X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שב להתערב בשוק כדי למנוע התחזקות השקל מול הדולר, צמד שהאיץ מטה עם פתיחת שבוע המסחר רמת התמיכה המשמעותית - ב-3.65 שקלים
▪  ▪  ▪
צפי לטווח הקצר-בינוני של 3.8-3.6 שקלים לדולר

בנק ישראל חזר (יום ג', 4.6.13) לשוק המט"ח, ורכש כ-50 מיליון דולרים, בניסיון למנוע את המשך התחזקות השקל מול הדולר. זאת, בהמשך להרחבת המדיניות המוניטרית והורדת הריבית בחצי אחוז בחודש שעבר.
במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל האיץ מטה עם פתיחת שבוע המסחר והתנועה המתקנת שראינו את תחילתה בשבוע שעבר צוברת תאוצה. הירידה של הדולר-שקל מושפעת לא מחוזקו של השקל אלא מחולשתו של הדולר בעולם, שנחלש עם פתיחת שבוע המסחר בצורה חדה למול מרבית המטבעות המרכזיים וזאת בעקבות נתוני ייצור ירודים שפורסמו אתמול בארצות הברית אשר הגבירו את ההערכות כי הבנק הפדראלי לא יצמצם בקרוב את ההרחבה הכמותית. הדולר מצוי בעולם במגמת עלייה ניכרת מאז תחילת פברואר, כאשר לפני כשבועיים קבע מדד הדולר שיא של כמעט שלוש שנים. כעת אנחנו מתחילים לראות סימנים של תיקון, המתבטא גם במסחר בדולר-שקל.
"המפנה במגמה של הדולר בעולם מאיים למחוק את העליות האחרונות שראינו בדולר-שקל מאז בנק ישראל הודיע במפתיע על הורדת ריבית והשקת תוכנית של רכישת דולרים במטרה לבלום את התיסוף בשקל. כעת עומד בנק ישראל למבחן משמעותי ומעניין יהיה לראות כיצד יפעל והאם יצליח לבלום את התחזקות השקל באמצעות תוכנית הרכישות. רמת התמיכה המשמעותית היא 3.65. מדובר ברמת תמיכה היסטורית המשלבת מספר אלמנטים טכניים. שבירה מתחת לרמה הזו עשויה להרחיב את התיקון לאזור 3.62-3.61 ואף לסכן את התהוותה של המגמה כולה, ועל כן ישנה סבירות גבוהה כי בנק ישראל יתערב במסחר בקרבת רמה זו במידה והשוק יבחן אותה".
ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, מסר כי למרות ששער הדולר-שקל לא מצליח להתייצב מעל 3.70, הוא גם אינו יורד באופן משמעותי מתחת לרף זה. בנוסף, הוא ציין, השבוע ראינו כי התנהגות הצמד תואמת את התנהגות הדולר מול האירו, מתאם שחזר להתחזק לאחר הפעולות של בנק ישראל ו"התנקות" השוק מגורמים ספקולנטים.
"עם המשך ההתדרדרות באירופה וההתאוששות של כלכלת ארה״ב והדולר, אנו צופים כי גם השקל יפעל בהתאם וימשיך להילחש מול הדולר, מעבר לפיחות שכבר נוצר בעקבות ההתערבות של בנק ישראל", הוא אמר. "לאחר חודשים רבים בהם שוק העבודה הפרטי ספג ירידה בפעילות העסקית, נתוני האבטלה לחודש אפריל הראו כי כושר הספיגה כבר מוצה. האבטלה עלתה ל-6.9% באפריל, עלייה של 0.1% ביחס למרס. כמובן ששינוי בודד אינו מעיד על מגמה, אך זהו אינדיקטור נוסף שמצטרף לנתונים חלשים נוספים מהכלכלה (ובכפוף לחוסר האמון שיש בשיטת מדידת רמת האבטלה). רוב המדדים הכלכליים בפברואר־אפריל נחלשו. ירידה מתונה נרשמה בייבוא הסחורות, בייצור התעשייתי, במדדי הפדיון לענפי המשק ובמספר לינות התיירים. מנגד נרשמה עלייה מרשימה בייצוא. ייצוא הסחורות עלה בפברואר־אפריל ב-8.1%. עלייה בולטת במיוחד נרשמה בייצוא תעשיית ההייטק שעלה ב-17.7%. השבוע מצטרפות גזירות כלכליות חדשות בדמות מיסים עקיפים: העלאת המע״מ ל־18% והתייקרות הדלק. לאור זאת, אנו מותירים את צפי רצועת המסחר לטווח הקצר-בינוני על תחום של 3.8-3.6 שקל לדולר".

תאריך:  04/06/2013   |   עודכן:  04/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל רכש 50 מיליון דולר בשוק המט"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא קצוביץ', רון שטיין, אפרת פרץ
אלשטיין, הערב במשרדי אי.די.בי: "דנקנר ביקש שאגיע - אז באתי, החברה חזקה מבחינה פיננסית"    מחרתיים: ביהמ"ש ידון בהסדר בין הנושים לחברה
מירב ארד
במסגרת תפקידו יהיה פאול אברהמי אחראי לכלל העשייה הטכנולוגית והמקצועית של חטיבת השירותים הארגוניים
יפעת גדות
אם הדברים מתחילים ברגל שמאל עוד לפני שאפילו התלבשנו, הסיכוי שנישאר נרגזים וזועפים עד שנגיע שוב למיטה בערב גדול יותר    איך נשנה זאת?
עידן יוסף
מכונות אוטומטיות חדשות שהציבה רכבת ישראל בתחנות לא איפשרו למתנדבי השירות האזרחי-לאומי לקבל את ההנחה המגיעה להם ואילצו אותם לשלם מחיר מלא
עידן יוסף
משרד החינוך פועל לשילובם של כ-500 מורים ערבים בבתי הספר היהודיים    המהלך, שעלותו 6 מיליון שקלים, נועד לענות למחסור הקיים בבתי הספר במורים למקצועות מסוימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il