X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התביעה טוענת שקלנר המליץ על רבין בפני דני דנקנר כדי שיסייע לו בהפשרת קרקעות תעשיות מלח קלנר: חסרות לי צרות בארגון שלי שאתעסק גם בעניינים של תעשיות מלח?
▪  ▪  ▪
קלנר. "מאציל כפייתי של סמכויות" [צילום: בוצ'צ'ו]

"ברור שהוא ירחיק את עצמו כמה שאפשר מהחוזים עם דכנר ויטיל את האחריות על המנכ"לים" - אומר (יום א', 9.6.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, על עדותו של אביגדור קלנר במשפט הולילנד. התביעה טענה, כי בחקירתו במשטרה הטיל קלנר את האחריות להעסקתו של שמואל דכנר על מנהלי הולילנד פארק ופולאר נדל"ן, בעוד בעדותו במשפט הוא נוטל על עצמו אחריות כוללת אך מתרחק מהאחריות לפרטים.
קלנר אמר שהוא דומיננטי אך לא ריכוזי, "מאציל כפייתי של סמכויות, תוך מערכת בקרה יוצאת מן הכלל. האחריות על מערכת הבקרה היא על המנכ"ל". קלנר שימש כיו"ר בחברות הנוגעות לפרשה, ואילו המנכ"לים העומדים לדין הם אמנון ספרן ושמעון גלאון. קלנר טען שלא עסק בענייני נדל"ן אלא בענייני מכירות ושיווק, בעוד התביעה טענה שהוא עסק גם בנושאי הנדל"ן בהם טיפל דכנר. קלנר אישר, שהוא אשר יזם את העסקתו של דכנר בחברת הזרע, לצורך שינויי הייעוד של חוותיה.
"נגע לי עד קצה הנעל"
התובעת, עו"ד אתי בן-דור, עימתה את קלנר עם דבריו של דני דנקנר במשטרה, לפיהם קלנר הכיר לו את מאיר רבין כאדם בעל קשרים במינהל מקרקעי ישראל (רבין הוא אחיינו של יעקב אפרתי, שהיה מנכ"ל המינהל). קלנר הכחיש זאת ואמר, כי סביר יותר להניח שאת הקשר יצר דכנר, וכי דנקנר טועה. טענת התביעה היא, כי קלנר ידע היטב שלרבין יש מהלכים במינהל ולכן המליץ בפני דנקנר להיעזר בו להפשרת קרקעות תעשיות מלח. קלנר השיב בציניות: "היו חסרות לי צרות בארגון שלי כך שאפתור את הבעיות של תעשיות מלח. זה נגע לי עד קצה הנעל".
קלנר אמר, כי הכיר את רבין ב-2003 כאשר הלה הביא לו הצעות עסקיות. "לא הייתי צריך אף אחד כדי להגיע לאף אחד במדינת ישראל, כולל ראש הממשלה וכולל ראש המינהל", הוסיף. בן-דור ציינה, כי קלנר נכח בברית בנו השני של רבין, ששמו השני הוא אביגדור; בנו הבכור של רבין קרוי שמואל, על שמו של דכנר. קלנר השיב: "ראיתי בזה כבוד גדול. זה שוחד, שאני מוצא דרכו קירבה למינהל? אני צריך אותו בשביל זה?". בן-דור: "בחקירותיך במשטרה ובעדותך הראשית הגדרת את רבין כעוזר של דכנר, ואמרת שאתה נפגש רק עם הקודקוד".
קלנר נשאל מדוע נחתם החוזה עם דכנר לגבי טיפולו בחוות שלם (פארק איילון) בשנת 2001 מספר חודשים לאחר שהחלה ההתקשרות, כאשר אפרתי כבר שימש כמנכ"ל המינהל והיה ידוע שרבין הוא אחיינו. קלנר השיב, כי היה זה כאשר דכנר בא לבקש את התשלום הראשון שהובטח לו, וכי יתר בכירי הזרע היו מעורבים גם הם בהסכם ובתשלום. "ההחלטה התקבלה בצורה מסודרת ולא הייתה בה תוכנית עבריינית", הוסיף.
