X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דנקנר. ארכה [צילום: איל יצהר, באדיבות גלובס]
אורנשטיין. רמז ברור [צילום: בוצ'צ'ו]
אורנשטיין קבע שאם מניותיו של הקונצרן בחברת הביטוח לא יימכרו עד 22.8.2013 - יכונסו באותו מועד אסיפות נושים להצבעה על הצעת מחזיקי האג"ח להשתלט על הקונצרן
▪  ▪  ▪

נוחי דנקנר יישאר בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי אם יצליח למכור חוך חודשיים וחצי את אחזקותיו של הקונצרן בחברת כלל ביטוח. כך עולה מהחלטתו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין (יום א', 9.6.13). דנקנר כבר מנהל מו"מ למכירת המניות לפי שווי חברה של 4.5 מיליארד שקל. אורנשטיין ציין, כי אי.די.בי יכולה למכור גם נכסים אחרים.
אורנשטיין דחה בשלב זה את בקשת מחזיקי אג"ח אי.די.בי פיתוח להעביר לידיהם את השליטה בחברה, במתווה עליו הסכימו עם מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות. הוא קבע, כי אם מניות אי.די.בי בכלל ביטוח לא יימכרו עד 22.8.2013, יכונסו באותו מועד אסיפות נושים להצבעה על הצעת ההשתלטות של מחזיקי האג"ח.
אורנשטיין קובע: "על-מנת להגיע לידי הכרעה מושכלת, ראויה והולמת בשאלה, האם חברת פיתוח היא חדלת פירעון אם לאו, יש ליתן לחברת פיתוח שהות מוגבלת, נטולת לחצים במידת האפשר, על-מנת למצות בידה את אפשרות מכירת כלל ביטוח, או נכס אחר, בסכום הולם. יש להניח שאם עד תום התקופה האמורה לא תצליח חברת פיתוח למכור את כלל ביטוח יהפכו החששות בדבר הקשיים בתזרים לממשיות והספק בדבר יכולת הפירעון יהיה ברמה גבוהה של ודאות".
תשומת לב להערת העסק החי
בתחילת החלטתו קובע אורנשטיין, כי אין לקבוע כבר כעת שניתן לכפות על החברה הסדר לפי סעיף 350 לחוק החברות, וכי יש לדון בטענה זו של אי.די.בי בתיק העיקרי. עם זאת, רמז עבה לעמדתו של אורנשטיין ניתן למצוא בדבריו הבאים: "קבלת עמדת חברת פיתוח משמעה, שבמצב שבו יש חשש למצבה של חברה, תישלל מנושיה אפשרות לנקוט בהליך של הסדר, חלף פירוק. דומה, שגם אם חברה סבורה שהיא אינה שרויה במצב של חדלות פירעון, הרי שאין לשלול על הסף מנושיה את האופציה לבכר הליך של הבראה, על פני הבאתה לידי פירוק".
אורנשטיין עומד על מצבה הקשה של אי.די.בי פיתוח, כפי שהוא עולה מהדוח לרבעון הראשון של השנה שפרסמה לפני עשרה ימים והכולל הערת עסק חי. "משמעותה של זו הינה יותר מאיתות, על דעת חברת פיתוח עצמה, בדבר היתכנות חדלות פירעון של חברת פיתוח", אומר אורנשטיין. "בהינתן האמור, נוטה הכף ביתר שאת לקיומן של 'ראיות מהימנות לכאורה בקיומה של עילת התביעה'. לא התעלמתי מהשיפור המבורך בממשל התאגידי של חברת פיתוח כמפורט בדוח המשקיף, אך בכך אין די כדי להגיע לידי מסקנה שונה".
עוד דחה אורנשטיין את הבקשה למנות מפרק זמני לאי.די.בי אחזקות, וקבע שעו"ד חגי אולמן, המשקיף מטעם בית המשפט בפיתוח, ישמש כמשקיף גם באחזקות. הוא מנמק: "סבורני, כי לעת הזו, שבה מצויים אנו רק בתחילת הדרך של הסדרי נושים, ממילא לא קיים חשש לפגיעה בנושי אחזקות, ומבקשת הפירוק בכללם".
עדיפה הסכמה על הכרעה
בשולי החלטתו מעיר אורנשטיין לכל הצדדים: "לא זו בלבד שלא נעשו המאמצים שמצופה היה כי ייעשו, אלא שאף קיים בידול ביניהם. מצופה כי הצדדים, בסיוע פרקליטיהם ובעלי התפקיד מטעם בית המשפט, יגלו בגרות ואחריות, במיוחד בשים לב לגורל כספי הציבור הרחב המושקע באגרות החוב של קונצרן אי.די.בי, יתעלמו ממשקעי עבר ומאינטרסים אישיים, ויפעלו בהרמוניה להשגת מתווה שיהיה לתועלת הכל. אין ספק, שהסכמה שתושג, עדיפה על פני הכרעה שיפוטית והמשך התדיינויות בבית המשפט".
