X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה פנה מעל בימת הכנסת ליו"ר הרשות הפלשתינית: תן סיכוי לשלום. איך? אל תחמיץ הזדמנות ראש האופוזיציה לראש הממשלה: אני משרטטת לך קואליציית צללים. תהיה גיבור. אנחנו יריביך אבל גם צחוק הגורל, חומת המגן שלך; מילה שלי - לא ניתן לך ליפול
▪  ▪  ▪
נתניהו. נמנע נשק מתקדם מגורמי טרור [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת קיימה דיון (יום ד', 5.6.13) בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות חתימותיהם של 40 ח"כים, על יוזמת הליגה הערבית לחילופי שטחים במסגרת הסכם בין ישראל לפלשתינים.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בנאומו כי יש הרבה משימות - להוריד את יוקר המחיה, קודם כל בדיור ולכל המשימות יש תנאי אחד - להמשיך את הצמיחה. הצלחנו בשנים האחרונות - אנו אחת המדינות הבודדות שצמחו ב-4-5%. היעד הוא להמשיך. עם תל"ג של 32,000 לנפש זה מאד קשה. יש ארבע דרכים לעשות זאת - (1) להמשיך את הרפורמות המבניות שהחשובה שבהן היא הרפורמה בנמלי הים; (2) לקבל נתח משוק ענק, ולכן אנו מכוונים להגדיל את היצוא לסין שהיום עומד על 2.5 מיליארד דולר. אנחנו יכולים וחייבים להגדיל את היצוא. יוקמו שתי ועדות של שתי המדינות לחבר מומחים ישראלים עם הסקטור הממשלתי בסין; (3) נפתח את משק הגז; (4) רוצים ופועלים להגביר את שילוב הציבור החרדי והערבי בשוק העבודה. הכול זמין. בקידומם של נושאים אלה אנו יכולים להמשיך צמיחה שתאפשר לטפל בצמצום הפערים.
אנו יכולים לעשות כל זאת כי אנו בעמדת מוצא טובה. סטנלי פישר אמר שמצבנו הכלכלי טוב, וטוב מאד ביחס למדינות מערביות שלא צלחו את המשבר כמונו. צמיחה מהגבוהות במדינות המערב. אבטלה הנמוכה ביותר זה 30 שנה. יש גרעון. היו גירעונות גדולים יותר ב-2009 וב-2003. אני מחויב יחד עם שר האוצר לצמצם. נמשיך לעבוד יחד לשיפור איכות החיים.
נתניהו אמר עוד כי ישראל חזקה מאי פעם. כשצריך, פועלים להגן על עצמנו. יש איומים. שאלו אותי מדוע אני אומר שישראל היא המדינה המאוימת בעולם? כי זו האמת. עשרות אלפי טילים ורקטות מופנים לעבר ערי ישראל. עלינו לתת מענה הגנתי שאף פעם לא יהיה מושלם, וגם מענה התקפי. אני לא עוצם עיניים ולא מייפה מציאות. כדי להתמודד עם מציאות צריך לפעול בשלושה תחומים - לגייס את הקהילה הבינלאומית למנוע מאירן נשק גרעיני. כל הבעיות תתגמדנה אם אירן תתחמש בנשק גרעיני. אירן צברה 180 ק"ג אורניום מועשר ב-20%. עדיין לא חצו את הקו האדום שהצבתי באו"ם אבל מתקרבים. אני מפנה את תשומת לבכם לחלק אחר של העולם - מדינה סוררת נכנסה לעידן הגרעיני ואסור שזה יקרה באירן. תוצאות הבחירות באירן לא ישנו דבר. לצד מרוץ החימוש נמשך הג'יהאד העולמי. ישראל תמשיך כל מאמץ למנוע מנשק מתקדם להגיע לגורמי טרור. הזירה הסורית נפיצה ומשתנה כהרף עין. קטל נורא של אזרחים. אנו עוקבים בדאגה אחר דיווחים על שימוש בנשק כימי. כשנשק מסוכן מגיע לגורמים מסוכנים אין שום ערובה שלא ישתמשו בו.