"ארנון לא הביא את הסחורה"
קלנר הדגיש, כי לא היה כל צורך לשלם שוחד לאפרתי תמורת קבלת ההרשאה לתכנון בנייה בחוות שלם, שכן הייתה הסכמה כללית במינהל על זכות זו וההחלטה על כך התקבלה בפורום נרחב. רוזן: "זו בדיוק השאלה. יש לכם את יגאל ארנון; למה לבוא פתאום ולתת לדכנר עוד 150,000 דולר?". קלנר: "זה לא התקדם".
רוזן: "התביעה תגיד: בשביל זה שילמתם שוחד. דכנר אומר: יש לנו את ספרן וקלנר שהם מומחים לנדל"ן, והמומחיות שלי היא לתת שוחד". קלנר: "בקטע הזה של חוות שלם עשקנו את דכנר. עשינו חוזה רזה מאוד". בן-דור: "אין כל ראיה לעבודה העצומה שעשה דכנר במינהל ושתמורתה שילמתם לו בסופו של דבר מיליון שקל". קלנר: "ישב פה ישראל אפרת [יו"ר הזרע]; למה לא שאלתם אותו את השאלה הזאת?". בן-דור: "אפרת אמר שאתה היית אחראי על הקשר עם דכנר והתשלומים לדכנר". קלנר אמר שאחריותו הייתה חלקית בלבד.
התביעה הגישה הסכם שנחתם בין הזרע לבין משרדו של ארנון, במטרה להראות שבניגוד לדבריו של קלנר - ארנון לא התעייף מן הטיפול בנושא. קלנר שב ואמר, כי ארנון ואחרים שהעסיקה הזרע לא הצליחו "להביא את הסחורה - קבלת כתב ההרשאה לפי דין". בן-דור הראתה, כי ההרשאה לתכנון התקבלה חודשים אחדים לאחר שהזרע העבירה מאות אלפי שקלים לדכנר ורבין. קלנר מצידו אמר, כי אם המינהל היה תומך בתוכנית הבנייה בעת הדיון בולנת"ע, התוכנית הייתה מאושרת.

תאריך:  09/06/2013   |   עודכן:  10/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יגאל ארנון /  Arnon Yigal"  יגאל ארנון ושות', משרד עורכי דין ונוטריון / Yigal Arnon & Co, Law Office  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוזן: ברור שקלנר ירחיק את עצמו מדכנר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להקיא מאוסף הנוכלים המושחתים
דידה  |  9/06/13 15:59
2
המשפט הזה הפך לבדיחה גרועה
עידןסובול  |  10/06/13 01:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
טוען לראשונה שדכנר הציע לשחד ראשי ערים, וכי לכך התכוון כאשר העיד בחקירתו שאמר לדכנר: "אנחנו לא רוצים להיות מעורבים ואל תעשה את זה יותר"
איתמר לוין
מעיד שכאשר סיפר לאולמרט על טענותיו של דכנר לפיהן קיבל שוחד, "הוא שלח אותי לכל הרוחות"    "הייתי מגיע להבנות עם דכנר אבל אז אגמון היה אומר שצ'רני לא הסכים"
איתמר לוין
יו"ר פולאר לשעבר אומר, כי דכנר גרר אותו לפרשת הולילנד משום שהדבר אפשר לו להעלות האשמות נגד אולמרט, זקן, אפרתי ומסר    "אולי הוא שם טיפות לפני שבא אלי ובכה על צרותיו"
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע שעל הפרקליטות למסור לשולה זקן מדוע טרם החליטה בעניינם של מתי חותה, יהושע פולק, משה שמעוני ועמרם בניזרי, ומדוע עובד יחזקאל לא נחקר כחשוד    לא תנמק את סגירת התיק נגד אורי מסר
איתמר לוין
מקשה מדוע צ'רני העמיד פנים במשך שנה וחצי כאילו הוא מוכן לשלם לדכנר    צ'רני: לא רציתי להשפיע על הבחירות לכנסת ולהביא למעצרם של 20 איש, והרווחתי שנה וחצי של חיים נורמליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il