X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האישור מהממונה על ההגבלים תקף ל-3 שבועות מלבד מזרחי טפחות, שאר הבנקים עדיין לא החליטו האם לשתף פעולה מזרחי: "נגיע לכל מקום שבו יתקיים מפגש שכזה"
▪  ▪  ▪
גילה. אינו נלהב ממתן אישור גורף לבנקים לדון בהסדרי חוב [צילום: פלאש 90]

הממונה על ההגבלים העסקיים מאשר לבנקים לקיים פגישות ולגבש ביחד הסדר חוב באי.די.בי פתוח. יחד עם זאת, במערכת הבנקאית הביעו ספק האם אכן יגבשו הבנקים הסדר משותף, שכן רובם מעדיפים לשמור על פרופיל נמוך בנושא.
ל"גלובס" נודע, כי הממונה על ההגבלים דיויד גילה העביר היום מכתב תשובה בנושא לבנק דיסקונט, לאחר שקיבל ביום שני מהבנק מכתב המבקש לברר האם מותר לבנקים להידבר ביניהם בסוגיה.
במכתב התשובה מסר הממונה כי הבנקים יוכלו להיפגש ולהידבר ביניהם, בתנאי שהשיחות יעסקו אך ורק בחוב של אי.די.בי פתוח, וזאת עד ל-19 ביוני (עוד כשלושה שבועות). אומנם מדובר במסגרת זמן קצרה יחסית, אולם בהתחשב בעובדה שהדיון בבית המשפט בנושא ההסדר צפוי בשבוע הבא, הרי שממילא יצטרכו הבנקים לגבש מתווה חלופי עם עמדה משותפת עד לשבוע הבא.
העובדה שהממונה על ההגבלים תחם בזמן את האפשרות של הבנקים להידבר ביחד, מלמדת כי הוא אינו נלהב ממתן אישור גורף לבנקים לדון בהסדרי חוב. ניתן להניח כי גם בעתיד, אם יידרש, יעניק אישור נקודתי לבנקים לשתף פעולה למשך זמן מסוים.
לאי.די.בי פתוח יש חוב לשישה בנקים - הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, והבנקים הזרים BNP ו-HSBC - אשר מסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל, כאשר הנושה הגדול ביותר הוא בנק הפועלים עם חוב של 770 מיליון שקל.
בנק דיסקונט פנה אל הממונה על ההגבלים, לאחר שבסוף השבוע הופתע לגלות כי מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח גיבשו הסדר חוב יחד עם המחזיקים של החברה האם, אי.די.בי אחזקות. בדיסקונט לא אהבו את העובדה שחלק מהנושים בפתוח גיבשו הסדר מבלי לדבר על כך עם הבנק. דיסקונט עדיין לא החליט כיצד לנהוג בנושא, אבל רצה לבדוק אם האופציה להידברות בין הבנקים בכלל רלוונטית.
חשש ממחאה
חשוב להדגיש כי העובדה שקיבלו אישור רגולטורי להידבר בנושא ההסדר באי.די.בי פתוח, כלל לא מבטיח שנציגי הבנקים אכן ייפגשו וינסו לגבש הסדר שכזה. בבנקים התחמקו היום מהשאלה האם יפעלו ביחד לגיבוש הסדר חלופי.
בתגובה לפניית "גלובס" לארבעת הבנקים הישראלים שהם נושים של אי.די.בי פתוח, סירבו בהפועלים ובדיסקונט להגיב. מלאומי נמסר כי "טרם ראינו את אישור הממונה על ההגבלים ולא קיבלנו פניות מבנקים אחרים. כשנקבל את החלטת הממונה, נחליט אם וכיצד לפעול". ממזרחי טפחות נמסר כי "תגובת הממונה על ההגבלים לא מפתיעה. מזרחי-טפחות סבור מזה זמן שהבנקים יכולים וצריכים לשבת יחד ולגבש פתרון משותף. עניין האכסניה פחות חשוב: נגיע לכל מקום שבו יתקיים מפגש כזה, ולחלופין נעמיד לטובתו את משרדי הבנק".
בבנקים מאוד נזהרים בכל הטיפול בנושא החוב בקבוצת אי.די.בי, ומקפידים לשמור על פרופיל נמוך. עד כה הבנקים שיתפו פעולה עם דנקנר בנושא ההתניות הפיננסיות בפתוח, ואף לא דרשו הסדר חוב בטומהוק (הקומה העליונה בפירמידה).
לאחר שהתפוצץ הסדר החוב בגנדן (החברה הפרטית באמצעותה מחזיק דנקנר בשליטה באי.די.בי) מול בנק לאומי, ניסו הבנקים להוריד פרופיל כמה שאפשר, כדי לא להתמודד בעצמם עם מחאה חברתית כמו זו שלאומי ספג בסיפור גנדן.
עד כה יכלו לתרץ הבנקים את העובדה שהם לא מגבשים ביחד הסדר חוב במגבלה רגולטורית, אך כאמור זו הוסרה היום. ועדיין, ספק אם הבנקים אכן יגבשו אלטרנטיבה, שכן ברור להם כי גיבוש הסדר משותף יעמיד אותם בלב הסערה מול דנקנר ומול בעלי האג"ח.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  29/05/2013   |   עודכן:  30/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנקים יוכלו לגבש הסדר חוב משותף ב-IDB
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
עופר וולפסון
לדברי עורכי הדין של החברה, הבקשה לזימון אישור ההסדר בין מחזיקי אג"ח אחזקות לפתוח "לוקה בפגמים מהותיים ושורשיים, מנוגדת להוראות הדין, פורסת תמונה מטעה לגבי החלופות העומדות בפני המחזיקים ומהווה המשך התנהלות חד-צדדית וקלוקלת"
יואב יצחק
דנקנר יוצא לניו-יורק לפגישה עם איל ההון היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין    המו"מ בין הצדדים נתקע בגלל דרישת אלשטיין לקבל לידיו את השליטה    דנקנר במאמץ לחדש את המו"מ ולהדוף את ניסיון ההשתלטות מצד קרן יורק
איתמר לוין
טוענת שאין כל יסוד לבקשת מחזיקי האג"ח להשתלט על החברה    אומרת שההבנה בין המחזיקים חושפת את מה שמסתתר מאחורי ההצעה    מצביעה על המו"מ למכירת כלל ביטוח בשווי גבוה בהרבה מהערכת TASC
עופר וולפסון
ביקורת חריפה בסביבתו של דנקנר על אייל גבאי, המומחה מטעם ביהמ"ש: "פעל מחוץ למנדט שקיבל, וגיבש הסדר ללא ידיעתו של דנקנר, למרות שקיים עמו אינספור פגישות"    מרבית הבנקים צפויים להתנגד למתווה שגובש בין נציגויות האג"ח
עופר וולפסון
הרכישה - לפי שווי 4.5 מיליארד שקל    בין השאר, דורשת הקרן אישור מנציגות מחזיקי האג"ח של החברה שלא תפעל נגד ולא תמנע את ביצוע העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il