X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מהפך בחריש ובפריפריה

מענק ה-60,000 הוארך ל-1 ביולי

חברי העמותות הגדולות יקבלו את המענק של 60,000 שקל, אם יחתמו על החוזים בחודש הקרוב התנאי: היתר בניה שר השיכון ומנכ"לו השיגו את ההארכה אחרי מאבק "בדם ויזע" עם סגן הממונה על התקציבים המחאה הציבורית הועילה
▪  ▪  ▪
מאבק רוכשי הדירות הצליח
ישראל זעירא. שתדלנות אצל השרים

חברי רוב העמותות בחריש יקבלו את המענק של 60,000 שקל, אם יחתמו על חוזים לרכישת הדירות עד 1 ביולי, ובתנאי שיינתן היתר בניה. כך הודיעו אמש (30.5.13) משרדי האוצר והשיכון. בחריש מגיע שיעור המענק לכ-10% ממחירי הדירות.
מדובר בהודעה דרמטית אשר הופכת את ההוראה הקודמת, מ-22 במאי, שביטלה מידית את המענקים. השינוי הושג לאחר מאבק של שר השיכון ומנכ"ל משרדו נגד סגן הממונה על התקציבים האוצר, ובעזרת מחאה ציבורית.
הממשלה החליטה ב-13 במאי לבטל את המענק לכל מי שלא יממש אותו עד 6 ביוני. ב-22 במאי שלח משרד השיכון, על-פי הנחיית האוצר, מכתב לבנקים למשכנתאות, והודיע על ביטול מידי של המענקים.
חברת "באמונה", בבעלות ישראל זעירא, שארגנה 900 קוני דירות בשלוש עמותות, ערכה מאמצים רבים מאחורי הקלעים כדי "להעביר את רוע הגזרה". זעירא, יחד עם מרדכי פלד העומד בראש עמותה לכ-600 דירות, פעל-אף הוא. עמותות אלו ואחרות התארגנו לפורום, ששלח מכתבי מחאה לשרי האוצר והשיכון. קונים רבים "הציפו" בהודעות דואר אלקטרוני את משרדו של סגן הממונה על התקציבים באוצר, ראובן קוגן, האחראי על הנושא.
שר השיכון אורי אריאל ומנכ"ל משרדו עו"ד שלמה בן-אליהו דרשו מבכירי האוצר לאפשר תקופת מעבר סבירה. את ההחלטה עצמה אי-אפשר היה לבטל, כי זו כאמור החלטת הממשלה. מקור יודע דבר אמר הבוקר ל-News1: "אחרי מאבק ודם ויזע, ביחוד מול קוגן, הצליחו השר והמנכ"ל להשיג את הוראת המעבר, הנותנת אורכה של חודש לקבל את המענק".
מי שייהנה מההוראה הן העמותות הגדולות, "נאות חנן" (ועוד שתים) שארגנה "אמונה", ו"נאות חריש" שאירגן פלד. עמותות אלו דאגו לרכוש את הקרקע מהמינהל עד 22 במאי, כי זהו תנאי לקבל המענק.
הבעיה: קבלת התרי בניה
הבעיה העיקרית שנותרה הייתה קבלת היתר בניה מהוועדה הקרואה של חריש, עד 1 ביולי. גם הוועדה בחריש מבינה את הנושא ואת הדחיפות. כבר אתמול (29.5.13) החלה הוועדה לדון בנושא. מאחר שראשי חריש מעוניינים מאוד בקידום הבניה, יש להניח שהם יעשו את מרב המאמצים כדי לעמוד בלוח הזמנים.
כל חבר העמותה חייב לנקוט בשבועות הקרובים בצעדים הבאים, כדי לקבל את המענק:
  • לחתום על חוזה שלפיו הוא רוכש מהעמותה זכויות לבניית דירה במתחם.
  • לוודא שהפרויקט קיבל היתר בניה.
  • להצהיר על העסקה ברשות המיסים, ולקבל אישור בכתב על כך עד יום שני, 1 ביולי, ועד בכלל.
הוראות המעבר חלות על 28 ישובים נוספים, והן נוגעות בדרך כלל לדירות שקונים רכשו מקבלנים. במקרה כזה עליהם להציג חוזה שלפיו קנו את הדירה, ולהצהיר על כך ברשות המיסים, גם זאת עד 1 ביולי. כ-2150 איש, שרכשו דירות בשנה האחרונה בישובים אלו, שלחו ב-26 במאי מכתב מחאה בעניין זה לראש הממשלה ולשרי האוצר והשיכון.
אורכה של חודשיים לבנקים
הבנקים למשכנתאות קיבלו אורכה של חודשיים, עד ליום ששי 30 באוגוסט, לאשר את המשכנתא, ואז יקבלו הקונים את המענק. סעיף זה נוגע גם לחברי העמותות בחריש וגם לקונים רגילים של דירות מקבלנים במקומות אחרים בארץ.
הישובים האחרים עליהם חלה הוראת המעבר הם, בין היתר, בין היתר, אופקים, בית שאן, דימונה, טבריה;, ירוחם, כרמיאל, מגדל העמק, מצפה רמון, נהריה, נצרת, נצרת עלית, עכו, ערד וכמה ישובים ערביים.

תאריך:  31/05/2013   |   עודכן:  31/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מענק ה-60,000 הוארך ל-1 ביולי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תבדקו טוב טוב את העמותות
אשת לפידות  |  31/05/13 13:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מנכ"ל חברת מיג הודיע כי לפחות עשרה מטוסים יועברו למשטר אסד    גורמים במוסקבה מכחישים את דברי נשיא סוריה אשר טען כי כבר הגיעו לידי דמשק חלק מן הטילים הרוסיים המתקדמים    המשלוח הראשון של הטילים ייצא לא לפני הרבע השני של שנת 2014
עידן יוסף
אחרי סגירת תיק טניה רוזנבליט, נסגר גם תיק נעה קנטמן מסיבה טכנית    משרד התחבורה מודה לראשונה בטעות של השר והמנכ"ל: אגד פעל לפי הנהלים
איציק וולף
נשיא סוריה הצהיר כי אם העם הסורי לא ירצה בו - לא יתמודד על כהונה נוספת, אך מדובר במס שפתיים בלבד    "בסוריה קיימת היום היענות גדולה להתנגדות עממית חמושה נגד ישראל ברמת הגולן"
אלעזר לוין
דירות 4 חדרים ב-1.04 מיליון שקל    5 חדרים ב-1.21 מיליון    יקנה מהממונה על הרכוש וממשרד השיכון מגרש ב-5.7 מיליון שקל    מעריך: ארוויח 8.8 מיליון שקל, שהם 220 אלף שקל לדירה, או 29.5% על ההשקעה    המכרז התעכב חצי שנה
אלעזר לוין
דורשת הפרשי מס שבח בגין העסקה למכירת בית "ציון" ברחוב אלנבי בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il