X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי מתווה ההסכם בין האוצר למרכז השלטון המקומי, החל מ-2014 יוכרו כל תאגידי המים הקיימים כתאגידים אזוריים לצורך חישוב עלויות התפעול, כך שסך התשלומים עבור פעילותם יהיה נמוך משמעותית מהמצב כיום
▪  ▪  ▪
מדי שנה תיבחן מידת עמידתם של התאגידים בפרמטרים שגובשו [צילום: AP]

בתום מאבק ארוך בו הודיע השלטון המקומי כי נציגיו יתפטרו מהנהלות התאגידים אם הממשלה לא תורה על פירוקם, הודיע (יום ג', 28.5.13) משרד האוצר כי הגיע עם מרכז השלטון המקומי אמש להסכם על יישום רפורמה מקיפה במשק תאגידי המים והביוב.
הרפורמה מבוססת על מסקנות "ועדת ניסן", וההסכם מאפשר לשלטון המקומי, הבעלים של התאגידים, להגביר את מידת השפעתו עליהם באופן שיביא לצמצום הוצאותיהם וכתוצאה מכך להפחתת תעריף המים לצרכנים כבר ב-2014. מלוא ההפחתה בשיעור של כ-5% תושלם עד לסוף שנת 2015.
על-פי מתווה ההסכם, החל משנת 2014 יוכרו כל תאגידי המים הקיימים כתאגידים אזוריים לצורך חישוב עלויות התפעול, כך שסך התשלומים עבור פעילותם יהיה נמוך משמעותית מהמצב כיום. המתווה החדש יאפשר לתאגידי המים לבחור אחת מבין שלוש חלופות: מיזוג מלא בין תאגידים קיימים, כך שכל הנכסים יאוחדו לתאגיד אחד; תאגוד אזורי במתווה שיאפשר שיתוף בין תאגידים בנושאי תפעול והנהלה, או השארת התאגידים הקיימים במתכונתם הנוכחית.
מדי שנה תיבחן מידת עמידתם של התאגידים בפרמטרים שגובשו, באופן שיבטיח התנהלות יעילה, תוך אספקת שירותים נאותה לציבור ושמירה על חיסכון ביעילות התפעול. הפרמטרים שייבחנו הם עמידה בתוכנית ההשקעות, יציבות פיננסית ושמירה על אמות מידה לשירות עבור הצרכנים. תאגידים שלא יעמדו בפרמטרים שנקבעו בהסכם, יצורפו לתאגיד אזורי על-מנת למקסם את יתרונות הגודל ולהוזיל את העלויות לצרכן. התהליך ילווה על-ידי צוות הכולל את נציגי משרד האוצר, מרכז השלטון המקומי ורשות המים.
החקיקה שתאפשר תאגוד אזורי, תוגש במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2014-2013 שתכלול גם את השלמת החקיקה על-פי המלצות "ועדת ניסן", להסדרת יחסי השלטון המקומי עם תאגידי המים.
שר האוצר, יאיר לפיד, אמר בתגובה כי "הוזלת מחירי המים לציבור הצרכנים ב-5% וצמצום המערך הביורוקרטי המסורבל של תאגידי המים הינם צעדים משמעותיים בטיפול ביוקר המחיה ובהגברת יעילות משק המים".
יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ציין: "הבטחנו לציבור שנוזיל את מחיר המים והוכחנו שזה אפשרי. מרכז השלטון המקומי שם את האזרח במרכז ורושם הישג נוסף שיקל על אזרחי המדינה את יוקר המחיה. שיתוף הפעולה עם האוצר וההסדר החדש יביא להתייעלות של תאגידי המים ולהוזלה בתעריפי המים לאזרחים כבר בשנה הבאה, כשאני מתחייב בפני הציבור, כי לא ארפה, ואמשיך לפעול להוזלה נוספת במחירי המים".

אמון הציבור: ה"רפורמה" - זריעת חול בעיני הציבור

תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמה בתאגידי המים: המחיר יוזל ב-5%
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מחיר מים יוזל?זילות אינטליגנצי
ראיס-פוטין-טיל300  |  28/05/13 15:25
2
ראשי הרשויות מתנגדים לאיחוד
עבודה בעיניים  |  28/05/13 22:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הוארך מעצרם של בעלי ומנהלי חברות בשוק הפצת ספרי לימוד אשר ניסו לפי החשד למנוע ירידת מחירים במסגרת יצירת קרטל ביניהם, תוך הימנעות מהשתתפות במכרז של משרד החינוך והתקשרות עמו לאחר מכן בתנאים גרועים יותר לצרכן
איתמר לוין
צ'רני אמר שהתרומות ליד שרה היו "לובינג" לקידום חברת הולילנד, אך טוען שלא היה קשר בינן לבין הפרויקט    "הקשר המלוכלך בין התרומות לפרויקט הוא פרי המוח המעוות של דכנר"
מערכת אתר ערוץ הספורט
נתפס נוהג ללא רישיון. עונש מאסר על תנאי עומד נגדו
טליה סלנט
הקהל רוצה אותו, המחיר מרתיע. האם החלוץ שווה את זה?
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר להפעיל את החברה במתכונת מצומצמת של מתן שירות ללקוחותיה למשך עוד שבועיים לפחות    מונו שני מפרקים זמניים: סיגל רוזן-רכב ושאול קוטלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il