X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתוני מחקר חדש: שבעה בני אדם מתו מכל גורם שהוא מכל 1,000 אוכלי בשר לאורך שנה. זאת בהשוואה לחמישה-שישה מקרי מוות מכל 1,000 צמחוניים בכל שנה
▪  ▪  ▪
אורח חיים בריא [צילום: AP]

לאנשים המגבילים את כמות הבשר שהם אוכלים ומקפידים לאכול בעיקר פירות וירקות יש סיכוי נמוך יותר למות לאורך כל תקופת זמן שהיא. אלו הממצאים העולים ממחקר חדש.
לדברי החוקרים שערכו את המחקר, מאוניברסיטת לומה לינדה שבקליפורניה, הממצאים תומכים בראיות הקיימות כבר המצביעות על ההשפעות החיוביות האפשריות שיש לתזונה צמחונית כדרך למניעת מחלות כרוניות ולשיפור תוחלת החיים.
מחקרים קודמים גילו כי אנשים שאוכלים בעיקר פירות וירקות מתים פחות ממחלות לב או מכל גורם שהוא לאורך תקופות זמן מסוימות. מצד שני, אחד המחקרים בתחום שנעשה באירופה הראה כי תושבים בריטיים שהיו צמחוניים היו בסיכוי למות בכל רגע נתון כמו אנשים שאוכלים בשר, כך שעדיין לא מדובר בתוצאות מוחלטות.
לצורך המחקר החדש, צוות החוקרים השתמש בנתונים מ-73,308 איש שגויסו למחקר בין השנים 2007-2002. בתחילת המחקר, המשתתפים נשאלו על הרגלי האכילה שלהם וחולקו לקבוצות שקוטלגו על בסיס תדירות אכילת מוצרי החלב, הביצים, הדגים והבשר.
מסקנות לא מוחלטות
בסך-הכל, 8% ממשתתפי המחקר היו טבעוניים שלא אכלו מוצרים מן החי, בעוד ש-29% היו צמחוניים שלא אכלו דגים ובשר אך אכלו מוצרי חלב וביצים. 15% נוספים אכלו גם בשר, כולל דגים.
לאחר מכן השתמשו החוקרים במאגר נתונים לאומי כדי לברר כמה מהמשתתפים מתו עד 31 בדצמבר 2009. בסך-הכל הם גילו כי שבעה בני אדם מתו מכל גורם שהוא מכל 1,000 אוכלי בשר לאורך שנה. זאת בהשוואה לחמישה-שישה מקרי מוות מכל 1,000 צמחוניים בכל שנה.
נראה היה כי גברים נהנו מהיתרון הגדול ביותר של תזונה צמחונית.
החוקרים הזהירו כי לא ניתן לומר בפסקנות כי התזונה הצמחונית של משתתפי המחקר היא שמנעה את מקרי המוות משום שיכולים להיות הבדלים לא מדידים אחרים בין הקבוצות. לדוגמה, המשתתפים שהיו צמחוניים נהנו גם אולי מבריאות כללית טובה יותר.
חשוב לציין כי המשתתפים הצמחוניים שהשתתפו במחקר הנוכחי היו משכילים יותר, עישנו פחות, התעמלו יותר והיו רזים יותר, וכל המאפיינים האלו קשורים לבריאות טובה יותר בסך-הכל.
מומחים מתחום התזונה שהגיבו לממצאים ציינו כי המחקר אינו צריך לשכנע אנשים שאוכלים בשר לחדול מאכילת בשר ולעבור לצמחונות, אלא מדגיש את העובדה שאנשים שכבר מנהלים אורח חיים צמחוני מנהלים אורח חיים בריא בהיבט התזונתי.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  04/06/2013   |   עודכן:  04/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם צמחוניים חיים יותר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמה מתו מתוך הטבעונים? ל"ת
טבעוני עדיין חי  |  4/06/13 15:33
2
יש גם איכות חיים
משה ש.  |  8/06/13 22:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שר האוצר חתם אמש על צו המקדים את השלב הסופי ברפורמה במשקאות משכרים לתחילת החודש הבא במקום לינואר 2014    שיעור מס הקנייה על מוצרי אלכוהול יעמוד על 105 שקלים לליטר כוהל במקום 84 שקלים לליטר כוהל
אלעזר לוין
ההחלטה - בעקבות פגישתו עם נתניהו    מינויו היה סותר את ההסכם הקואליציוני, והוא מפר עוד הבטחה של ראש הממשלה    שר השיכון אורי אריאל ימשיך לכהן גם כיו"ר הרשות
אלעזר לוין
קבינט הדיור דחה את הצעותיו לקבוע ש-60% מהדירות יבנו באזורי הביקוש, לקבוע קריטריון של "מיצוי כושר ההשתכרות" בתכניות מחיר למשתכן, להטיל מס על קבלנים שלא יבנו, לדרוש מיליארד שקל מקק"ל ולפגוע בשטחים פתוחים
מחלקה ראשונה
כך לדברי ח"כ עמרם מצנע בישיבה בוועדת החינוך בנושא קבלת "האחר" כפי שהופיע בספריה של הסופרת דבורה עומר ז"ל
איציק וולף
פלשתינים מן הכפר דורא אל קרע עתרו לבג"ץ בדרישה להסיר את כל המבנים משכונת האולפנה בבית אל    תושבי השכונה שבים להציג מצג שלפיו בניית השכונה נעשתה תוך קבלת משכנתאות מהמדינה, אך לא מזכירים את הונאת מספרי המגרשים שרק באמצעותה התקבלו אותן משכנתאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il