X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעצר נער מתפרע בשכונת עיסאווייה [צילום: פלאש 90]
היעדר הריבון?
טרור בי-ם: הארכות מעצר רק ל-23% מהפורעים
ישראלים בשכונות מעורבות בירושלים סובלים מאז מבצע עמוד ענן מאלימות מצד שכניהם הערבים עלייה של עשרות אחוזים במספר יידוי האבנים ובקבוקי התבערה מעל 200 עצורים מתחילת השנה, מעצרם של כ-50 בלבד הוארך
מתי דן. לכל היותר שנה וחצי מאסר

יוגב. האם יהיה תגבור?

הסלמה במצב הביטחוני בירושלים העתיקה ובסביבתה. קצין אגף המבצעים של מחוז ירושלים מגלה כי מאז מבצע עמוד ענן, החלה עלייה חדה באירועים החבלניים נגד ישראלים בבירה. הוא התייחס ליידויי אבנים, כמעט כל יום, כלפי ישראלים המתגוררים בעיר העתיקה, בשכונות קדמת ציון, מעלה הזיתים ואחרות.
הקצין, ניצב-משנה קובי דודיאן, ציין כי קיימת עלייה של עשרות אחוזים במספר מקרי יידוי האבנים כמו גם מספר אירועי זריקת בקבוקי התבערה. עם זאת הדגיש, כי לעומת שיעור העלייה הגבוה של זריקות אבנים, דווקא שיעור זריקת בקבוקי התבערה ירד. הוא הסביר את הירידה בכך שנעצרו חוליות שארגנו את הזריקה, והמבצעים לא שוחררו.
הוא דיבר במסגרת דיון שקיימה (יום ד', 5.6.13) ועדת הפנים של הכנסת. איזי לרר, קב"ט ומנהל אגף הביטחון של משרד השיכון, דיווח גם על הרחבה גיאוגרפית של יידוי האבנים בכל גזרת מזרח ירושלים ובצירי ההגעה להר-הזיתים. קצין הביטחון ציין כי תפקיד יחידת האבטחה של משרד השיכון הוא לחלץ נפגעים, אך המשטרה היא זו שמופקדת על אכיפת החוק.
בדיון התברר כי בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2013 בלבד נעצרו 207 ערבים פורעי חוק, רובם קטינים. מתוכם, רק 47 נעצרו עד תום ההליכים. מדובר באחוז נמוך מאוד (22.7%).
עונשי מאסר של שנה-שנה וחצי
עו"ד נורית בלובשטיין, פרקליטה בפרקליטות ירושלים, אמרה כי ישנן עבירות חמורות של יידוי אבנים לעבר רכב נוסע, שהעונש עליהן יכול להגיע עד 20 שנות מאסר. לעומתן, עבירות של זריקת בקבוקי תבערה נידונות לעונשים של 20-14 שנות מאסר.
עבירות של יידוי אבנים לעבר שוטרים נידונות ל-5 שנות מאסר - ואלו רוב התיקים - ואילו עבירות יידוי אבנים לעבר אזרחים, הגורמים ל"פציעה קלה", נידונו ל-3 שנות מאסר, אלא אם כן התרחשה חבלה חמורה. על כך אמר מתי דן, יו"ר עמותת עטרת כוהנים, כי פסקי הדין הם "חלשים" וכי ניתנו עונשים של 18-12 חודשי מאסר בלבד, לכאלו שזרקו בקבוקי תבערה.
עו"ד בלובשטיין אמרה עוד כי בכל התיקים הפרקליטות מבקשת מעצר עד תום הליכים, ואם לא מתקבל מעצר כזה - הפרקליטות מערערת. על השאלה, מדוע בכל זאת נעצרו רק 47 פורעי חוק עד תום ההליכים? השיבה עו"ד שירי לנג מהנהלת בתי המשפט, שלשופטים יש עצמאות שיפוטית. נצ"מ דודיאן חיזק את דבריה ואמר כי אכן השופטים משלבים שיקולים שונים, כלשונו, בהחלטתם.
הצקות לנערות יהודיות בגבעה הצרפתית
עו"ד אלישע פלג, חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק החרום והביטחון בעירייה, קבע כי "אין ביטחון לתושבים היהודים במזרח ירושלים". הוא אמר כי מדובר בתופעה מתפשטת הקיימת גם בתלפיות, בבית אורות, במעלה זיתים, בשיח ג'ארח ובגבעה הצרפתית וכי תושבים ערביים המגיעים מעיסאוויה מציקים לנערות יהודיות בגבעה הצרפתית. לדבריו, יש לבוא בטענות אל מדיניותה הרופסת של ממשלת ישראל. "הערבים רוצים לחלק את ירושלים 'דה-פקטו' ופורעים חוק לקראת המו"מ המדיני", דבריו.
ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי גם הוא חש בהתגברות מעשי האלימות במזרח ירושלים, ושאל, האם לאור המצב, המשטרה שוקלת את שינוי הערכת מצב שיביא לתגבור הכוחות והגברת האכיפה. הוא הוסיף ושאל האם התקיים במשטרה או בפרקליטות דיון שהתייחס לאכיפה וענישה נגד נערים מתחת לגיל הענישה. יוגב הציע לפרקליטות לשקול תביעה למיצוי חומרת העונש. לוועדה הציע לקבל נתונים מפורטים נוספים לגבי ממדי הבעיה ולדרוש דיון בממשלה.
ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) ציין כי אתמול בלילה הייתה הלוויה בהר הזיתים ובעת ההלוויה היו אירועי יידוי אבנים. הוא אמר כי "המדינה אינה 'משדרת' שהיא רוצה לשלוט במזרח ירושלים". ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) אמר כי שורש הבעיה הוא בשליטה בהר-הבית. לדבריו, כל בעיות יידוי האבנים נובעות מאובדן מוחלט של ריבונות ישראל בהר-הבית.
סיור ועדה מיוחד
יושב-ראש הוועדה, ח"כ מירי רגב, סיכמה את הדיון ואמרה כי מדיניות האכיפה וההחמרה הנדרשת בענישה, אינם באים לידי ביטוי באופן יחסי לכמות וחומרת עבירות האלימות. היא הודיעה כי תכתוב לפרקליט המדינה בעניין זה. עוד דרשה מהפרקליטות להציג בדיון מעקב תוכנית להתייחסות לעבירות של קטינים מתחת לגיל 16. "אי-אפשר לתת להם להמשיך לזרוק אבנים. האבן הורגת", אמרה והמליצה למשטרה להיערך באופן שונה ומיוחד בצירים ובנקודות הרגישות, בדומה להיערכות החדשה הקיימת ביהודה ובשומרון. רגב הודיעה שתכתוב על כך מכתב לשר לביטחון הפנים.
הוועדה תקיים סיור בהתיישבות הישראלית במזרחה של ירושלים, בהובלת משטרת ישראל, אל הצירים והנקודות הבעייתיות בהן מיידים ערבים אבנים על ישראלים. עד לדיון מעקב שיתקיים בעוד חודש התבקשו המשטרה והפרקליטות להכין נתונים מפורטים על מספר התיקים, על רמת הענישה ועל ההתייחסות לעבריינים מתחת לגיל 16.

