X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה נגד החלטתו של וינשטיין לסגור את התיק המרכזי נגד ליברמן: היה ברור שהעדה המרכזית לא תשתף פעולה
▪  ▪  ▪
ליברמן. זהירות והקפדה [צילום: AP]

"אכן, קיימות ראיות נסיבתיות לא מעטות המעלות חשד ממשי שליברמן קיים זיקה אסורה לחברות אלה. אלא שבסופו של יום, מכלול התשתית הראייתית הוביל למסקנה שאין די ראיות להוכחת חשד זה". כך אומר (יום ב', 3.6.13) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שי ניצן, בתגובת המדינה לעתירה לבג"ץ בה התבקשה להעמיד לדין את אביגדור ליברמן בפרשת החברות הזרות - הפרשה העיקרית בה נחשד.
תנועת אומ"ת וח"כ מיקי רוזנטל ביקשו מבג"ץ להורות למדינה להעמיד לדין את ליברמן, בטענה שהחלטתו בנושא של יהודה וינשטיין היא בלתי סבירה. לחלופין ביקשו להורות למשטרה לבצע השלמות חקירה שיאפשרו את העמדתו לדין של ליברמן. המדינה מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה, תוך שהיא שבה ומפרטת את הנימוקים העיקריים להחלטתו של וינשטיין ומזכירה שביהמ"ש העליון כמעט ואינו מתערב בשיקול דעתה של התביעה.
הגירסה התפתחה
לדברי ניצן, בסופה של החקירה נותרו קשיים ראייתיים מהותיים, שגרמו לכך שלא יהיה סיכוי סביר להרשעתו של ליברמן. בראשם מונה ניצן את סירובה של דניאלה מורצי להעיד נגד ליברמן. מורצי הייתה עובדת משרד עורכי הדין הקפריסאי שטיפל בחברות בהן היה ליברמן קשור והוגדרה כעדה המרכזית בתיק. ניצן אומר, שלא ניתן היה לעשות שימוש בהודעותיה של מורצי בחקירתה, שכן גירסתה התפתחה לאורך החקירות, ומשהתברר שלא תשתף פעולה עם התביעה - נוצר אותו חלל ראייתי.
ניצן אומר, כי אכן וינשטיין פעל ברגישות מיוחדת בשל בכירותו של ליברמן, הן כשר החוץ והן כיו"ר ישראל ביתנו. ואולם, הוא אומר, עובדה זו אין בה כדי לפסול את החלטתו, שכן בג"ץ ציווה לפעול בצורה כזו כאשר מדובר באישי ציבור בכירים. ניצן מדגיש: "זהירות והקפדה יתרה ביחס לתהליכי הבדיקה ולדרג המכריע - כן; אך יישום סטנדרט ראייתי שונה - לא ולא".
ניצן מוסיף: "התשתית הראייתית שנאספה בפרשה זו, בארץ וברחבי העולם, לא הביאה לגילוי מלא ושלם של כל נדבכי הפעילות של החברות הללו במהלך השנים, לרבות באשר למהותם המלאה של הקשרים שהן קיימו ביניהן, אופי הכספים שהועברו אליהן, ומהות העסקות שהתבצעו על ידן - ובעיקר, לא נמצאו ראיות ברורות להוכחת שליטתו של ליברמן בהן, או למצער, להוכחת קיומה של זיקה ממשית אסורה אחרת של ליברמן אליהן, בתקופת היותו עובד הציבור. בכך נפגמה באופן מהותי היכולת להגיע למסקנות הנדרשות בהליך פלילי המייחס לליברמן עבירה פלילית".
הסברים חלופיים
על תוצאות השימוע שערך וינשטיין לפרקליטיו של ליברמן, אומר ניצן: "בחינה דקדקנית של חומר הראיות מעלה, כי לא נשלל החשד שעלה, לפיו ליברמן נקט מסכת מורכבת של תחבולות, השלובות זו בזו, ופעל כדי להסתיר את מעשיו, והכל כדי לאפשר לו להמשיך בעסקים וליהנות מפרותיהם, גם במהלך כהונתו הציבורית.
"אלא שמאידך, לא ניתן לשלול את האפשרות לפרש את הראיות גם בדרך אחרת, המציעה הסברים חלופיים לתמונה פלילית זו. העדרם הכמעט מוחלט של עדים המעידים לחובת ליברמן, לצד מתן הסברים חלופיים למרבית הראיות המחשידות שהונחו בפני היועץ המשפטי, לצד קיומן של ראיות של ממש התומכות בגרסת ליברמן, הביא להחלשה משמעותית של ראיות התביעה עד כי לא נותר עוד סיכוי סביר להרשעה".

תאריך:  03/06/2013   |   עודכן:  03/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: לא היה סיכוי סביר להרשעת ליברמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לך תחפש מישהו אחר שינענע אותך ל"ת
למיקי רוזנטל  |  3/06/13 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ליברמן
איציק וולף
שר האוצר לשעבר העיד כי ברגע שקיבל מן השגריר בן-אריה פתק שעליו מידע על אודות חיקור הדין השליך אותו ולא התעניין בו בשל פוטנציאל הנזק שידע שיש בו    "מעולם לא דנתי ביחידות עם דני איילון על מינוי השגריר בן-אריה"
איתמר לוין
שמגר: הפרקליטות לא צריכה לחשוש מפני זיכויים    תל-צור: אישי ציבור נמצאים מתחת לחוק ולא מעל החוק    קרמניצר: אישי ציבור מפעילים כתבי חצר    גלאון: הפוליטיקאים לא מפחדים ממערכת המשפט
איתמר לוין
אומר על תיק ליברמן: "אני יודע לזהות תיק של זיכוי כאשר אני רואה אותו"    על תפקיד הייעוץ המשפטי: לוודא שמערכות השלטון פועלות תוך שמירה קפדנית על זכויות אדם, תקינות ושוויון
עידן יוסף
עו"ד אביה אלף פורשת ופורסת את חילוקי הדעות מול היועמ"ש בתיק ליברמן    "המינוי של וינשטיין לא עשה טוב למערכת. חשבתי אז ואני חושבת היום שהיה צריך להגיש כתב אישום לבית המשפט"
בצלאל לביא
במהלך שבוע זה היינו עדים לשני אירועים שמכל בחינה שהיא הנראית לעין אין כל קשר ביניהם ובכל זאת שופכים אור משותף על הנוהג המושרש אצלנו בדרגי הניהול הבכירים ביותר
רשימות נוספות
ליברמן הורה פעמיים למנות את בן-אריה  /  יובל יועז
מנכ"ל משרד החוץ לשעבר תומך בגרסת ההגנה  /  יובל יועז
השגריר לשעבר זאב בן-אריה שינה גירסה   /  יובל יועז
הים הגדול  /  איתמר לוין
גועליציה חדשה  /  אריה אבנרי
המאבטח של הממשלה  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il