X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בוטלה טיסת הפנים? הנוסע יפוצה

אל-על פיצתה נוסעים בכחצי מיליון ד'

עד כה בטיסות פנים ארציות היו הנוסעים זכאים לשירותי הסיוע שנקבעו בחוק, וכעת התקנות באות להורות לחברות התעופה לתת לנוסעים גם פיצוי כספי במקרה של ביטול טיסה
▪  ▪  ▪
טיסה שבוטלה תיחשב טיסה שהמריאה באיחור של 3 שעות לפחות [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 28.5.13) תקנות שנועדו לקבוע את ההסדרים לפיצוי וסיוע לנוסעים בטיסות פנים ארציות, בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. התקנות הוגשו לוועדה בהמשך לחוק שאישרה בכנסת הקודמת, אותו יזם ח"כ אחמד טיבי, שקבע הסדרים לפיצוי נוסעים בגין ביטול או שינוי בפרטי טיסות בינלאומיות.
עו"ד רון חלפון ממשרד התחבורה הסביר, כי עד כה בטיסות פנים ארציות היו הנוסעים זכאים לשירותי הסיוע שנקבעו בחוק, וכעת התקנות באות להורות לחברות התעופה לתת לנוסעים גם פיצוי כספי במקרה של ביטול טיסה.
נציגת אל-על, עו"ד הילה שטרן אטיאס, טענה כי בטיסות פנים ארציות שכיחה התופעה של ביטול מסיבות שלא תלויות בחברות התעופה, כמו מזג אוויר וערפל, וביקשה במקרים כאלה להכיר בחלופה של הסעת הנוסעים באוטובוסים. עו"ד חלפון הבהיר כי החוק לא מאפשר להכיר בחלופה זו, לכן לא ניתן לקבוע זאת בתקנות ולשם כך נדרש תיקון חקיקה ראשי.
מעל חצי מיליון דולר הוצאו על פיצויים
מנהלת התכנון המסחרי באל-על, עדית גולדנברג, אמרה כי מחיר כרטיס ממוצע בקו לאילת עומד על 150 שקלים ונע בין 85 שקלים ועד לתקרה שקבע הרגולטור על 377 שקלים. כמו-כן, מאז שאל-על החלה לטוס לאילת פוצו בין 500 ל-800 נוסעים בטיסות פנים ארציות. עו"ד גולדנברג הוסיפה כי מאז נכנס החוק לתוקף, לפני פחות משנה (ב-16 באוגוסט 2012), אל-על הוציאה למעלה מחצי מיליון דולר רק לצורך מתן פיצוי כספי לנוסעים, לא כולל הסיוע.
היו"ר פרופ' ברוורמן דרש לקבל נתונים מפורטים וסטטיסטיקה, והעיר כי לא ניתן להתייחס לנתונים בצורה כזאת, שכן לא ברור מתוך כמה נוסעים מדובר ומה היקף הפגיעה. ח"כ וקנין הוסיף כי חברות התעופה לא יוכלו לצאת בידיים נקיות אם לא יגישו את הנתונים לוועדה.
ח"כ טיבי הזכיר כי מדובר בחוק צרכני מהמעלה הראשונה, שבא להחיל תקינה אירופית וטוב שכך. עם זאת הוסיף כי הוא שומע על מקרים בהם החוק לא מיושם וציין כי הוגשה אפילו תביעה ייצוגית נגד אל-על בטענה לעיכוב טיסות לתאילנד שבהן הנוסעים לא זכו לסיוע או לפיצוי. עוד הוסיף כי חברות שכר מנסות להערים על החוק ומנפיקות כרטיס רק 48 שעות לפני הטיסה.
עו"ד חלפון ממשרד התחבורה התייחס לדברים ואמר כי בכוונת המשרד ליזום תיקון חקיקה שיטפל בנושא ובנושאים נוספים.
טיסה שהמריאה באיחור של 3 שעות - מבוטלת
באשר לתקנות אמר ח"כ טיבי כי יש לקצר את הזמן ממנו תיחשב טיסה לטיסה שבוטלה מארבע שעות לפי הצעת משרד התחבורה בתקנות לשעתיים וחצי. באשר לטענות חברות התעופה לאילוצי מזג האוויר אמר ח"כ טיבי, כי "באירופה מזג האוויר קשה יותר".
יו"ר הוועדה פרופ' ברוורמן הבהיר כי במצב בו חברות התעופה לא מציגות את כל הנתונים בפני הוועדה, לא ניתן לבחון לעומק את טענותיהן. הוא הציע לאשר את ההצעה של משרד התחבורה, לפיה טיסה שבוטלה תהיה טיסה שלא התקיימה בפועל, או טיסה שהמריאה באיחור של ארבע שעות לפחות - אך לקבוע זאת כהוראת שעה לשנה. בתום השנה, אם משרד התחבורה לא יתקן את התקנות, טיסה שבוטלה תיחשב טיסה שהמריאה באיחור של שלוש שעות לפחות. חברי הכנסת וקנין, שמולי ומיכל רוזין תמכו בהצעת היו"ר שהתקבלה.
טיבי התנגד להצעה וביקש להפחית את הזמן לשעתיים וחצי, אולם הצעתו לא התקבלה. עם זאת, היו"ר וחברי הכנסת הבהירו כי הוועדה תדון בנושא לקראת תום השנה ודרשו בתוקף לקבל מחברות התעופה את הנתונים המלאים.
עוד אישרה הוועדה כי הפיצוי בגין טיסה שבוטלה בקו בין שדה דב, נתב"ג או חיפה לאילת צפוי לעמוד על 250 שקלים, בקו שבין שדה דב לעין יהב או מחניים - 150 שקלים, ובכל קו אחר - 200 שקלים. כמו-כן אושר כי התקנות ייכנסו לתוקף 60 יום לאחר פרסומן ברשומות.

תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-על פיצתה נוסעים בכחצי מיליון ד'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל מי שהתנסה בדרישת פיצוי
נוסע מתמיד  |  29/05/13 06:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איתמר לוין
כמדי יום ראשון, הטיסות מתל אביב לאילת יוצאות באיחור ניכר    לנוסעים לא מוסרים עידכון, לא מציעים להם אפילו כוס מים, ואין מה לדבר על התנצלות    למה מי הם? בסך-הכל הלקוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il