X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק לאומי הודיע לחברת גנדן כי הוא מעמיד את החוב של החברה לפירעון מיידי בדיווח של IDB אחזקות נכתב כי חברת גנדן קיבלה הודעה מצד בנק לאומי שהוא מתכוון להעמיד את החוב של החברה לפירעון מיידי חברת גנדן שיעבדה כ-30% ממניות IDB אחזקות לבנק לאומי החוב של גנדן מוערך בכ-450 מיליון
▪  ▪  ▪
רוסק. את הכסף [צילום: בנק לאומי]

חברת IDB אחזקות ו-IDB פיתוח שבשליטת נוחי דנקנר פרסמו אתמול בלילה את הדוחות הכספיים שלהם לרבעון הראשון של 2013. מהדוח של IDB אחזקות עולה כי בנק לאומי החליט להעמיד לפירעון מיידי את החוב שיש לחברת גנדן ונוחי דנקנר כלפי הבנק.
על-פי הדיווח, בנק לאומי החליט להעמיד את החוב שיש לחברת גנדן, והמוערך בכ-450 מיליון שקל, לפירעון מיידי "ושומר על זכויותיו לרבות נקיטה בהליכים משפטיים לגביית החוב". חברת גנדן הולדינגס שיעבדה כ-30.7% מהמניות של IDB אחזקות המחזיקות בהן לטובת בנק לאומי תמורת החוב.
בהודעה נכתב כי כ-7% נוספים של המניות המוחזקות על-ידי גנדן משועבדות לטובת בנק מזרחי טפחות ועוד כ-5.62% מהמניות משועבדות לטובת הבנק השוויצרי קרדיט סוויס, אך אף אחד משני הבנקים עדיין לא הודיע על מימוש השעבודים.
נזכיר כי לפני כחודש וחצי, ב-19 באפריל, התכנס דירוקטוריון בנק לאומי לישיבה דחופה וזאת בעקבות הלחץ הציבורי שהופעל על הבנק בעקבות הדרישה של דנקנר לבצע מחיקה של שליש מהחוב של גנדן כלפי לאומי שהם כ-150 מיליון שקל. דירקטוריון הבנק החליט לבטל את החלטת המחיקה, החלטה שקיבלה את תמיכתה של מנכ"לית הבנק רקפת עמינוח-רוסק.
כאמור, אתמול התפרסמו הדוחות הכספיים של IDB אחזקות ו-IDB פיתוח. מבחינת הרבעון הראשון, אי.די.בי אחזקות סיימה את הרבעון הראשון של 2013 ברווח נקי של 130 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי בסך של 315 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ולהפסד בסך של 947 מיליון שקל בשנת 2012.
אי.די.בי פתוח סיימה את הרבעון הראשון ברווח נקי של 159 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של 342 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולהפסד בסך של 733 מיליון שקל בשנת 2012.

תאריך:  01/06/2013   |   עודכן:  01/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק לאומי דורש מגנדן: פירעון מיידי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נגלה הסוד נוחי נוכל עפ חברים!
גימי-יהודי מיהודה  |  1/06/13 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
נדב נוימן
סמוך לחצות בערב שבת פרסמו אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח את הדוחות לינואר-מרס 2013 המצביעים על רווחים קטנים    גורם בכיר באי.די.בי. העיר: החברה היא סולבנטית לכל ההתחייבויות, שנתיים קדימה, ו"אין לה שום בעיה של חדלות פרעון"
עופר וולפסון
נוחי דנקנר ואדוארדו אלשטיין הגיעו להסכם חדש המהווה הצעה משותפת עבור בעלי המניות ואגרות החוב באי.די.בי. אחזקות    על-פי ההסכם, יזרים אלשטיין 75 מיליון דולר לאי.די.בי. אחזקות בנקאיות נוסף להשקעה בסך 25 מיליון דולר לגנדן (בעלת השליטה)
איתמר לוין
החברה טוענת שנציגות מחזיקי האג"ח שלה הסכימה לחלק למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות 900 מיליון שקל - מה שמשמיט את הקרקע מתחת לבקשתה להשתלט עליה
עירית אבישר
האישור מהממונה על ההגבלים תקף ל-3 שבועות    מלבד מזרחי טפחות, שאר הבנקים עדיין לא החליטו האם לשתף פעולה    מזרחי: "נגיע לכל מקום שבו יתקיים מפגש שכזה"
עופר וולפסון
לדברי עורכי הדין של החברה, הבקשה לזימון אישור ההסדר בין מחזיקי אג"ח אחזקות לפתוח "לוקה בפגמים מהותיים ושורשיים, מנוגדת להוראות הדין, פורסת תמונה מטעה לגבי החלופות העומדות בפני המחזיקים ומהווה המשך התנהלות חד-צדדית וקלוקלת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il