X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רו"ח שמואל רוזנבלום חרג מהיקף חוות הדעת שהתבקש להגיש והכין אותה על סמך נתונים תיאורטיים ביהמ"ש: אין ספק שהוא התכוון לטובה, אך אין מנוס מפסילת חוות דעתו
▪  ▪  ▪
גולן-תבורי. דרך ארוכה [צילום: בוצ'צ'ו]

שופטת בית המשפט למשפחה בראשון לציון, אילת גולן-תבורי, החליטה באופן נדיר לפסול את חוות דעתו של מומחה שמונה בידי בית המשפט. גולן-תבורי קבעה, כי רו"ח שמואל רוזנבלום חרג מסמכותו ועסק בנושאים שלא התבקש לעסוק בהם.
החלטתה של גולן-תבורי התקבלה בחודש מרס, אך רק בשבוע שעבר (5.6.13) היא התירה - לבקשת News1 - לפרסם את שמו של רוזנבלום. מדובר ברואה חשבון ותיק ומוכר, העוסק בין היתר בביקורת חקירתית ובביקורת פנימית. רוזנבלום עצמו התנגד לפרסום שמו, בנימוק שהדבר עלול להביא לחשיפת שמותיהם של הצדדים, אך גולן-תבורי קבעה שאין חשש כזה.
בפתח חוות דעתו כתב רוזנבלום, כי הוא מגיש "הערכה של רכוש לגבי חלוקה וניהול הנכסים המשותפים והתחייבויות של בני הזוג בתקופת הנישואין". ואולם, מציינת גולן-תבורי, "לא ניתנה החלטה המסמיכה את המומחה לערוך הערכה כוללת של כלל רכוש הצדדים וניהול נכסיהם והתחייבויותיהם בתקופת הנישואין".
גולן-תבורי מוסיפה: "אף שהמומחה פנה להכין הערכה כוללת של הרכוש הנכסים וההתחייבויות של בני הזוג, הרי שלא יכול היה להכינה, מאחר שלא היו בידו מסמכים". אומנם הבעל לא שיתף פעולה עם רוזנבלום, מציינת גולן-תבורי, "אולם מכאן ועד ל'הרמת ידיים' (כלשון המומחה) בדרך המובילה לעריכת חוות דעת תיאורטית, על סמך השערות שונות, גם אם לאחר שיקול דעת כלכלי, בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במקום בדיקת הוצאות הצדדים בפועל, וכן השערה אשר להתנהלות האלטרנטיבית של הכסף, לרבות מסקנות אשר להערכה כוללת של הרכוש, הנכסים וההתחייבויות במשך עשרות שנים לאחור, תוך שחסרים נתונים כה רבים, כפי שציין המומחה עצמו - ארוכה הדרך".
גולן-תבורי מדגישה, כי אין ספק שכוונתו של רוזנבלום "הייתה לטובה ומתוך רצון למלא את תפקידו ולסייע לבית המשפט ולצדדים. אלא שדומה כי במצב זה, לא ניתן היה להרחיב את המינוי מעבר לזה שניתן בפועל, וההחלטות הספציפיות שהוספו לו". והיא מסכמת:
"כפי שנכתב בחוות הדעת, וכפי שעלה מחקירת המומחה, הרי שהוכנה ללא חלק ניכר מהמסמכים הדרושים לאותה חוות דעת נרחבת, שהמומחה עצמו סבר שעליו להכינה (ללא דוחות למס הכנסה, ללא דוחות חשבונאים מבוקרים, ללא דפי בנק, ועוד).
משכך ונוכח כל המפורט לעיל, ולאחר שהמומחה ציין כי פעל בדרך של 'חלופה מקצועית', תחשיב חלופי וחוות דעת המתבססת על הרחבה משוערת של המינוי, ומשכך על השערות תיאורטיות של תחשיב כלכלי ולא על ממצאים בפועל - מצאתי בנסיבות אלה לפסול את חוות הדעת".

תאריך:  11/06/2013   |   עודכן:  11/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמואל רוזנבלום /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש פסל חוות דעת של רו"ח מטעמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
o.k אז היא פסלה .אבל איך יעבוד
רו"ח אם צד אחד  |  11/06/13 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
המשטרה מסרה לבית המשפט, כי ישראלי המתגורר באנגליה נהג בארץ ללא רישיון - בעוד שהוא השתמש כחוק ברשיונו הבריטי    בהסכמת המדינה ביטל ביהמ"ש העליון את ההרשעה
איתמר לוין
בניגוד לדבריו של נשיא בית המשפט העליון, נראה שבעניינו של נסים ישעיה לא יכלה להתקיים "בחינה קפדנית" פשוט משום שלא היה זמן לכך בטרם הוא הודח    אם זה מה שנעשה לשופט שאמר דבר שטות, מה ייעשה למשל לשופט שיתבטא בגזענות?
איתמר לוין
שושנה אלמגור מבצעת פנייה לאחור: מבהירה שהמורה שהגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד קרן ההשתלמות של המורים לא תשלם לה 600,000 שקל כפי שכתבה בהחלטתה המקורית
איציק וולף
ראש המועצה האזורית משגב הגיש תלונה למשטרה נגד מי שהיה מנכ"ל אזור התעשיה תרדיון, ליאור מעין    החקירה הועברה לטיפול היחידה הארצית לחקירות הונאה    שני עצמו הוא יו"ר הדירקטוריון בפארק התעשיות
יואב יצחק
יגאל זילכה המסובך בצרות בקווינקו פועל להכנסת מקורבו כמשקיע לחברת QLI (חברה-בת) במחיר מגוחך    בזאת הוא מדלל את קווינקו מהנכס העיקרי שלה, קובע מחיר נחות ל-QLI ופוגע בנושים: בנק לאומי, בעלי אגרות החוב ואחרים    שאלת השאלות היא: האם זילכה, הידוע במעלליו, מקבל תמורה אישית במקום סמוי ורחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il