X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הזרימה 70 מיליון שקל והפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה, עם 57% מהאחזקות במסגרת העסקה, קיבלה ויולה אופציות למניות גאון אחזקות, ולאחר מימושן היא צפויה להחזיק ב-68.5% מהחברה העסקה תשפר את רמת הנזילות ותאפשר לעמוד בתשלומי האג"ח
▪  ▪  ▪
משה גאון. "החלטה מפוכחת במציאות הכלכלית הקיימת" [צילום: אילן ספירא]

קרן ויולה פרייבט אקוויטי, מקבוצת ויולה, השלימה (יום ד', 29.5.13) את רכישת השליטה בחברת גאון אחזקות.
ויולה פרייבט אקוויטי השקיעה 70 מיליון שקל בגאון תמורת 57% מההון המונפק של החברה. במסגרת העסקה, קיבלה ויולה אופציות למניות גאון אחזקות, ולאחר מימושן היא צפויה להחזיק ב-68.5% מהחברה. מימוש האופציה יזרים מזומנים נוספים לחברה בעתיד.
העסקה תאפשר לגאון לעמוד בתשלומיה למשקיעים. מחר היא תשלם תשלום לבעלי האג"ח בסכום של 36.8 מיליון שקל. הנכסים והזרמת המזומנים מהעסקה ישפרו משמעותית את רמת הנזילות של החברה ויורידו את רמת המינוף.
בעקבות ההשקעה, נחתם הסכם בעלי מניות חדש בין ויולה, משפחת גאון ואיינסבורי ונציגי הצדדים ישבו בדירקטוריון. חמישה נציגים של ויולה יצטרפו לדירקטוריון החברה, בהם הראל בית-און, יונתן קולבר וסמי תותח.
גאון אחזקות סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 297.1 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 308.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הזמנית במכירות נובעת בעיקרה, מירידה במכירות של החברה הבת צינורות המזרח התיכון, שנגרמה בשל עיתוי עונת החורף ודחיית פרויקטים של לקוח גדול בתחום התשתיות. בנטרול ירידה זמנית זו, צמחו ההכנסות בקבוצת גאון בשיעור של 15%. היקף ההתחייבויות הפיננסיות לבנקים ואגרות חוב של החברה ירדו במהלך הרבעון הראשון של השנה מכ-488 לכ-416 מיליון שקל, וזאת כחלק מפעולות החברה להקטנת המינוף הבנקאי והאחר.
משה גאון, מבעלי החברה ובנו של מייסד החברה בני גאון ז"ל, אמר כי הוא בטוח שהשותפים החדשים, שהם בעלי יכולות וקשרים בינלאומיים, כמו גם אמונה בפוטנציאל ההשבחה של גאון בתחום המים והקלינטק, יפעלו כדי להבטיח את המשך הצמיחה האורגנית של החברה ואת כניסתה לתחומי פעילות חדשים. "במציאות הכלכלית הקיימת ומתוך החלטה מפוכחת, העדפנו להבטיח את טובת החברה, שמה הטוב והמוניטין שלה, תוך הכנסת שותף והשקעה כספית כבדה. כל זאת, כדי למנוע פגיעה במשקיעים ובמטרה לעמוד בכל ההתחייבויות של החברה", אמר גאון.
יו"ר גאון אחזקות ארז מלצר אמר כי "באווירה הציבורית השוררת כיום, נראה לי כי זהו מקרה ראוי לכל שבח שבו בעלי השליטה נוהגים באחריות רבה, ומוכנים ללכת עד לאובדן מרבית אחזקותיהם בחברה ציבורית, כדי להבטיח שהחברה תעמוד בכל ההתחייבויות הכספיות שלה", אמר מלצר. "יחד עם שותפינו החדשים, קרן ויולה, אני משוכנע שהחברה תוכל להאיץ אף יותר את קצב צמיחתה, להרחיב השקעות באחזקות קיימות, לרכוש פעילויות חדשות בתחומי הקלינטק, ולחזק את מעמדה של גאון אחזקות כחברת הקלינטק הגדולה בארץ".

תאריך:  29/05/2013   |   עודכן:  29/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן קולבר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויולה השלימה רכישת השליטה בגאון אחזקות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי לפתוח את הדוח הכספי...
יוניס  |  30/05/13 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
גברה על חברת דן ועל מתמודדות נוספות    החברה תפעיל אשכול ענק של קווי תחבורה ציבורית מנהריה במערב ועד טובא זנגריה    התדירות בקווים תעלה משמעותית
יפעת גדות
הווירוס - דמוי סארס - גזל כבר את חייהם של שני בני אדם באירופה - אחד בבריטניה והשני בגרמניה
לי-אור אברבוך
מגיב לטענות על הטרדה מינית לכאורה של עובדים ועובדות    "יש לי שגעונות, הרמתי את הקול מדי פעם - אבל יחסיי עם העובדים מעולים"
יפעת גדות
לגברים חשוב להיתפס כגברים "אמיתיים" - כאלו שהיו להם בנות-זוג רבות ושיש להם ניסיון מיני עשיר    נשים רוצות להיתפס כמי שיש להן פחות ניסיון מיני מזה שיש להן במציאות
אלעזר לוין
תשלם למליסרון 441 מיליון שקל בעד 50% מקניון הדר בירושלים ו-100% מקניון הצפון    הקניונים יניבו לכלל תשואה של 7.7%, שבקניון נהריה מובטחת ל-10 שנים    מליסרון מרויחה 12 מיליון שקל    המכירה - על-פי הוראת הממונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il