תאריך:  06/06/2013   |   עודכן:  06/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אהוד יערי / Ehud Yaari  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון לוי / Gideon Levi  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  חסן רוחאני  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עודד גרנות  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עלי חמנאי  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צבי יחזקאלי  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רון לאודר  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמאם סלאם / Tamam Salam  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור בי-ם: הארכות מעצר רק ל-23% מהפורעים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איך צדק הרב כהנא זצ״ל.  ל"ת
משה המכבי  |  6/06/13 02:48
2
מחדלי השיפוט יביאו לידי אובדן
שולם  |  6/06/13 07:12
3
אנו מתנהלים בארצנו, כאילו
הניה  |  7/06/13 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
תושביה היהודיים של שכונה מעורבת ברמלה נתונים באחרונה לסדרת התנכלויות אלימות מצד שכניהם הערבים    יידויי אבנים גם על הרכבת    בגרעין התורני הודיעו כי תגובתם תהיה בהוספת עוד משפחות בשכונה
אסף גבור, ירדן
ראש ממשלת ירדן, הכלכלן עבדאללה א-נסור בן ה-74, משדר אופטימיות לגבי מצבה הכלכלי של מדינתו ("אנחנו משקיעים הרבה בשביל לגדל דור שיוכל למצב את ירדן כשער להשכלה וטכנולוגיה מתקדמת"), קושר את היחסים עם ישראל בקידום המו"מ עם הפלשתינים ומתבטא ברמז על הזיקה הירדנית לגדה המערבית. ראיון
עידן יוסף
שרים בימין אומרים כי לנשיא המדינה אין מנדט לנהל מו"מ בשם הממשלה    פרס מצידו מקדם הקמת מדינה פלשתינית ומגיב: "המנדט שלי הוא של המדינה"
עידן יוסף
חוט אחד חורז בין המתווה הכושל של בטר פלייס למתווה הכושל בתוכניותיו המדיניות של שמעון פרס. בשתיהן נותן הנשיא גב למודלים כושלים
עידן יוסף
רה"מ אומר כי השלום עם האויבים מושתת על שני יסודות - על הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ועל ביטחון מוצק    "סורים נטבחים בידי סורים. כנראה מעל מאה אלף"
רשימות נוספות
"ישראל תוכל לעכב את אירן שנתיים"  /  אלעזר לוין
הרשות לפיתוח י-ם: הר הבית - מוסלמי  /  איתמר לוין
בסוף הסרטון א-דורה נראה חי  /  עידן יוסף
טילים במרחב   /  נחמן פביאן
מילכוד 22  /  אריאל י. לוין
עוד נתגעגע לחמאס  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il