X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרכז הוא הראשון שיוקם במסגרת זו ישתרע על שטח של 1,200 מטרים ובנייתו תושלם בתוך שנה המרכז ייבנה בתקציבים שגייס פרופ' משה קוה, מתרומה של נשיאת עמותת המרכז הרפואי בנהריה וכן מתקציבים שסוכמו בין נשיא האוניברסיטה וממשלת ישראל
▪  ▪  ▪
המכון יבנה תוך שנה [צילום: AP]

מכון מחקר חדש ייבנה במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה והוא יהיה חלק מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל. ביום ה' (6.6.13) תונח אבן פינה במקום.
הפקולטה לרפואה של בר-אילן הוקמה ביוזמתו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה ובאישור הממשלה. הפקולטה החלה לפעול לפני כשנתיים במבנה זמני בצפת והיא מיועדת לסטודנטים ישראלים הלומדים רפואה בחו"ל ולסטודנטים שהשלימו תואר ראשון במדעים באוניברסיטאות בישראל ומבקשים ללמוד רפואה. כיום לומדים בפקולטה 300 תלמידים, מהם 50 תלמידי מחקר. הפקולטה גם קלטה 14 אנשי סגל וחוקרים ישראלים ששבו מחו"ל.
מרכז המחקר בנהריה הוא הראשון שיוקם במסגרת זו. הוא ישתרע על שטח של 1,200 מטרים ובנייתו תושלם בתוך שנה. המרכז ייבנה בתקציבים שגייס פרופ' קוה וכן מתרומה של רעיה שטראוס בן-דרור, נשיאת עמותת המרכז הרפואי בנהריה, וכן מתקציבים שסוכמו בין נשיא האוניברסיטה וממשלת ישראל לשדרוג בתי-החולים המסונפים לפקולטה לרפואה.
קוה שיבח את שטראוס על התגייסותה ועל תרומתה להקמת המכון ואמר כי זהו פרויקט שתכליתו לקדם את רמת הרפואה לתושבי הגליל ולהכשיר רופאים ברמת גבוהה. קוה הוסיף: "הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בצפת מהווה מעשה ייחודי וציוני מאין כמותו - מביאה אותנו לשיאים חדשים. אנו מתעתדים להשקיע סכום ניכר ביותר, לקידום המחקר בפקולטה ולצורך שדרוג בתי החולים".
לדבריו, "אני מקווה כי תהליך של מתן רשיונות הבנייה יסתיים בקרוב ונתחיל בהכשרת הקרקע לבניית אתר הקבע והכל מותנה כמובן בהשתתפות הממשלה מתוך כוונה להגיע עד לשנת תשע"ו ליעדי התוכנית: קליטת 42 חברי סגל בכיר, תוכנית לימוד ארבע שנתית עם 280 תלמידים, תוכנית לימוד שלוש שנתית עם 108 תלמידים, 132 תלמידי מחקר, מחציתם דוקטורנטים ומחציתם מסטרנטים, 66 אנשי סגל מנהלי וטכני, מתוכם 38 עובדים במעבדות המחקר וההוראה".
דיקאן הפקולטה לרפואה, פרופ' רן טור-כספא, מסר כי המכון יפעל במתכונת המחקר התרגומי, שמטרתו למצוא תרופות בשטחי מחקר שונים: חקר הסרטן, מחלות זיהומיות, חקר המוח, גנטיקה, רפואת נשים, מחלות כליה וחקר הלב. פרופ' טור-כספא ציין: "אוניברסיטת בר-אילן משקיעה בפיתוח מכוני מחקר נוספים במסגרת בתי-החולים בצפון, וזאת בנוסף על מכון המחקר שכבר פועל בקמפוס הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת".
ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי, אמר כי "מדובר בפרויקט חשוב שלא היה קורם עור וגידים ללא רעיה שטראוס בן-דרור שתומכת ללא לאות במרכז הרפואי כנשיאת עמותת הידידים ולצד מכון המחקר אשר מימנה גם את בניית חדרי הסמינריון המחלקות השונות. ברצוני להודות לפרופ' משה קוה נשיא אוניברסיטת בר-אילן, לדיקאן הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת פרופ' רן טור-כספא ולרמי בר-קדם מנהל פרויקט הקמת הפקולטה לרפואה בצפת וכן לחבריי להנהלת המרכז הרפואי ולמנהלי המחלקות".
עוד הוסיף ד"ר ברהום: "הקמת מכון המחקר הרפואי מהווה קפיצת מדרגה בביסוס מעמד המרכז הרפואי לגליל המערבי כמוביל בתחום הרפואה והאקדמיה ברמה הארצית והבינלאומית".

תאריך:  05/06/2013   |   עודכן:  05/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה קוה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכון מחקר חדש ייבנה במרכז הרפואי בנהריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל ואבישי תורג'מן
בב"ש לא מוותרים על החלוץ, הבעלים תנסה להגיע להבנות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי 7.6% מאלו שנפגשו לא באינטרנט התגרשו, בהשוואה ל-5.9% מאלו שנפגשו באינטרנט    המחקר הראה גם כי אלו שנפגשו באינטרנט היו מעט מאושרים יותר בחיי הנישואים שלהם
איציק וולף
מפגן מחאה נדיר של עשרות אלפי אזרחים אירנים המזוהים עם הרפורמיסטים במהלך הלוויית איש דת    קריאות נגד המנהיג העליון חמינאי: מוות לדיקטטור
מערכת אתר ערוץ הספורט
הערב בבלומפילד: נציגי יונייטד, צ'לסי ופ.ס.ז' יככבו
יובל יועז
לטענת הנתבעים, המיוצגים בידי עו"ד מיבי מוזר וטלי ליבליך, לא נפל כל פגם בהתנהלותו של בלאו מול קם, במסגרת יחסי עיתונאי-מקור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il