרים בהם ייפגע עקב עבודתו - יש להכיר בתאונת עבודה
איתמר לוין
צ'רני לא הצליח להסביר מדוע הציע דכנר להוציא חשבוניות כנגד מה שלשיטתו היה הלוואות אישיות    טוען: "דכנר ישב וגמגם וגמגם וגמגם ולא הצליח לייחס אף אגורה לאיש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il