נתניהו הוסיף: אזרחי ישראל רוצים ביטחון ושלום, ואני רוצה ביטחון ושלום. אני מדבר עם מזכיר המדינה קרי מספר פעמים בשבוע. כל מי שמצוי ברזי המו"מ יודע שישראל אינה הצד החומק שמעמיד מכשולים. יש צד שמתקרב ויש צד שמתרחק ומתחמק. החשוב ביותר - לא לנסות למצות את המו"מ טרם התחלתו. לא לנהל מו"מ אינסופי על התחלת המו"מ. אנו מקשיבים לכל יוזמה ומוכנים לדון בכל הצעה שאינה תכתיב. הדברים נאמרים גם בפומבי וגם בצינורות דיפלומטיים. אני קורא לאבו מאזן לשים בצד את התנאים המוקדמים ולבוא לדבר. אני פונה אליו בשפה ששנינו מבינים give Peace a Chance (תן הזדמנות לשלום - ציטוט משירו של ג'ון לנון). איך תתן? אל תחמיץ הזדמנות. כדי להשלים את המו"מ נצטרך להתייחס לשתי בעיות - הכרה וביטחון. אומרים המציאות השתנתה. המציאות משתנה כל כך מהר שצריך לדאוג שאחרי שחתמנו על משהו, נוכל להגן על עצמנו. אני לא מתנה שום דבר כהתניה לכניסה למו"מ, אל תעמיד גם אתה תנאים, כך נבזבז עוד 4 שנים. קיבלתי הרבה החלטות קשות בנושאי ביטחון וגם עכשיו אני מוכן לקבל החלטות, אבל לא כאלה שיסכנו אותנו. לא רק אנחנו נצטרך לקבל החלטות קשות, גם הפלשתינים. אני מקווה שאבו מאזן ייענה להזמנה. הזמנתי אותו באו"ם ומעל במת הכנסת ואני עושה זאת שוב. למרות זאת עד כה דיברנו בארבע שנים רק כמה שעות בודדות.
ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), הגיבה לדברי ראש הממשלה: די עם האיומים. לא הוכחדנו אז, ולא נוכחד עכשיו. אתם את תסריט המדינה הדו-לאומית מקדמים כל מני גורמים אבל הכי מכולם זה דווקא אתם, מחידלון מאפס מעשה, במסמוס, באי-נטילת יוזמה מובילים אותנו בפועל להתממשות התסריט. מעשיכם לא עולים בקנה אחד עם החזון הציוני, לא להיות קורבן של הנסיבות אלא לחולל אותן. זה לא המחנה הלאומי אלא הדו-לאומי. ביטחונה של המדינה מחייב יציאה מהקיפאון.
"זה לא שהתאהבו בנו פתאום אבל הציר החלופי הזה מול אירן סוריה והחיזבאללה, נותן לנו הזדמנות להחליש את אלו שרוצים למחוק אותנו מהמפה, לחזק את המדינות שרוצות לעמוד מולם. יחד איתם ועם שאר העולם, ובמקביל להתקדם עם הפלשתינים לפתוח מיד במו"מ להסדר קבע ופתרון שתי המדינות לשני העמים. זה יומרני ואף אחד לא חי באשליות שמחר נשיג את ההסדר. מותר להיות ספקנים באשר ליכולת להשיג את היעד אבל מוכרחים להציב את היעד הזה ובדרך להגיע להסכמי ביניים. למרות שהם מציבים תנאים מוקדמים ולא מוכנים באמת בכול לבם להתקדם - אנחנו מוכנים. למה שנהיה שבויים בידיהם? כל הישג והסכמה, כל כך מעצימים אותנו אז מה גורם לכם להיות קפוצים כאלו? נוכל להרוויח הידוק קשרים, הכרה, ניפטר מהמסע של להיות אחת מארבע המדינות השנואות בעולם. לא היינו שם בעבר. דירוג האשראי שלנו יעלה ומשקיעים יגיעו אלינו בחפץ לב גם בלי פטורים הזויים מתשלום מיסים".
