X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבינט הדיור דחה את הצעותיו לקבוע ש-60% מהדירות יבנו באזורי הביקוש, לקבוע קריטריון של "מיצוי כושר ההשתכרות" בתכניות מחיר למשתכן, להטיל מס על קבלנים שלא יבנו, לדרוש מיליארד שקל מקק"ל ולפגוע בשטחים פתוחים
▪  ▪  ▪
לפיד. לא עומד בלחצים [צילום: פלאש 90]

כשלון לשר האוצר יאיר לפיד: קבינט הדיור (ועדת השרים לענייני נדל"ן), דחתה אתמול (3.6.13) חלק משמעותי מהצעותיו במסגרת תכנית הדיור הממשלתית. כך עולה מניתוח ההצעות שהוגשו לקבינט, מול הודעת האוצר לגבי התוצאות. מקור ממשלתי בכיר אישר היום (4.6.13) ל-NEWS1, כי אכן חלק מהצעותיו נדחו, אם כי יתכן שיהיה בהן דיור חוזר בשבוע הבא; המקור אף פירט חלק מההצעות שנדחו.
ההצעה החשובה ביותר שנדחתה היא לקבוע, ש-60% מ-80,000 הדירות שבניתן תאושר עד סוף 2014 יהיו באזורי הביקוש - תל אביב, ירושלים, חיפה ואשקלון. השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום והשר להגנת הסביבה עמיר פרץ התנגדו נמרצות. על פי דרישתם, יוסיף האוצר לתכנית פרק שיעסוק בבניה בנגב ובגליל, כלומר פחות דירות באזורי הביקוש, יותר דירות בפריפריה.
הראל מאותת: נתניהו מתנגד ל"מיצוי כושר השתכרות"
הצעות חשובה אחרת שנדחתה היא להוסיף קריטריון של "מיצוי כושר השתכרות" למכירת דירות במסגרת "מחיר למשתכן" - עדיפות ברכישת הדירות למי ששכרם (שני בני הזוג יחד) 125% מהשכר הממוצע במשק. קבלת הצעה זו הייתה פוגעת באוכלוסיה בעלת צביון דתי ובבני מיעוטים.
שר השיכון אורי אריאל התנגד, והציע לקבוע קנה מידה של 100%. מנהל לשכת ראש הממשלה הראל לוקר, שהשתתף בישיבה, התערב ואמר כי לדעתו אין כלל צורך להכניס קריטריון זה. לדבריו, מדובר בסך הכל על מכירת 3,000 עד 5,000 דירות בשנה וחצי הקרובות, ואין לפגוע בחלשים.
אם להניח שלוקר מייצג את עמדת ראש הממשלה, נראה שסעיף זה "ייקבר", או לפחות ימותן. לא ברור מה תהיה תגובת סיעת "ישראל ביתנו", הדורשת להכניס סעיף זה.
"לפיד לא מסוגל לעמוד בלחצים"
עוד כישלונות של לפיד:
  • בוטלה התכנית, שכבר אושרה בעבר, להטיל מס על קבלנים ויזמים שלא יתחילו לבנות תוך זמן מוגדר. המס היה אמור להיות 8% ממחיר הקרקע או 6% ממחיר הדירות. התכנית בוטלה לאור התנגדות נמרצת של התאחדות בוני הארץ. שרים העירו, כי שוב נראה שלפיד אינו מסוגל לעמוד בלחצים.
  • לא אושרה בינתיים ההצעה, לדרוש מקק"ל מיליארד שקל למימון תשתית, או לחוקק חוק , אם תסרב. נראה שהנושא נשאר פתוח למו"מ עם ראשי קרן-קיימת בחודש הקרוב.
  • בניית דירות לא תפגע בשטחים פתוחים. גופים להגנת הסביבה הביעו התנגדות לתכנית זו, העלולה לפגוע בערכי סביבה, טבע ואיכות חיים.
  • נוסף סעיף שלא היה בתכנית של לפיד - הממשלה תפעל לשיקום שכונות טעונות טיפוח. ראש הממשלה המנוח מנחם בגין הגה בזמנו (1977) את הרעיון, והביא לשיקום שכונות רבות. נראה, שעתה יש כוונה לחדש פעילות בתחום זה.
  • לא יבוטל חוק הדיור הציבורי - על כך חזר והודיע שר האוצר במהלך הישיבה אתמול. בשבוע שעבר "דלפה" ממשרד האוצר הצעה לבטל חוק זה. הנושא לא נכלל בתכנית הדיור שהוגשה לועדת השרים, אבל שר האוצר הבהיר אתמול נקודה זו. גם אם לפיד ביקש לבטל את החוק, הוא נסוג לאור התנגדות ציבורית.
קבינט הדיור יקיים בשבוע הבא ישיבה נוספת, כדי לדון בסעיפים לא אושרו אתמול. בכל מקרה נראה, שהתכנית הסופית תהיה שונה במידה ניכרת מההצעה המקורית של שר האוצר ומשרדו. לא ברור מה יישאר בסופו של דבר מכל ההצעות לזירוז בניית הדירות.

תאריך:  04/06/2013   |   עודכן:  04/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלון ללפיד: נדחו חלק מהצעותיו בנדל"ן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב ושוב הוכחה האמת ביחס
ללפיד ( וגם ביבי)  |  4/06/13 16:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
אלעזר לוין
לפיד: נבנה 150,000 דירות להשכרה, אך רק 6,000 עד סוף 2014    ייבנו על מחנות צה"ל המתפנים - לא ברור מתי    תוקם קרן מימון ממשלתית    השר אריאל: לא קיבלתי חלק מההצעות, ואגיש אחרות    השר פרץ: לא אתן להילחם בהגנת הסביבה
אלעזר לוין
חוק הוד"לים פקע, והתברר ככישלון גמור    במקום להודות בטעות, מנסה הממשלה לחדש את החוק, שאיננו מחייב את היזמים לבנות ולו גם דירה אחת בשנים הקרובות
אלעזר לוין
לא יאומן: הממשלה תבקש לאשר הצעת חוק, שתאפשר ליזמים לקנות מגרשים שאושרו בוד"לים, מבלי לבנות עליהם אפילו דירה אחת    הוד"לים יקבלו סמכויות של ועדות מחוזיות ומועצה ארצית    תוקף החוק יוארך עד נובמבר 2015
יהודה דרורי
יותר ויותר אני שומע קולות של "נפגעי לפיד", מן רטינות ויבבות על ה"שגיאה שעשיתי שבחרתי בו"    היי, הוא רק כמה חודשים בעסק הזה. תמתינו
עידן יוסף
המאבק של מפלגת התנועה בבית היהודי בעניין חוק שטרן עולה שלב: שרת המשפטים הטילה וטו שימנע קידום חוק שימנע שינויים במועצות הדתיות    הבית היהודי: ציפי לבני לא הבינה שתם עידן הפוליטרוקיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il