X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סכום הכסף נועד לפצות על הפער שנוצר בין שכר המטפלים הסיעודיים, הצמוד לשכר המינימום במשק אשר עלה בכ-600 שקלים בשנת 2011, לבין קצבתם של נכים הנזקקים לטיפול סיעודי
▪  ▪  ▪
פיצוי הגין שחיקת הקצבה [צילום: פלאש 90]

31 אלף נכים המקבלים קצבת שירותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי, הזכאים לקצבה החל מיולי 2011, יקבלו פיצוי חד-פעמי בשיעור 31.8% משיעור קצבת השירותים המיוחדים - כך נקבע בדיון שהתקיים יום ב', 10.6.13) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.
סכום הפיצוי ינוע בין 336 שקלים ל-1,170 שקלים לאדם, תלוי בשיעור הקצבה לה זכאי. לבקשתו של מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, הפיצוי ישולם תוך ארבעה חודשים מיום פרסום הסכם זה. העלות למדינה: כ-20 מיליון שקלים.
סכום הכסף נועד לפצות על הפער שנוצר בין שכר המטפלים הסיעודיים, הצמוד לשכר המינימום במשק אשר עלה בכ-600 שקלים בשנת 2011, לבין קצבתם של אותם נכים, הנזקקים לטיפול סיעודי, המוצמדת למנגנון מדדי בעידכון שנתי.
פיצוי לא מושלם
"זה פלסטר ששמים על שבר", אמרה בדיון נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים. מורביה וירון לוי, מנכ"ל ארגון הפעולה של הנכים, טענו בדיון כי הסכום אינו מספיק ויש לעגן פיצוי חודשי קבוע.
שמחה בניטה, יו"ר עמותת מזור (נכים לטובת נכים), אמרה כי יש לקבל את הצעת הפיצוי ובמקביל להמשיך ולהילחם על פיצוי נוסף: "הכסף שוכב במשרד האוצר כבר משנת 2011 וחבל שהוא נשחק", אמרה.
מרגי: "הזמן פועל לטובת משרד האוצר. זה נכון שהפיצוי אינו מושלם ושכר המינימום עודכן מאז נקבע סכום הפיצוי, אך נכון לרגע זה אין אלטרנטיבה מוסכמת. אני ממליץ לנציגי ארגוני הנכים לפקוח את העיניים ולקחת בשתי ידיים את הפיצוי המוצע להם".
"לידע אוכלוסיות מוחלשות על זכויותיהם"
קבמיל התקיים אתמול דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה, סביב הצעת חוק פרטית שהציג ח"כ יעקב אשר, בנוגע להנחת ארנונה של 25% לקשישים.
לדברי ח"כ אשר, הממשלה קבעה כי על הקשישים הזכאים להנחה, לעבור הליך מייגע של הגעה לוועדת ההנחות בארנונה של העירייה, ולמלא טפסים רבים. במצב זה, הקשישים הזקוקים להנחה המשמעותית, עלולים לוותר מראש על ההליך וייפגעו מכך כלכלית.
אשר הציע להוסיף לתקנה הישנה חובת הצהרה שתיעשה על-ידי הקשיש, על מצבו הכלכלי, אחת לחמש שנים. תקנה זו תצמצם את אי הנוחות וחוסר היכולת של הקשיש להגיע באופן עצמאי לוועדת ההנחות מידי שנה
נציגת המשרד לאזרחים ותיקים, אמרה כי מדובר בבעיה רחבה יותר, בה ציבור הקשישים ואוכלוסיות חלשות נוספות אינם מיודעים באופן מסודר על הזכויות המגיעות להם, ולכן אינם ממצים אותן. לדבריה, ישנן רשויות מקומיות המיידעות את תושביהם, אך לא מדובר בכולן.
ח"כ דוד צור, שמילא את מקומה של יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, סיכם ואמר כי "יש צורך למנוע מצב בו חוסר היעילות הביורוקרטית מונע מקשיש לקבל את ההנחה לה הוא זכאי. צריך לאפשר תקשורת סדירה בין הרשויות (ביטוח לאומי והרשויות המקומיות) לבין האזרחים, ובייחוד אוכלוסיות מוחלשות, כך שהאזרחים יהיו מודעים לזכויותיהם".

תאריך:  11/06/2013   |   עודכן:  11/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
היה מבכירי העורכים, המגישים והמנחים בקול ישראל ובטלוויזיה הישראלית
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי העלה את העונש מ015 ל-24 חודשי מאסר בפועל תוך שהוא קובע: בית משפט השלום נתן משקל יתר לנסיבותיו האישיות של העבריין, שכבר הורשע בעבירות מס
איתמר לוין
רו"ח שמואל רוזנבלום חרג מהיקף חוות הדעת שהתבקש להגיש והכין אותה על סמך נתונים תיאורטיים    ביהמ"ש: אין ספק שהוא התכוון לטובה, אך אין מנוס מפסילת חוות דעתו
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי קובע שהאישה הסכימה לוותר על נכסים רבים שהיו בבעלותה רק משום שהייתה מצויה בחרדת נטישה - שמא הבעל יעזוב אותה
איתמר לוין
עיריית ר"ג ועו"ד אברהם סנדרוביץ ישלמו 25,000 שקל כל אחד לאדם בשל איום לפרוץ לביתו על-מנת לגבות חוב שכלל לא היה שלו    ביהמ"ש: יש להעביר מסר בדבר החובה לפעול בקפדנות יתר בהליכי גבייה מינהליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il