X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר פולאר לשעבר אומר, כי דכנר גרר אותו לפרשת הולילנד משום שהדבר אפשר לו להעלות האשמות נגד אולמרט, זקן, אפרתי ומסר "אולי הוא שם טיפות לפני שבא אלי ובכה על צרותיו"
▪  ▪  ▪
קלנר. "לא האמנתי שהוא ילך למשטרה" [צילום: פלאש 90]

"שמואל דכנר היה אדם חכם, מוכשר, גאון, למדתי ממנו הרבה דברים". כך אומר עליו במשפט הולילנד (יום ה', 6.6.13) אביגדור קלנר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר פולאר, אשר מונה בשנות ה-80 בידי דכנר למנכ"ל איטונג, כאשר דכנר שימש כמנכ"ל קבוצת אזורים ששלטה באיטונג. לדברי קלנר, דכנר גרם לאנשי עסקים מובילים להפסדים של עשרות מיליוני דולרים בקבוצת ה"מאגרים", ולאחר מכן גרם נזקים כבדים לליאון תמן כאשר ייעץ לעסקיו.
מאוחר יותר, המשיך קלנר, הביא דכנר עשרות עסקים לקבוצת דש ומאוחר יותר לקבוצת קלד"ש: עסקי נדל"ן בישראל ובחו"ל, ניהול בנייה, תעשיה. "הוא ידע להביא עסקים בינוניים וגדולים, ועסקים מורכבים - שלא כל אחד יודע להשתלט עליהם", הוסיף.
"התעניינתי בשיווק, לא בבנייה"
בהתייחסו לתפקידו בפרויקט הולילנד - כיו"ר ומנכ"ל פולאר שהייתה בעלת השליטה בהולילנד פארק - אמר קלנר, כי "ההתעניינות המרכזית שלי לא הייתה לבנות את הפרויקט, אלא השיווק והמכירה. זה לב העסק, כי לא חוכמה לבנות. בנושא הזה הייתי מעורב בכמה כיוונים. זה לא נגע לבינוי. לא עניין אותי כל נושא התב"עות. לא הייתי באף ישיבה של ועדת ההיגוי, חוץ מאשר שתיים שעסקו בענייני שיווק. הייתי במשברים, איזו תקלה, שינוי כיוון. למשל: אם הפרויקט לא התקדם במכירות, הועלה רעיון תוספת שבס; נושא כבד כזה הגיע אלי, כי זה חיתוך לאורך ולרוחב של כל הפרויקט".
קלנר אמר, כי אישר את המסגרת הכספית בחוזה ההתקשרות עם דכנר, אך לא עסק בפרטיה; האחריות הייתה של המנכ"לים, אמנון ספרן ושמעון גלאון. קלנר נשאל על גירסתו של דכנר, לפיה ביקש ממנו שלא להעביר לו דיווחים על שוחד, שאותם יהיה חייב לפרסם משום שמדובר בחברה ציבורית, למרות שקלנר עצמו אישר זאת. הסניגור, עו"ד איתן מעוז, חידד את השאלה: "שילמתם שוחד בהולילנד?". קלנר: "קשקוש במיץ עגבניות".
קלנר הוסיף: "החל מ-1994 דכנר הוא איוב, עם כל הצרות שלו ושל משפחתו. הוא כל פעם היה בא ומבקש סיוע, וזה לא היה 10,000 שקל. הוא קיבל ממני 100,000 דולר לניתוח כבד של [בתו] אדית [וולף], ושמענו כאן מאדית שבאותה עת היא כבר הייתה נקייה. אהבתי את דכנר, הוא היה חבר, הוא היה מורי ורבי. בחור מבוגר בוכה; אני לא יודע איך הוא יצר דמעות, אולי הוא לקח טיפות קודם לכן, אבל אני לא עומד בזה. עזרתי כך לעשרות אנשים".
"עבד בהפוך על הפוך"
מעוז: "דכנר העיד שהעדות נגדך מאוד קשה לו ושהוא 'נאלץ' להעיד נגדך". קלנר: "התלבטתי מהיום הראשון שהייתי במעצר בשאלה למה הוא עשה לי את זה. את השוחד הכי גדול שילמה המדינה לדכנר. היא שילמה לו מיליונים: במס הכנסה, בטיפול בשוק האפור, לעורכי הדין שלו, באגרות. בשלב מסוים נפל לי האסימון. דכנר ניהל מו"מ להיות עד מדינה, וכדי להעצים את מרכולתו היה צריך להביא יותר סחורה ואני הייתי חלק מהסחורה".
השופט דוד רוזן: "אולמרט לא הספיק לו? הוא צריך להביא את האיש הכי קרוב אליו?". קלנר: "בשלב מסוים בחקירתו דכנר הבין שאין לו כל כך הרבה מרכולת. מ-2000 היו סיפורי יד שרה וסיפורי שטרית; על אולמרט היה רק סיפור אחד, עם אחיו. לא היה לו כלום". רוזן: "אם הוא משקר - הוא יכול להגדיל. אולמרט חצי מיליון? 4 מיליון. למה הוא צריך אותך?".
קלנר: "בלעדי, כמעט ואין אולמרט, שולה זקן בשוליים, [יעקב] אפרתי לא קיים, [אורי] מסר לא מוזכר. במהלך הזה הוא בנה 3.5 מיליון שקל נוספים של שוחד בהולילנד. בלי הזרע, כמעט אין אולמרט: לפי דכנר, הוא הבטיח לאולמרט 50% מההשבחה, שזה מיליוני דולרים. אפרתי, מנהל המינהל, בעל הבית שלו זה אולמרט. הוא הכניס בבת אחת את כל מקורבי אולמרט והביא סחורות שחבל על הזמן.
"כמות הטלאים והשקרים שלו לא מסתדרת. דכנר עבד בהפוך על הפוך: אביגדור חבר שלי, אבל אני חייב להגיד את כל האמת. אותו הדבר הוא עשה ל[אורי] לופוליאנסקי: איזה אדם צדיק, אבל אני חייב להגיד את כל האמת. אותו דבר עם שולה. הוא הרס את החיים שלי ושל כל מי שיושב כאן, כדי להגדיל את השוחד שקיבל מהמדינה.
"הוא מכר את נשמתו לשטן, ואני לא אומר חס וחלילה שהפרקליטות היא השטן. זה במושג הרחב. הוא אדם חם, מחבק, חבר. אמרתי לו שהוא ימות פה בבית המשפט, כי זה תהליך קשה. בפברואר 2009 היה לו שבץ, היו איומים על חייו וחיי נכדיו, חובות למס הכנסה ולשוק אפור ולבנקים ולחברים ולאנשי עסקים. אני לא האמנתי שהוא ילך למשטרה, אבל כנראה שהגיעו מים עד נפש. אני מניח שהוא נשבר והחליט למכור את מרכולתו במחיר מירבי והצליח לתעתע בכולם. לא תמיד היה הידע במקום הנכון לטפל בכמות הסיפורים שלו".

