X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מניתוח נתונים עולה כי לכל 1,000 איש המשתמשים בתרופות ישנם בכל שנה שלושה התקפי לב נוספים, ארבעה מקרי אי-ספיקת לב נוספים ומקרה מוות אחד נוסף, בנוסף למקרים של דימומים בקיבה, כתוצאה משימוש בתרופות מסוימות לשיכוך כאבים
▪  ▪  ▪
שיקול של החולה [צילום: פלאש 90]
האם משככי כאבים מונעים השפעה של נוגדי דיכאון?
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אצל אנשים המשתמשים בנוגדי דיכאון שאינם מועילים עבורם, אחד ההסברים האפשריים הוא השפעתן של תרופות אנטי-דלקתיות
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
משככי כאבים מעלים הסיכון להפלות

   יפעת גדות
משככי כאבים מעלים הסיכון להתקפי לב

   יפעת גדות
ה-FDA אוסר שימוש במשככי כאבים מסוימים

שני משככי כאבים נפוצים, איבופרופן ודיקלופנק, עלולים להעלות במידה מעטה את הסיכון לבעיות לב במידה שנעשה בהם שימוש במינונים גבוהים לאורך זמן.
אנשים עם דלקת פרקים חמורה לעתים קרובות משתמשים בתרופות, המרגיעות את הדלקתיות, כדי להצליח להתנהל בחיי היומיום. כעת חוקרים טוענים כי למרות שחלק מהחולים מודעים לסיכון ומקבלים אותו, חשוב שלכל החולים תהיה מודעות לכך ואפשרות בחירה.
המחקר אותו ערכו, שפורסם בכתב העת Lancet, הראה כי התרופות מהוות סיכון גדול אפילו יותר למעשנים ולאנשים הסובלים מעודף משקל.
חוקרים כבר דיווחו על הסיכון בעבר, אך צוות חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ניתח את הנתונים לעומקם כדי לעזור לחולים לקבל בחירה על בסיס מידע מפורט יותר.
קבוצת המדענים חקרה יותר מ-353,000 תיעודים של חולים מ-639 ניסויים קליניים נפרדים כדי להעריך את ההשפעה שיש לתרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות. הם בדקו מרשמים למינונים גבוהים, במקום תיעוד של משככי כאבים ללא מרשם, ובחנו בעיקר מינונים של 150 מ"ג דיקלופנק או 2,400 מ"ג איבורופן על בסיס יומי.
החלטה של החולים
מניתוח הנתונים עולה, כי לכל 1,000 איש המשתמשים בתרופות ישנם בכל שנה שלושה התקפי לב נוספים, ארבעה מקרי אי-ספיקת לב נוספים ומקרה מוות אחד נוסף, בנוסף למקרים של דימומים בקיבה, כתוצאה מהשימוש בתרופות. במילים אחרות - מספר התקפי הלב יעלה מ-8 לכל 1,000 איש בשנה במצב נורמלי, ל-11 מקרים לכל 1,000 איש לשנה עם השימוש בתרופות.
החוקרים הדגישו כי למרות שהנתונים עושים רושם של סיכון נמוך, הרי שהחולים הם שצריכים לקבל את ההחלטה לגבי השימוש בתרופות ולא הרופאים הרושמים אותן. הם הדגישו כי אנשים המשתמשים בתרופות אלו לאורך תקופה קצרה, לדוגמה כדי לטפל בכאבי ראש, אינם צריכים לחשוש מהשימוש בהן.
חשוב לזכור כי אנשים שכבר נמצאים בסיכון לבעיות לב נמצאים בסיכון גבוה עוד יותר כתוצאה משימוש במינון גבוה של התרופות. לחץ דם גבוה, רמות כולסטרול גבוהות ועישון - כולם מעלים גם כן את הסיכון לבעיות לב.
למעשה, ככל שהסיכון שלכם למחלות לב גבוה יותר כך גבוה יותר הסיכון לסיבוכים. לדברי החוקרים, חולים צריכים לשקול דרכים להורדת הסיכון, ואלו כוללות עבור חלק מהם שימוש בסטטינים.
תרופה דומה בשם רופקוקסיב (rofecoxib), הידועה גם בשם ויוקס (Vioxx) הורדה מהמדפים על-ידי היצרן לאחר שהועלו חששות דומים בשנת 2004. תרופה שלישית - נפרוקסן - הורידה את הסיכון לסיבוכים לבביים במסגרת מחקר וישנם רופאים הרושמים אותה לחולים בסיכון גבוה. התרופה פועלת בדומה לאספירין - מונעת מהדם להקריש, למרות שהיא מעלה את הסיכון לדימומים בקיבה.
חשוב לציין כי התרופות חשובות למיליוני בני אדם הסובלים מדלקת פרקים שגרונית ויעילות ביותר בשיכוך הכאב. בגלל תופעות הלוואי שלהן, במיוחד העלאת הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולריים (של הלב וכלי הדם) שידוע עליהן כבר מספר שנים, חשוב מאוד למצוא חלופות שיהיו יעילות ובטוחות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  30/05/2013   |   עודכן:  30/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
תעשה שימוש בתיקון לחוק לעידוד השקעות הון, אשר יאפשר לה לשלם מס מופחת על "הרווחים הכלואים" עד נובמבר 2013, ומבלי שתידרש לשלם מס נוסף על חלוקת דיבידנד מהכנסות אלו    שוקלת תשלום של סכומים נוספים
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה ממחקר שנערך במחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי בנהריה    שני שלישים ממקרי הטראומה שהתאשפזו, התרחשו בבית    האיברים הפגיעים ביותר - הראש והפנים (60%)
עידן יוסף
15 חודשים אחרי שנפתחה החקירה נגד ממלא-מקום ראש עיריית אשדוד בחשדות לשוחד ולהפרת אמונים, טרם התקבלה החלטה במשטרה האם להגיש נגדו כתב אישום
עופר וולפסון
ההפסד צומצם בהשוואה להפסד כפול ברבעון המקביל אשתקד    צים הקטינה הפסדיה, שהסתכמו ב-112 מיליון דולר    כי"ל מנעה רבעון גרוע בהרבה, עם רווח שגדל ל-305 מיליון דולר
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר יצחק קויפמן מונה לתפקיד    יחליף בתפקידו את ד"ר יוסף עזרי, מקים ומנהל היחידה משנת 1987 שפרש לגמלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il