אורנשטיין חזר לשורה התחתונה: "בנסיבות המקרה, יש לקבוע את כושר הפירעון של חברת פיתוח לא רק על יסוד השווי הנקי של נכסיה, שנמצא חיובי מובהק, אלא גם בקיום ודאות מספקת, שהחברה תוכל לשרת את מלוא התחייבויותיה עד תום שנת 2014... נקודת האיזון, לטעמי, המעוגנת בממצאים השונים השזורים בהחלטה, תלויה בעיקר ביכולת חברת פיתוח לממש את נכסיה, כך שיובטח תזרים ברמה הנדרשת, שאם לא כן, יורע באופן מהותי מצבה של החברה, ויש להניח, שלא תוכל עוד לפרוע את חובותיה עד לתום השנה הבאה. מקורו העיקרי של התזרים הצפוי, כך אף לפי גישת חברת פיתוח, הוא ביכולתה לממש את מחצית אחזקותיה בכלל ביטוח. מימוש זה חייב להיעשות בעת הקרובה, ובסכום הולם שאם לא כן, לא תוכל חברת פיתוח לעמוד בתשלומים לשנה הבאה".
עוד עיכב אורנשטיין עד חודש אוגוסט את תשלומיה הקרובים של פיתוח לנושיה, ובראשם מחזיקי האג"ח, בסכום כולל של 800 מיליון שקל. הוא קבע, כי סכום זה יופקד בנאמנות בידיו של אולמן. אורנשטיין הוסיף, כי מי שזכאי ומעוניין להגיש תוכניות הסדר לשתי החברות, יוכל לעשות זאת עד 7.7.13. המומחה מטעם בית המשפט, איל גבאי, יחווה את דעתו על התוכניות בתוך שבועיים, ואסיפות נושים ובעלי מניות של אחזקות יכונסו עד 4.8.13. הדיון הבא יתקיים ב-25.8.13.
ההסדר שמציע דנקנר
לפי ההסדר שהציע דנקנר, יקבלו מחזיקי אג"ח אחזקות 540 מיליון שקל, מתוכם 375 מיליון שקל יוזרמו בידי הבעלים (כולל אדוארדו אלשטיין) ו-165 מיליון שקל ישולמו מקופת חברת אחזקות. כמו-כן יגויס הון בסך 100 מיליון שקל ותונפק סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 700 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח יקבלו 10% ממניותיהן של שתי החברות. משמעות ההסדר היא מחיקה של 40% מהחוב.
הבנקים הודיעו במקביל, כי בכוונתם לגבש הסדר פירעון חוב לנושי פיתוח, שיהיה מוסכם על החברה וכלל הנושים ויכלול דחיית מועדי הפירעון של החובות, הכל בתנאים שיוסכמו ובגדרם גם פיצוי לנושים עבור דחיית פירעון החובות.

תאריך:  09/06/2013   |   עודכן:  09/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנקנר קיבל חודשיים למכירת כלל ביטוח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ראשי רשויות שקבלו
שוחד יפגינו  |  9/06/13 12:50
2
בני טובים ומשטרה
שריד  |  9/06/13 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
יואב יצחק
קבוצת אי.די.בי. הגישה במוצ"ש לבית המשפט מסמכים נוספים והתחייבויות כספיות מצד אלשטיין המחזקים את עמדתה בהתנגדותה לבקשות שהגישו נציגויות האג"ח    ועוד: על האתנן המולבן והבעייתי המוצע למומחה איל גבאי
אפרת פרץ, חן מענית
אולמן: "גיליתי משטר תאגידי פגום באי.די.בי; ניהול מאוד ריכוזי"    "אי.די.בי תקום או תיפול על גיוס הון ומכירת כלל ביטוח - וקשה למכור עם הרעש הזה; החברה לא יוזמת פתרונות אלא נגררת אחר הבנקים והנציגויות"
עמי דור-און
רק לאחר חשיפת כל העובדות הנוגעות לתרומות העתק של דנקנר, נדע אם באמת יו"ר אי.די.בי היה צדיק, או אולי לא היה אלא אדם שביקש לרכוש לעצמו תהילה באמצעות שימוש ציני בכספם של אחרים
עופר וולפסון
ראשי רשויות וארגונים חברתיים בפריפריה השתתפו בכינוס תמיכה בנוחי דנקנר וקבוצת אי.די.בי, על-רקע מצוקת החובות אליה נקלעה
גיא קצוביץ', רון שטיין, אפרת פרץ
אלשטיין, הערב במשרדי אי.די.בי: "דנקנר ביקש שאגיע - אז באתי, החברה חזקה מבחינה פיננסית"    מחרתיים: ביהמ"ש ידון בהסדר בין הנושים לחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il