X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט דחה תביעה בסך 1.5 מיליון שקל שהגישה אישה נגד גבר בטענה להפרת הבטחת נישואין: "טענה להבטחת נישואין צריכה להיות מעוגנת בראיות נסיבתיות וחיצוניות"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

"הגבול המפריד בין קשר זוגי הדוק אך נטול מחויבות של ממש, לבין התנהגות היוצרת הבטחה מחייבת לנישואין הוא לעיתים מטושטש, ולפיכך נדרשת זהירות מיוחדת בטרם תוכר עילת תביעה חוזית בגין הפרת הבטחת נישואין. זהירות זו מחייבת הצבת רף הוכחה גבוה ובעל משקל מיוחד להוכחת הבטחה מחייבת, כאמור, כנדרש בהתאם לאופי העניין. טענה להבטחת נישואין צריכה להיות מעוגנת בראיות נסיבתיות וחיצוניות".
כך אומרת (21.5.13) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, חנה ינון, בדחותה תביעה בסך 1.5 מיליון שקל שהגישה אישה נגד גבר בטענה להפרת הבטחת נישואין. הגבר מבוגר מן האישה ב-22 שנים והוא נשוי עשרות שנים.
ינון קבעה, כי למרות שהגבר חי לצד האישה תקופה בלתי מבוטלת, הוא לא נתן לה הבטחה מחייבת שיתגרש מאשתו ויינשא לה. "הנתבע לא התגורר עם התובעת באותה דירה, לא שילם שכר דירה, לא התקיימו יחסי משפחה וזוגיות, ואף לא הוכח כי בינו לבין רעייתו התנהלו הליכי גירושין בפני פורום כלשהו", אומרת ינון. "דומה, כי הכוונה להינשא הייתה בליבה ובתקוותיה של התובעת פרק זמן בלתי סביר ולא הוכח כי הנתבע השלה אותה בדבר כוונתו להינשא לה באופן המבסס טענה למצג שווא".
ינון מסכמת: "כל צד שבענייננו בחר בדרכו וניהלה כפי גישתו, ולא ניתן כחלוף 15 שנה לציין כי מי מהם נהג שלא כשורה, וברי הוא כי כל אחד מהם יכול היה לשנות הדרך בה בחר בכל עת שהיא. משמע, עצמאיים היו הם לבחור דרכם ואיש לא כפה עליהם לבחור בדרך זו או אחרת, מה גם שבימים אלה זוגות רבים דרים וחיים יחד שנים רבות ללא קשר נישואין פורמאלי, כבעבר". האישה יוצגה בידי עו"ד יגאל וייס, והגבר - בידי עו"ד משה הרפז.

תאריך:  06/06/2013   |   עודכן:  06/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חנה ינון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'זהירות מיוחדת בתביעה להפרת הבטחת נישואין'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לפי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ועל דעת ראש השב"כ, פרקליט המדינה ומנכ"ל משרד המשפטים, הועבר תפקיד מבקר תלונות נחקרים בשב"כ למשרד המשפטים. עתה, הושלמו ההליכים לאיוש התפקיד
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה אל המבקר שפירא בבקשה שיבדוק את מכלול הקשרים שבין נשיא המדינה למרכז האקדמי ברחובות שהוקם בעבר כמכללה פרטית למטרות רווח    "הסכמתו של פרס שהמרכז האקדמי ייקרא על שמו הינה תופעה פסולה כשלעצמה"
מחלקה ראשונה
מסלול PrePaid, מאפשר לראשונה בישראל גם ללקוחות ה-Pre-Paid וללקוחות ללא כרטיס אשראי ליהנות ממחירים זולים - ללא תשלום חודשי קבוע וללא התחייבות
איתמר לוין
קובע: לא ניתן לערער על כל סוגי ההחלטות שנקבעו בצו שר המשפטים בשנת 2009 - גם אם ההחלטות לא נומקו    דעתו של גרוניס הפוכה מזו שהביעה ארבל בחודש אפריל
אפרת פרץ, חן מענית
אולמן: "גיליתי משטר תאגידי פגום באי.די.בי; ניהול מאוד ריכוזי"    "אי.די.בי תקום או תיפול על גיוס הון ומכירת כלל ביטוח - וקשה למכור עם הרעש הזה; החברה לא יוזמת פתרונות אלא נגררת אחר הבנקים והנציגויות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il