X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אם לתינוק שנפטר ב-1966 גילתה ב-1999 שקברו בבית העלמין בעכו נעלם בית המשפט דחה בקשה למחוק על הסף את תביעתה נגד המועצה הדתית וקבע: כל יום בו לא נמצא הקבר יוצר עילה לתביעה
▪  ▪  ▪
המועצה הדתית בעכו. מחדל של שנים

כל יום בו לא יכולים בני משפחה לפקוד קבר שנעלם, יוצר עילת תביעה חדשה ומתחיל מחדש את מירוץ ההתיישנות. כך קובע (15.5.13) שופט בית משפט השלום בקריות, דאוד מאזן.
אניטה שוקרון הגישה תביעה נגד המועצה הדתית עכו, לאחר היעלמות קברו של בנה שנפטר בגיל שלושה חודשים בשנת 1966 ונקבר בבית העלמין הישן בעיר. שוקרון גילתה בשנת 1999 שהקבר נעלם, בשל התנהלות לקויה רבת שנים של המועצה הדתית, והיא תובעת פיצוי של 250,000 שקל.
המועצה הדתית ביקשה לדחות על הסף את התביעה בטענת התיישנות, משום שהוגשה 13 שנים אחרי שהדבר נודע לשוקרון. ואולם, מאזן דחה את הבקשה בהסתמכו על פסיקה במקרה זהה של בית משפט השלום ובית המשפט המחוזי. ערכאות אלו קבעו, כי כל יום בו לא נמצא הקבר מחדש את עילת התביעה, ובית המשפט העליון דחה בקשת רשות ערעור על פסיקה זו. המועצה הדתית טענה, כי באותם פסקי דין לא נדונה שאלת העוולה המתמשכת כשאלה היחידה היכולה למנוע את התיישנות התביעה, אך כאמור מאזן קבע שניתן להחיל את אותה הלכה גם במקרה הנדון.
מאזן דוחה את הטענה האפשרית, לפיה הימנעותה של שוקרון מלפקוד את קבר בנה לאורך השנים צריכה לפעול לחובתה. "אין להתערב בחופש הפרט בשמירה על זכר קרובו המת. התערבות מעין זו משמעה לכפות על הפרט את הדרך בה עליו להתאבל. התערבות כזו מהווה פגיעה לא מידתית בזכות יסוד ויש לדחותה מכל וכל", הוא אומר.
בנוגע לעוולה המתמשכת אומר מאזן, כי כל יום בו המועצה הדתית אינה מאתרת את הקבר כפי שמחובתה לעשות, מהווה מחדל חדש שגורם לשוקרון נזק. דווקא העובדה שמאז 1999 פועלת המועצה הדתית לאיתור הקברים, סבור מאזן, מלמדת שעד אז מעשיה היוו מחדל מתמשך. גם אם אין מדובר בעוולה מתמשכת, מוסיף מאזן, הרי שעילת התביעה נוצרה בשנת 2011 כאשר המועצה הדתית הודיעה שאינה מצליחה לאתר את הקבר.

תאריך:  29/05/2013   |   עודכן:  29/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: היעלמות קבר מהווה עוולה מתמשכת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הסדר הטיעון המגוחך עם אביבה וינשטיין הוסבר בידי המדינה בצורה הנראית כוזבת. המסר הרוחבי שהועבר: לא נורא, תנצלו עובדים זרים ותחטפו קנס מגוחך    ללב מתגנבת ההרגשה שהשערוריה הזו נועדה להגן על יהודה וינשטיין
מחלקה ראשונה
כך ממליצה הוועדה לזכויות הילד בכנסת    יו"ר הוועדה אורלי לוי-אבקסיס: משרד הבריאות עד היום לא התייחס לניתוחים אסתטיים, ואין בידו נתונים על טיפולי קטינים    משרד הבריאות מזהיר: המכונים הקוסמטיים אינם מפוקחים
אלעזר לוין
תשלם לאמות 6.3 מיליון שקל לשנה    תצא בראשית 2014 ממשרדיה במגדל משה אביב, ותחסוך סכומים ניכרים בדמי שכירות וניהול
איציק וולף
שר האוצר לשעבר העיד כי ברגע שקיבל מן השגריר בן-אריה פתק שעליו מידע על אודות חיקור הדין השליך אותו ולא התעניין בו בשל פוטנציאל הנזק שידע שיש בו    "מעולם לא דנתי ביחידות עם דני איילון על מינוי השגריר בן-אריה"
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה צפוי לסגור את תיק החקירה נגד שופט בית המשפט השלום שהכה את ילדיו    החקירה עצמה החלה באיחור של כשלוש שנים    החוק הקיים אינו מאפשר לסגור תיק של חשוד באלימות אלא אם קיים חוסר עניין לציבור - עילה שאינה קיימת במקרה של השופט המכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il