X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח העישון 2012 הוצג לראשונה בוועדת הבריאות: פחות מעשנים בכל המגזרים שרת הבריאות גרמן: "הרשויות לא עושות די"
▪  ▪  ▪
עדיין מעשנים [צילום: AP]
הפסקת עישון לפני גיל 40 מוסיפה חיים
יפעת גדות
אנשים שהפסיקו לעשן בין הגילאים 44-35 זכו בתשע שנים בערך, ואלו שהפסיקו לעשן בין הגילאים 54-45 ובין הגילאים 64-55 זכו בשש ובארבע שנות חיים, בהתאמה
לרשימה המלאה

לקראת היום הבינלאומי ללא עישון ועדת הבריאות של הכנסת קיימה היום (ב', 27.5.13) דיון מיוחד, במהלכו הוצג לראשונה דוח שרת הבריאות על העישון בישראל לשנת 2012.
בין היתר, עולה מהדוח כי שיעור המעשנים בקרב בני 21 ומעלה באוכלוסיה בישראל הוא 20.6%. בישראל, 27.2% מכלל הגברים מעשנים ו-14.5% מכלל הנשים בישראל מעשנות.
שיעור העישון באוכלוסיה היהודית גבוה יותר מבאוכלוסיה הערבית - 19.8% לעומת 24.9%, בהתאמה. גברים ערבים מעשנים כמעט פי שניים יותר מגברים יהודים (כ-44% לעומת 24%), בעוד שנשים ערביות מעשנות פי שניים פחות מנשים יהודיות (כ-7% לעומת 16%). הדוח מצביע על ירידה בכמות העישון בקרב קבוצת המעשנים מעל חפיסת סיגריות ליום.
עוד עולה מן הדוח, כי גברים יהודים המתחילים לעשן בגיל 17.9, נשים יהודיות 20, גברים ערבים 19.2, נשים ערביות 25.2.
בהשוואה לשיעור העישון במדינות ה-OECD מצבנו ממוצע בקרב הגברים, ונמוך בקרב הנשים.
נתונים לגבי בני נוער מצביעים על מגמת ירידה בעישון: סקר מ-2011 מצביע על מגמת ירידה משמעותית גם בעישון פעיל וגם בהתנסות, כולל נרגילות. בכיתה י' יש קפיצה בנתונים. בגיוס לצבא נרשמה עלייה חדה נוספת.
נתון נוסף מהדוח הראה כי ככל שעולה המיסוי על מוצרים, עוברים לעשן מוצרים זולים יותר.

"הנתונים טורדים את מנוחתי"
מנכ"ל משרד הבריאות מוטרד מהנתונים החמורים בקרב האוכלוסיה הערבית
▪  ▪  ▪

שרת הבריאות יעל גרמן אמרה בדיון: "התמותה בישראל מעישון מגיעה לכ-9,000 מקרים בשנה וכאלף אחרים מתים עקב חשיפה לעישון כפוי. הדוח מצביע על שיפור בכל הפרמטרים ובכל המגזרים, אבל עדיין יש לנו בעיה ועדיין המון מעשנים. הרשויות לא עושות די כדי לאכוף את החוקים. על כל מעשן יש שמונה או תשעה אנשים שלא רוצים לנשום את האוויר המזוהם. הרשויות המקומיות המצטיינות באכיפה הן תל אביב שחילקה בשנת 2012 כמעט 3,000 קנסות למעשנים, ואחריה באר שבע שקנסה 611 פעמים. שני קנסות ביום מכסים שכר חודשי של פקח".
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו: "אנחנו מקדמים חקיקה מחמירה שתגביל עוד את העישון במקומות ציבוריים ותגביל פרסום מוצרי טבק. הנתונים החמורים בקרב האוכלוסיה הערבית טורדים את מנוחתי וכבר רואים את ההשלכות הבריאותיות הקשות".
ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש) הסביר את תופעת העישון הנרחבת בקרב האוכלוסיה הערבית בכך שזוהי אוכלוסיה מוחלשת, עם אחוזי אבטלה גבוהים ומצב סוציו-אקונומי נמוך. שרת הבריאות גרמן ציינה כי שיעור המוות בעריסה בקרב תינוקות באוכלוסיה הערבית הוא כפול לעומת האוכלוסיה היהודית, וכי ייתכן שזו תוצאה של תופעת העישון הנרחבת במגזר זה.
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (שס): "אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל הנתונים חמורים. עקב האכילס כאן הוא מערכת החינוך, ואינני מתרשם שהיא מצליחה במאבק הזה. בנוסף, האכיפה היא משמעותית ביותר. אני ממליץ למשרד הבריאות לחקור את התופעה במיוחד בקרב הפריפריה ובקרב אוכלוסיות במצב סוציואקונומי נמוך".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  27/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ישנו סוג של לחץ שיכול להשאיר אישה בתחושה של כישלון, שאין לה מה שנדרש כדי להיות אישה מצליחה ושהיא נשארת מאחור, ותחושות כאלו יכולות לגרום לבעיות פסיכולוגיות כחרדה ודיכאון
איתמר לוין
בנו של ראש הממשלה המנוח הוא ממנהלי ג'נסיס אנג'לס שאולמרט משמש כיו"ר שלה    ביהמ"ש יכריע בשאלת השימוש במילה "ג'נסיס" לאור התנגדותה של קרן ההון-סיכון הנושאת שם זה
ניר כנען
האליפות של IPC היא תענוג צרוף. ואיך זה לא חוקי?
איתמר לוין
השופט שילה מינה לתפקיד את סיגל רכב-רוזן וקבע דיון למחר במעמד הצדדים    חובות ארבע החברות שבקבוצה מסתכמים בעשרות מיליוני דולרים
איתמר לוין
רשת תפצה את המוסיקאי אסף אבידן על שימוש שעשתה באחד משיריו בקדימון ל"האח הגדול" בשנת 2011    בית המשפט: רשת לא פעלה בחוסר תום לב, אך התרשלה כאשר לא בדקה את שאלת הזכויות בשיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il