X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשמה רווח נקי של כ-50 מלש"ח לעומת 110 מלש"ח ברבעון המקביל הרווח ממכירת מניות דלק ארה"ב - כ-788 מלש"ח חתמה במהלך מאי על הסכם מימון וקבלת הלוואה בהיקף של 300 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק [צילום: יונתן בלום]

קבוצת דלק רשמה רווח נקי של כ-50 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2013, כאשר בנטרול מיסים חד פעמיים בגין מכירת מניות דלק ארה"ב, הסתכם הרווח הנקי של הרבעון בכ-207 מיליון שקל (לעומת 110 מיליון ש"ח ברבעון המקביל). כך עולה (יום ד', 29.5.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים של החברה.
הכנסות קבוצת דלק הסתכמו בכ-18 מיליארד שקל ונותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-2.45 מיליארד שקל, לעומת רווח של כ-2.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 15% ואילו הרווח התפעולי זינק בכ-65% והסתכם ב-908 מיליון שקלים לעומת רווח תפעולי של כ-549 מיליון שקלים ברבעון המקביל. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע משיפור משמעותי בפעילות דלק ארה"ב, אשר נהנתה מהיכולת של בתי הזיקוק לעבד נפט מקומי מוזל וכן כתוצאה מפעילות הביטוח והפיננסים של החברה.
קבוצת דלק סיימה את הרבעון עם יתרת מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך של כ-6.9 מיליארד שקלים. נכון למועד אישור הדוחות הכספיים, לחברה ולחברות המטה יתרות נזילות ומסגרות אשראי מובטחות מבנקים בסך של כ-1.7 מיליארד ש"ח).
החברה גם הודיעה על חלוקת דיבידנד של 150 מיליון שקל בגין תוצאות הרבעון הראשון. מאז תחילת השנה קיבלה החברה בעצמה דיבידנדים מחברות הקבוצה בסכום של 262 מיליון שקלים.
לפני ההנפקה - הלוואת גישור של 300 מיליון דולר
בתחילת החודש הנפיקה דלק 0.9% ממניותיה. במסגרת המהלך שהביא להגדלת משקלה במדדי תל אביב 25 ותל אביב 100, מכרה החברה מניות בשווי כולל של 97 מיליון שקלים כשהיא נהנתה מביקושי שיא של 200 מיליוני שקלים. בעקבות ביקושי השיא החליטה החברה להגדיל את ההנפקה למקסימום האפשרי בנסיבות.
כמו-כן, במהלך מאי, מכרה החברה מניות דלק רכב בשווי של 155 מיליון שקלים. המהלך הינו חלק ממימוש התוכנית האסטרטגית של הקבוצה להתמקד בעסקי האנרגיה כתחומי הליבה העיקריים תוך צמצום תחומי פעילות אחרים של חברת ההחזקות.
עוד במהלך החודש, הקבוצה חתמה, באמצעות החברות הבנות אבנר, על הסכם מימון וקבלת הלוואות בהיקף של 300 מיליון דולר.
"מהלכים אסטרטגיים הביאו לחיזוק משמעותי בהון העצמי"
מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד מסר בתגובה: "במהלך הרבעון האחרון ולאחריו ביצענו שורה של מהלכים אסטרטגיים שהביאו לחיזוק משמעותי בהון העצמי של הקבוצה, הגדילו את הנזילות והביאו להפחתה במינוף. התוצאות של הרבעון מלמדות שבנטרול הוצאות המיסים החד פעמיים בגין רכישת מניות דלק ארה"ב חלה עלייה חדה ברווח הנקי של הקבוצה. חשוב לציין שהרווח ממכירת מניות דלק ארה"ב מסתכם בכ-788 מיליון שקל שברובו נרשם כגידול בהון העצמי. זקיפת הרווח ממכירת המניות לדוח רווח והפסד (ולא להון) הייתה מביאה את הקבוצה לרווח נקי של כ-641 מיליון שקל".
כמו-כן הוסיף ברטפלד כי "עם התחלת הזרמת הגז מתמר אנו חווים תקופה מרגשת אשר מסמנת אבן דרך חשובה לקבוצת דלק. תגלית תמר תשנה את נוף שוק האנרגיה, ותתרום תרומה משמעותית לצמיחת המשק הישראלי. בנוסף, לפני כשבועיים הודענו על כריש כתגלית גז טבעי. כמו-כן, עודכנו כלפי מעלה הרזרבות בתגלית לוויתן ל-TCF19".

תאריך:  29/05/2013   |   עודכן:  29/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דלק: 18 מיליארד שקל הכנסות ברבעון הראשון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
עונת 2013 תצא לדרך בנמל ת"א בסוף השבוע
איתמר לוין
החברה טוענת שנציגות מחזיקי האג"ח שלה הסכימה לחלק למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות 900 מיליון שקל - מה שמשמיט את הקרקע מתחת לבקשתה להשתלט עליה
עירית אבישר
האישור מהממונה על ההגבלים תקף ל-3 שבועות    מלבד מזרחי טפחות, שאר הבנקים עדיין לא החליטו האם לשתף פעולה    מזרחי: "נגיע לכל מקום שבו יתקיים מפגש שכזה"
דניאל שחק
החלטה ספורטיבית? ניימאר הוא כלי משחק של ברסה וריאל
איתמר לוין
נציגי העובדים הסכימו לפיטורים מיידיים של 209 מהם    111 העובדים שייוותרו יעסקו בעיקר בשירות ללקוחות    החברה תשלם רק חלקית את משכורות מאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il