יחימוביץ' הוסיפה כי המפה הפוליטית החדשה מייצרת הזדמנות זהה בעוצמתה להזדמנות שמייצרים לנו השינויים הגאו-פוליטיים. היא ציטטה ממכתבו של ח"כ יצחק כהן (שס) לנתניהו: היוזמה הערבית מעניקה לישראל דה-פקטו הכרה כמדינת העם היהודי, לרבות תקווה זהירה לתחילתו של פיוס בין-דתי... אני קורא לך להפוך כל אבן ולבדוק את היוזמה". יש ביוזמה הזדמנות ואנחנו בוחרים בה. צריך לאמצה, לא כפי שהיא אלא כהצהרת כוונות חשובה. ביום הבחירות קיבלתי סמס מיאיר לפיד שהבטיח לי אישית מו"מ מדיני. זה בוודאי לא נשלח רק אליי אבל איני מעלה על דעתי שלא יעמוד בהבטחותיו. נכתב שם מפורשות 'לא אשב בממשלה שלא תקיים מו"מ מדיני'. תוסיף את שרת המשפטים שיושבת הממשלה רק לתכלית זו".
יחימוביץ' אמרה: "כראש האופוזיציה אני משרטטת לך קואליציית צללים, אם תרצה, שלא רוצה להצטרף לממשלה, לא רוצה תיקים וג'ובים אלא קואליציה מהחלומות, שרוב מכריע של חברי האופוזיציה נמצא בה וגם רוב חברי הקואליציה שלך, שמונחת לפתחך כמו פרי בשל ומחכה שתעשה בה שימוש. שתהיה הגיוני, מציאותי, פרגמטי. תהיה גיבור. תעשה שכהונתך האחרונה כראש ממשלה תיצרב, שתראה את ההזדמנות האזורית והפנימית ותנצל אותה. תוכל לעצור בכל שלב, תמיד תוכל לחזור לקופסה המוכרת של עמדותיך הישנות. שותפיך הקואליציוניים ומפלגתך ממילא ממררים לך את החיים, מה יש לך להפסיד? אנחנו יריביך אבל, גם צחוק הגורל, חומת המגן שלך למרות שאין לנו אופציה להתנתק מהעולם, לא זו הסיבה שאנחנו צריכים לנצל את ההזדמנות החדשה. לא בשביל המעצמות, אלא בשבילנו. לצאת מהנחה שגורלנו בידינו. אמרו לי תגידי שזו ההזדמנות האחרונה. למה להפחיד? אנחנו חזקים. ההיסטוריה מוכיחה שלעם היהודי יש כוח פנימי ויכולת לצלוח כל אתגר. לא מפחד אנו צריכים ליטול בשתי ידיים את ההזדמנות. יש לנו נטייה לראות את האזור דרך כוונות. חובה עלינו להיות חזקים אבל חובה לשאת עיניים בתקווה ולא להגיד יום יבוא, אלא להביא את היום. חולמי חלומות כמעט כבר לא נותרו בקרבנו, אבל כעומק הסקפטיות כך עומק הכיסופים לשלום. רבין בגין ושרון לא היו פחות פטריוטים ממך והם בחרו, איש בדרכו, בתקווה ותעוזה. די עם תרחישי האימה. מגיע לנו יותר", סיימה יחימוביץ'.
  • ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "יזמתי את הדיון עם סיעות האופוזיציה, כי אנחנו בנקודת זמן קריטית. זה הזמן בו ממשלתך חייבת לקבל הכרעות היסטוריות ואנחנו רוצים לדעת מה אתה הולך לעשות. יש כאן חלון הזדמנויות של מנהיגות פלשתינית מתונה, עם גיבוי רחב מהעולם הערבי וממשל אמריקני שמוכן לסייע בתיווך בין הצדדים וממשלתך גוררת רגליים ותוקעת מקלות בגלגלים. אתם מותחים את החבל ומביאים את המצב לידי משבר. שריך מעלים אופציות מסוכנות והזויות וממשלתך בונה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים. מסרי אובמה וקרי לפיהם ישראל צריכה להחליט אם תחדל להיות מדינה דמוקרטית נופלים על אוזן חירשת. אתם מודיעים לעולם שישראל לא רוצה שלום. היוזמה הערבית היא הזדמנות להיכנס למהלך רב צדדי ואזורי. איך ייתכן שכולם רואים בה הזדמנות וראש הממשלה אפילו לא מצא לנכון לברך על השינוי בעמדה הערבית? אתם רואים בכל יוזמה לקידום התהליך המדיני איום ולא הזדמנות. אתה חייב להגיד לכנסת האם תענה להושטת היד בטריקת דלת ואם זו כוונתך- תן דין וחשבון לציבור כי יהיה לה מחיר כבד שהציבור כולו ישלם. שני מנהיגים קודמים של הליכוד ראו מכאן את מה שלא ראו משם מנחם בגין ואריאל שרון. עכשיו תורך. האחריות רובצת עליך ואני מקווה לטובת כולנו שתעמוד במבחן. אנחנו כאופוזיציה נגבה מעשים ולא דיבורים. האם תשיב בחיוב ליוזמה הערבית? התשובה היא כן או לא, האם ישראל תסיים את הכיבוש לפני שהכיבוש יסיים אותה".
  • סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד ביתנו) השיב לדברים: "הנוסחה של ממשלת ישראל היא: אנו רוצים במו"מ. צריך גם צד שני. אם לא יבוא, אתה הלא יכול לעשות שלום עם עצמך. את הנוסחה של השמאל כבר ניסינו. הניסיון כשל. בהינתקות השתמשנו בנוסחה שלכם. נסוגונו חד-צדדית ועדיין אומרים בעזה יש כיבוש. אם אתם רוצים טילים על אוכלוסיה, תגידו את זה ביושר לציבור, והוא יבחן. בעזה נסוגונו לקווי 67. ניסינו את הנוסחה המעוותת, הדוגמתית, חסרת החשיבה שלכם. פתחו קצת את העיניים. מ-1917 לא היו שינויים כאלה באזור. את ההיסטוריה אתם מכירים, תפתחו את העיניים ותראו מה קורה. מדיניות הממשלה היא - קוראים לחידוש המומ" עם הפלשתינים הרגע. אתם מטיפים לנו לחזור לקווי 67 ברמת הגולן. ח"כ זהבה גלאון הזכירה את בגין שעשה שלום עם מצרים. לא המערך ולא מרצ ולא קדימה וכל התופעות. בגין עשה שלום עם מי שרצה לעשות שלום איתנו. אם יתייצב בצד השני מנהיג שרוצה שלום, נעשה שלום. אין. מה אפשר לעשות?"
  • ח"כ בנימין בן-אליעזר (העבודה): "אנו חיים בעולם מוסלמי יותר קיצוני ויותר שונא ישראל, שנאבק בינו לבין עצמו בין סונה לשיעה. אי-אפשר לנתק. אני לא בין המשמיצים. זו ההזדמנות שלך, ראש הממשלה, לתת תשובה לילדים ולנכדים שלנו ולומר - מחר בבוקר אני יושב עם אבו מאזן. אתה מוכן, תעשה. הוא לא רוצה? שהעולם יראה שהוא לא רוצה. תזמין אותו מחר בבוקר לביתך בבלפור, שיגיד לך לא. אז תגייס את העולם לטובתך. האמריקנים נלחמים על יציבות במזרח התיכון. אפשר להשיג יציבות? לא. אבל אפשר לבדל את הבעיה שלנו ולהתחיל במו"מ מחר".