תאריך:  06/06/2013   |   עודכן:  06/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קלנר: דכנר מכר את נשמתו לשטן
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
וזה היה העד המרכזי של התביעה
עזריאל  |  6/06/13 12:53
 
- תנ"ך, ספר דברים, פרק י"ט
עידןסובול  |  6/06/13 13:59
 
- עדי מדינה תמיד שותפים לפשע
שמעון אמסלם  |  6/06/13 15:11
 
- בחירה בין תבן, קש, גבבה ופסולת
עידןסובול  |  6/06/13 19:23
2
מסקנה מכל העדויות של הנאשמים
ל-א היה שוחד !  |  6/06/13 13:36
 
- גם אותך הטעה העד - צא עם מהנדס
ש.ח.ש  |  6/06/13 14:50
3
עדים-זוממים למפרע פסולים!
עידןסובול  |  6/06/13 13:47
4
מי נוא השטן. ל"ת
עזריאל  |  6/06/13 14:13
5
מי הוא השטן?
עזריאל  |  6/06/13 14:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע שעל הפרקליטות למסור לשולה זקן מדוע טרם החליטה בעניינם של מתי חותה, יהושע פולק, משה שמעוני ועמרם בניזרי, ומדוע עובד יחזקאל לא נחקר כחשוד    לא תנמק את סגירת התיק נגד אורי מסר
איתמר לוין
מקשה מדוע צ'רני העמיד פנים במשך שנה וחצי כאילו הוא מוכן לשלם לדכנר    צ'רני: לא רציתי להשפיע על הבחירות לכנסת ולהביא למעצרם של 20 איש, והרווחתי שנה וחצי של חיים נורמליים
איתמר לוין
רוזן: יש חיבור שלך לתשלום לאברהם פיינר, חבר מועצת העירייה    המדינה: פיינר סייע לקידום הפרויקט במקביל לתרומות של צ'רני ודכנר למוסדות בית מלכה שבראשם עמד
איתמר לוין
צ'רני אמר שהתרומות ליד שרה היו "לובינג" לקידום חברת הולילנד, אך טוען שלא היה קשר בינן לבין הפרויקט    "הקשר המלוכלך בין התרומות לפרויקט הוא פרי המוח המעוות של דכנר"
איתמר לוין
נמנע מלהסביר את המסמך בו הציע לו דכנר חשבוניות מגולמות כנגד ההלוואות האישיות שקיבל - מסמך שלדברי השופט רוזן מלמד על שוחד
רשימות נוספות
"גילום מרמז לשוחד; תתקשה לתת תשובה"  /  איתמר לוין
המדינה: שיבוש משפט חמור בתיק הולילנד  /  איתמר לוין
רוזן לצ'רני: אתה מחזק את עמדת דכנר  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il