X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראל שלמון היה מנהל היחידה לבקרת אשראי בבנק וניהל סכסוך ממושך עם כונס נכסים שמכר נכס שירש ביהמ"ש דחה תביעת לשון הרע של שלמון בעקבות תלונה של הכונס נגד הנהלת הבנק
▪  ▪  ▪
ניב. לשון תוקפנית אך עניינית [צילום: בוצ'צ'ו]

התנהגותו של ישראל שלמון, שהיה מנהל היחידה לבקרת אשראי בבנק דיסקונט, מול כונס נכסים שטיפל בנכס שירד, לא הייתה רחוקה מלהיות פלילית. כך אומרת (29.5.13) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ריבה ניב.
עו"ד אשר בז'רנו מונה ככונס למכירת נכס שירשו שלמון, אחיו ואחותו מאמם בכפר פינס. בחודשים הראשונים של 2009 החליפו השניים מכתבים ובחודש יוני פנה בז'רנו להנהלת הבנק בתלונה נגד שלמון. במוקד התלונה עמדה טענתו של בז'רנו, לפיה שלמון עושה שימוש במשאבי הבנק (בעיקר פקס) לצרכיו הפרטיים, משום שהוא שולח באמצעותם את מכתביו אליו.
בין היתר כתב בז'רנו: "בטוחני כי הבנק לא היה עובר בשתיקה, על התייחסות נואלת ופלילית כהתנהגותו של ישראל שלמון כלפי (וגם כלפי אחרים), לו הייתה זו התנהגות של כונס נכסים שהתמנה לבקשת בנק דיסקונט... אני תקווה כי תסיקו מסקנות נחרצות ותיערך בדיקה מקפת והסקת מסקנות נחרצות באשר להתנהגותו המפורטת של העובד הבכיר של הבנק, אשר גם לאחר התראות מרובות, המשיך בהתנהגויות משולחות רסן, בסגנון פולסא דנורא". בתגובה למכתב זה הגיש שלמון תביעת לשון הרע נגד בז'רנו.
ניב דחתה את התביעה בקובעה, כי בז'רנו נהנה מההגנה המוענקת בחוק למי שמגיש תלונה לממונה על התובע. היא אומרת: "לשונו של המכתב תוקפנית אך עניינית. נכון שהנתבע לא הסתפק בציון העובדה כי התובע עושה שימוש באמצעי המדיה של הבנק לצרכיו הפרטיים אלא גם פירט וציטט את תוכן מכתביו, אולם ככל שיש בציטוט משום השפלת התובע, אין לו להלין אלא על עצמו, שכן את שפתו ומכתמיו ציטט הנתבע. יתר על כן, ככל שהפניות נחזות להישלח מטעמו של הבנק, ראוי ונכון כי יידעו הממונים באיזו שפה משתמש הכותב בפניותיו".
ניב מצטטת מכתב ששלח שלמון לבז'רנו יום לפני התלונה: "בפנייתך לבנק הזמנת עליך ועל שותפיך שהיו בעצה אחת איתך, צרה שלא כתובה בתורה. אני פורש לגמלאות בעוד כשנה, יהיה לי כל הזמן והכוח שבעולם כדי להתמודד עם תופעה זדונית כמוך/כם". היא מוסיפה: "בנסיבות העניין משהוכחו השימוש הפרטי ברכוש המעביד ו/או האיום דלעיל, השימוש במילים 'התנהגות פלילית' איננו מנותק מהמציאות".
ניב חייבה את שלמון בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל, תוך שהיא מציינת: "עד סיום הליך פירוק השיתוף, שבע הנתבע את נחת פניותיו של התובע ככונס נכסים. לאחריהן, נבחנו על-ידי בית המשפט ולשכת עורכי הדין התנהגותו האתית והמקצועית. בלשכת עורכי הדין, כאמור, נדחתה התלונה. התביעה שהגיש התובע כנגד הנתבע בגין מעילה בתפקידו ככונס נכסים נדחתה על הסף. כאן, הוטרד הנתבע פעם נוספת". שלמון יוצג בידי עו"ד יוסי רובין, ובז'רנו - בידי עו"ד אהוד שטיין.

תאריך:  09/06/2013   |   עודכן:  09/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ריבה ניב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'התנהגות בכיר לשעבר בדיסקונט - קרובה לפלילית'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר לתבוע את חברת צמנטכל ניהול נכסים, הבעלים של קניון האודיטוריום בחיפה, לאחר שגבתה שלא כחוק מנכים תשלום תמורת חניה
מערכת אתר ערוץ הספורט
במועדון פנו גם לטוטו. היו"ר: חשוב שהפריפריה תיוצג
טליה סלנט
הגידול בהכנסות ילך לרכש. העמותה מחפשת בעלים
איציק וולף
משטרת ישראל הקצתה מתחם מיוחד עבור תפילת ראש החודש של נשות הכותל והן התפללו מבלי שחרדים הצליחו להפריע להן    לזלי זקס: המשטרה עשתה מעל ומעבר, אך אנו מצפות שלא תהיינה גדרות בין אישה לאישה
תומר לוי
הקבוצה ממתינה לתשובה מהקשר שהושאל אשתקד ממכבי ת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il