X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קבע שעל הפרקליטות למסור לשולה זקן מדוע טרם החליטה בעניינם של מתי חותה, יהושע פולק, משה שמעוני ועמרם בניזרי, ומדוע עובד יחזקאל לא נחקר כחשוד לא תנמק את סגירת התיק נגד אורי מסר
▪  ▪  ▪
זקן (מימין) במשפט הולילנד. הגנה מן הצדק [צילום: פלאש 90]

המדינה תנמק מדוע טרם החליטה האם להעמיד לדין בפרשת הולילנד את מתי חותה, יהושע פולק, משה שמעוני ועמרם בניזרי ומדוע החליטה שלא לחקור באזהרה את עובד יחזקאל. כך קבע (יום ב', 3.6.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק.
שולה זקן ביקשה מבית המשפט להורות למדינה להעביר לה את המסמכים בהם נומקו ההחלטות בעניינם של חמשת אלו ובעניינו של עו"ד אורי מסר. לטענתה, מדובר בחומר חקירה הנחוץ לה כדי לבסס טענת הגנה מן הצדק במשפט הולילנד, בנימוק של אכיפה בררנית. המדינה טענה, כי אין המדובר בחומר חקירה אלא בהתכתבות פנימית שאינה חייבת לחשוף. עוד אמרה הפרקליטות, כי כבר בפתיחת המשפט הבהירה שהעמידה לדין רק מי שנמצאו בעניינם ראיות שתמכו בגירסתו של שמואל דכנר, והדבר מהווה מענה לבקשתה של זקן.
מתי חותה היה יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ולטענת דכנר קיבל שוחד במאות אלפי דולרים. יהושע פולק היה יו"ר הוועדה המקומית, ולו ייחס דכנר קבלת שוחד במאות אלפי שקלים. משה שמעוני ועמרם בניזרי תיווכו במתן שוחד לגירסתו של דכנר. עובד יחזקאל היה עוזרו הבכיר של אהוד אולמרט הן בעיריית ירושלים והן במשרד התמ"ת.
מודריק דחה את בקשתה של זקן לקבל את הנימוקים לסגירת התיק נגד מסר, פרקליטו ומקורבו של אולמרט. "המאשימה לא הסתפקה באמירה כללית של העדר ראיות מספיקות אלא בארה את טיבן של הראיות החסרות (ראיות חיצוניות לעדות עד המדינה התומכות בעדות עד המדינה)", ובכך יצאה ידי חובתה, אומר מודריק.
לעומת זאת, בעניינם של חמשת האחרים "באי-כוח המאשימה הסתפקו באמירה שטרם גובשה החלטה לעניין אותם מעורבים. אמירה זו אין בה כדי ביאור ולו ברמה כללית מדוע בחרה בשלב הזה שלא להגיש כתב אישום נגד המעורבים הללו. אינני יודע האם טעם הדבר נעוץ בכך שחומר הראיות כלפי אותם מעורבים לוקה בחסר או שמא סיבה אחרת לדבר. על כן ראוי שהמאשימה תעמיד את המבקשת על טעמי ההקפאה של ההחלטה בעניין אותם מעורבים. ההודעה שתימסר צריכה לעמוד במתכונת המותווית למעלה מכאן. אין צורך להיכנס ל'התחבטויות' ולניתוח מפורט של הראיות.
"האמור לעיל חל, בשינויים המחויבים מן העניין גם בהקשר לעובד יחזקאל. בעניין זה על המאשימה ליתן הסבר, ברמה כללית, מדוע החליטו גרמי החקירה שאין לנהוג בו כבחשוד", קבע מודריק.
זקן מיוצגת בידי עוה"ד עופר ברטל, דב גלעד כהן וצליל וינשטיין. את המדינה מייצגים עוה"ד יוני תדמור, אתי בן-דור ועודד קם.

תאריך:  04/06/2013   |   עודכן:  04/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  מתי חותה  עודד  גזית / Oded gazit  עודד מודריק / Oded Mudrik  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  עמרם בניזרי  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תנמק אי-הגשת כתבי אישום בהולילנד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
מקשה מדוע צ'רני העמיד פנים במשך שנה וחצי כאילו הוא מוכן לשלם לדכנר    צ'רני: לא רציתי להשפיע על הבחירות לכנסת ולהביא למעצרם של 20 איש, והרווחתי שנה וחצי של חיים נורמליים
איתמר לוין
רוזן: יש חיבור שלך לתשלום לאברהם פיינר, חבר מועצת העירייה    המדינה: פיינר סייע לקידום הפרויקט במקביל לתרומות של צ'רני ודכנר למוסדות בית מלכה שבראשם עמד
איתמר לוין
צ'רני אמר שהתרומות ליד שרה היו "לובינג" לקידום חברת הולילנד, אך טוען שלא היה קשר בינן לבין הפרויקט    "הקשר המלוכלך בין התרומות לפרויקט הוא פרי המוח המעוות של דכנר"
איתמר לוין
נמנע מלהסביר את המסמך בו הציע לו דכנר חשבוניות מגולמות כנגד ההלוואות האישיות שקיבל - מסמך שלדברי השופט רוזן מלמד על שוחד
איתמר לוין
צ'רני לא הצליח להסביר מדוע הציע דכנר להוציא חשבוניות כנגד מה שלשיטתו היה הלוואות אישיות    טוען: "דכנר ישב וגמגם וגמגם וגמגם ולא הצליח לייחס אף אגורה לאיש"
רשימות נוספות
המדינה: שיבוש משפט חמור בתיק הולילנד  /  איתמר לוין
רוזן לצ'רני: אתה מחזק את עמדת דכנר  /  איתמר לוין
צ'רני: לא משנה למה דכנר קיבל הלוואות   /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il