X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ אורי מקלב: "המחיר לא ירד - מדובר באחיזת עיניים וספין" נציגת איגוד לשכות המסחר: "אם אפשר היה להוריד את המחיר זה כבר היה קורה" ראש עיריית מודיעין: "ניתן לעמוד ביעד, אני יכול להביא להפחתה של 20%" רשות המים בתגובה: "ההורדה תופנם כבר בינואר הקרוב"
▪  ▪  ▪
ברוורמן. ספין או הסכם חיובי? [צילום: דוברות הכנסת]

ההסכם בין האוצר לרשויות המקומיות לא כולל התחייבות מפורשת לירידה של 5% במחיר - כך התגלה (יום ג', 4.6.13) בדיון של ועדת הכלכלה של הכנסת, אשר דנה בפעילות תאגידי המים ובצעדים הדרושים להוזלת מחיר המים.
בפתח הישיבה ביקש היו"ר פרופ' ברוורמן לקבל פרטים באשר להסכם בין משרד האוצר לרשויות המקומיות, שאמור להוביל לצמצום מספר תאגידי המים והורדה במחיר המים. כאמור, במהלך הדיון התברר כי הסיכום, שבא לידי ביטוי בחוק ההסדרים, כולל תמריצים להתייעלות אך אינו כולל יעד ברור של הפחתת מחיר המים.
ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, התייחס להסכם עם האוצר ואמר כי ההכרזות על צמצום מספר התאגידים ל-15 הן פופוליסטיות. לדבריו, הסיכום עם האוצר כולל תמריצים לרשויות לייעל את משק המים, כאשר מי שלא יעמוד ביעדי התייעלות יצטרף לתאגיד אחר. הוא הוסיף כי כל תאגיד יצטרך להציג לאוצר צעדי התייעלות, ואם לא יעשה כן הוא יצורף לתאגיד אחר. "בחוק אין מספר, רק מערכת תמריצים", אמר ביבס אך הוסיף כי הוא יכול להביא להפחתה של 20%. נציגת משרד האוצר, אפרת פרוקצ'ה, אמרה כי התוכנית הייתה לכפות על הרשויות צמצום ל-15 תאגידים, כדי להגיע להפחתה של 5% במחיר, אולם בדיונים עם ראשי הרשויות הגיעו להבנה כי ניתן להגיע ליעד גם בלי לחייב הפחתה במספר התאגידים.
ח"כ יעקב אשר אמר כי ההסכם נשמע נכון, אולם הוא מקווה שאכן הצדדים יעמדו בו. ח"כ ג'אטס באסל התייחס לכיוון ההפרטה ואמר כי חברה פרטית תפקידה היה למכור כמה שיותר מים, וכך מדיניות התעריפים שעודדה חיסכון הכשילה למעשה את כוונות ההפרטה.
ח"כ אורי מקלב אמר מנגד כי ההסכם לא טוב וכי הוא לא מאמין שהמחיר ירד. הקמת התאגידים, לדבריו, נועדה להטיל את הבעיות של משק המים על האזרחים. הוא הוסיף כי "המחיר לא ירד ב-5% - מדובר באחיזת עיניים ובספין". ח"כ איציק שמולי הצטרף לדברים ואמר כי זה לא הוגן להעמיד את הצרכנים בפני ציפייה להפחתת מחיר.
סמנכ"ל הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, ישראלה מני, הצטרפה לדברים ואמרה: "אם אפשר היה להוריד את המחיר זה כבר היה קורה". בתגובה אמרו ביבס ונשרי כי ניתן לעמוד ביעד. סגן היועצת המשפטית של רשות המים, ניר וילנר, ציין כי הרשות לא הייתה שותפה לדיונים בין ראשי הרשויות לאוצר. עם זאת הוא הוסיף כי "תעריפי המים ירדו וההורדה תופנם כבר בינואר הקרוב".
במהלך הדיון התייחס יו"ר הוועדה, פרופ' ברוורמן, גם לכללי רשות המים בדבר ניתוק צרכנים. הוא הזכיר כי הרשות הגישה לוועדה את הכללים כבר ביוני 2012, וכי הוועדה קבעה מיד דיון בנושא. עם זאת, מאז ביקשה רשות המים לדחות את הדיון והעבירה הודעות לוועדה שהכנת הכללים תסתיים בקרוב. ברוורמן ביקש לדעת מתי בכוונת הרשות להעביר לוועדה את הכללים. אולם נציג הרשות, וילנר, לא סיפק תשובה חד-משמעית ורק אמר כי הכללים יועברו "בזמן הקרוב".

תאריך:  04/06/2013   |   עודכן:  04/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין התחייבות מפורשת לירידה במחיר המים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מטילי מס על המים-שימותו בצמא!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  5/06/13 00:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עשרות חשודים נעצרו בעבירות מס בפרשה של מתן משכורות פיקטיביות ב"אגודת השוחטים"    מנהל האגודה חשוד בהעלמת הכנסות במיליונים    חשוד מרכזי נוסף פרט שיקים לאגודה וגרף הון, אך דיווח על הכנסות מעטות
עופר וולפסון
יעמוד ב-2013 על 4.65% מהתוצר, שהם כ-40 מיליארד שקלים    נציג האוצר: "החשש הוא שהגירעון, ללא נקיטת צעדים, עשוי להגיע ל-5.5%"
אלעזר לוין
החלטת מועצת הרשות תאפשר להקדים בנית דירות ונכסים מניבים על הקרקע, אם היא מיועדת לבניית 200 דירות ויותר    גם בעלי שדות בעל יקבלו פיצוי
אלעזר לוין
ההצעה המקורית, שלא אושרה אתמול - עד 20%    " הדבר יגדיל את הצע הדירות"    המכירה - ללא מכרז - הקלה לבני משפחה בהרחבות קהילתיות    הקלות נוספות לבניה באזורי עדיפות לאומית ובישובי המיעוטים
עופר וולפסון
ראשי רשויות וארגונים חברתיים בפריפריה השתתפו בכינוס תמיכה בנוחי דנקנר וקבוצת אי.די.בי, על-רקע מצוקת החובות אליה נקלעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il