  • ח"כ אריה דרעי (שס): "מרן הרב עובדיה פסק בשמנו בעד השלום שחתם בגין עם מצרים, אבל שלום צריך להיות הדדי, אם לא זה לא שלום. אין ספק שהנסיבות ב-15 השנים האחרונות מראות ש'אני שלום אדבר, המה למלחמה'. שלום כדמות ההינתקות? גרו שם עובדי אדמה צנועים, צדיקים וצדיקות, מלח הארץ - עם ישראל, תורת ישראל ומדינת ישראל בכפיפה אחת. ומה קיבלנו? עשרות אלפי טילים. זו טיפשות. לכן האיזון בין כמיהה לשלום לבין דאגה לביטחון ישראל היא תפקיד הממשלה. יצחק רבין אמר לי כשהקים את הממשלה המשונה של עבודה, ש"ס ומרצ - לפני שלום עם אויבנו צריך שלום בתוכנו. צריך חוסן פנימי כדי לנהל מו"מ. צר לי לומר שהממשלה הזו, ההרכב שלה לגיטימי, אבל התוצאות, ההסתה שיוצאת מבית מדרשם של כמה שרים, הגזירות. למעלה ממיליון אזרחים לא ישנים בלילה לא כי אין שלום אלא כי הם עניים".
  • ח"כ דב חנין (חד"ש): "הממשלה שמובילה למלחמה מנהלת גם מלחמה נגד העם, עם הצעת תקציב שנלחמת נגד העניים ושכבות הביניים, אבל לא לוקחת מחברות. את המסים עליהם הורדת בעשור האחרון. צריך להחזיר את מס החברות לרמה שהיה ולמסות טייקונים ולקחת אוצרות טבע לטובת העם ולהפסיק לקצץ בשירותם, לייצר תוכניות דיור שיתנו תשובה למי שלא מסוגלים לעמוד בתשלומי שכר הדירה, לתת מענה לעיירות הפיתוח ולאוכלוסיה הערבית".
50 ח"כים תמכו בהודעת ראש הממשלה ו-40 התנגדו לה.

תאריך:  05/06/2013   |   עודכן:  06/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אהוד יערי / Ehud Yaari  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איסמעיל הנייה  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון לוי / Gideon Levi  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  זהבה גלאון  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  ממשלת ישראל / Israel Government  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סטנלי פישר  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עודד גרנות  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צבי יחזקאלי  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יש צד שמתקרב ויש צד שמתרחק ומתחמק"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תתעוררו! לא יהיה שלום כי עדיין
שולם  |  5/06/13 22:38
2
שלום חזירי = פשע שנאה
ד"ר רון בריימן  |  16/06/13 09:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
חזון חלוקת הארץ אינו אפשרי עוד, והתוצאה הבלתי נמנעת היא 'מדינה דו-לאומית'. "קץ המדינה היהודית"', קונן יוסי שריד בתוכנית מיוחדת שערוץ 10 הקדיש לנושא. לאחרונה הצטרף לפוביה הדו-לאומית אפילו נתניהו
איתמר לוין
אומר בחוות דעת שהגיש לביהמ"ש העליון: אם הנכסים מצויים בבעלותם של תושבי יהודה ושומרון, הם נחשבים לנכסי נפקדים ויש להעבירם לאפוטרופוס הכללי
איציק וולף
פלשתינים מן הכפר דורא אל קרע עתרו לבג"ץ בדרישה להסיר את כל המבנים משכונת האולפנה בבית אל    תושבי השכונה שבים להציג מצג שלפיו בניית השכונה נעשתה תוך קבלת משכנתאות מהמדינה, אך לא מזכירים את הונאת מספרי המגרשים שרק באמצעותה התקבלו אותן משכנתאות
אברהם פכטר
האימרה שתי מדינות לשני עמים, הפכה בשנים האחרונות ל"מנטרה" פוליטית שחוקה, שרבים מפסיקים להאמין באפשרות ליישמה. ככל שמספר ההתנחלויות גדל, או מתעבה, הסיכוי להצלחת התוכנית, הולך ופוחת. להערכתי - הזמן פועל לרעת הפלשתינים, זיכרו מי אמר זאת
עידן יוסף
הפרופסור ראמי חמדאללה (55), נשיא אוניברסיטת א-נג'אח בשכם קיבל מנדט מאבו מאזן    החמאס: המהלך בלתי חוקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il