X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוארך תקופת הביניים עד להטלת אחריות פלילית על משתמטים מגיוס לפיד: בתוך 3 שנים יגויסו 70% מהחרדים. אחיי החרדים, לא נכפה עליכם חילוניות
▪  ▪  ▪
שלח, לפיד ופרי. כל ישראל אחים [צילום: פלאש 90]

ועדת פרי לקידום השוויון בנטל הגיעה להסכמה על טיוטת החוק לגיוס בני הישיבות, לרבות סעיף 39 שבמוקד המחלוקת, המטיל עיצומים פליליים על משתמטים. בכך מסכימה סיעת הליכוד-ביתנו שהסתפקה בעיצומים כלכליים, לדרישת יש עתיד.
מן הסעיף הוצאו המילים הקובעות כי סמכות שר הביטחון בנוגע להטלת העיצומים תופקע באופן אוטומטי. על-פי בקשת שר הביטחון, משה יעלון, הוארכה תקופת המעבר שבמהלכה לא יוטלו עיצומים משנת 2016 לשנת 2017.
הוועדה גם אישרה כי תקופת הביניים עד ליישום החוק תימשך ארבע ולא שלוש שנים, כפי שדרשה יש עתיד.
השר אורי אריאל מהבית היהודי תקף את יושב-ראש הוועדה, השר יעקב פרי, ואמר כי "הדרישה היא הפרת ההסכם הקואליציוני". אריאל הצביע נגד, וגם שר הביטחון, משה יעלון, הביע התנגדות, אך הצביע בעד הסעיף בהתאם להוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהורה לקדם את החוק גם במחיר של ויתורים. "הוועדה חייבת לעשות הכל כדי שלא ייצא מסר תוקפני שיפגע בתהליך הגיוס שהחל בשנים האחרונות", אמר יעלון. יעלון הוסיף כי "אסור לשדר תוקפנות כלפי המגזר החרדי ולא ללבות השנאה, אם זה יקרה גם הנח״ל החרדי יתפרק. אני מבקש שהאווירה שמשודרת וגם שהדברים שיאמרו בחוץ לא ילבו השנאה". עוד אמר: "מה שקרה ביום ראשון כאשר הגענו לסעיף הידוע, שהיה בלתי אפשרי מבחינתי וכבר הדליק את הרחוב החרדי, הצעתי נוסח והייתי מוכן לניסוחים אחרים שיאפשרו שיקול דעת". השר עמיר פרץ (התנועה) נמנע בהצבעה, השר אריאל התנגד והשר יצחק אהרונוביץ' נעדר.
חברי סיעת יש עתיד, חברי הכנסת יאיר לפיד, יעקב פרי ועפר שלח, כינסו מסיבת עיתונאים. השר לפיד אמר כי 70% יגויסו בתוך שלוש שנים וציין כי זהו צעד משמעותי ראשון.
לפיד פנה לחרדים ואמר: "אחיי החרדים, אשר בן 28 ואב לחמישה מירושלים וחיים בן 16 מבני ברק, איש לא מנסה לכפות עליכם ערכים חילוניים או לשנות את עולם התורה. אנו זקוקים לכם. הצרות שלנו הן גם הצרות שלכם. העיקרון של 'כל ישראל אחים' חשוב לא פחות. אל תסתגרו ואל תתבדלו. נקבל אתכם כפי שאתם, אבל אתם חייבים להפסיק להתייחס אלינו כאל גויים".
מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה לאישור מתווה פרי, שמתווה פרי דוחה את הגיוס בארבע שנים ומעניק פטור גורף לכל תלמידי הישיבות הקיימים. "זה לא מתווה שוויון בנטל אלא מתווה פטור המוני", אמר.
לדבריו, ההחלטה לאכוף גיוס תלמידי ישיבות באמצעות מאסר ולא עיצומים כלכליים מעידה על חוסר הבנה מוחלט של הציבור החרדי ושל יכולות מערכת אכיפת החוק בישראל.
לדרישת השרה לימור לבנת הוכנס סעיף המחייב לשמור על מעמדן וזכויותיהן של בנות המשרתות בצבא.

תאריך:  29/05/2013   |   עודכן:  29/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר מתווה פרי; תקופת הביניים תוארך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבל - מפלגה שצוללת לתהומות
עובר אורח  |  29/05/13 14:43
2
מדבר שקר תרחק
רחובות   |  29/05/13 18:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
סימון אזולאי
חייבים להתחיל בדבר החשוב, בחינוך בבתי-הספר    מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף הרצל בודינגר: "התלמידים הטובים ביותר בעתיד, לא ידעו להטיס מטוס"    לדבריו, מערכת החינוך לא משקיעה מספיק לדורות העתיד של המדינה
עליס בליטנטל
מי בכלל צריך את חלושי הגוף וחסרי ההשכלה הכללית כמשרתים בצבא ההגנה לישראל? הצבא אינו נטל. השירות בו הוא מקור לגאווה. ו"נשיאת בנטל" אינה כלל הבעיה של ישראל. כל הבעיה היא היות הפרזיטיות נטל כלכלי
איתמר לוין
קביעת 1,800 עילויים שיקבלו פטור משירות צבאי היא השטות הגדולה ביותר שמכינה ועדת פרי. ההחלטה הזו מלמדת על ניתוק מוחלט מהשטח והיא תוביל ליצירת פרוטקציוניזם ונפוטיזם ולפתיחת פתח לשחיתות
דן אלון
ברגע האחרון, שנייה לפני האסון, רגע לפני שהנוסעים קמים ומסתערים על הסיפון, שלף הקברניט את אקדח הזיקוקים וירה אל השמיים במופע אורקולי מדהים, וברקיע נוצר הכיתוב "גיוס חרדים"
איתמר לוין
יאיר לפיד מראה שתפקיד שר האוצר הוא מבחינתו עיסוק צדדי, וכי העיקר מבחינתו הוא היותו יו"ר "יש עתיד" בכלל והמאבק בחרדים בפרט. אם כך הדבר, שיתפטר ויפנה את תפקיד השר למי שיקח אותו ברצינות הראויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il