X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיחות טלפון במליאת הכנסת, נשנושים ושתייה בעת הדיונים, צילומים או גימיקים הם חלק מנושאי התלונות נגד חברי הכנסת החדשים אדלשטיין רוצה לשים לזה סוף
▪  ▪  ▪
אדלשטיין. שובר את הראש [צילום: פלאש 90]
כשטיבי העיר לביבי
במהלך דיון מליאה לפני כשנתיים, נזף יושב-ראש הישיבה, אחמד טיבי, בבנימין נתניהו משום שאכל אפיפית (וופל). טיבי הסביר לו את הנוהל שחל לגביו בעת דיון אליו הוא מוכרח להגיע בעקבות דרישה של 40 חברי כנסת: "לראש הממשלה מותר בדיון כזה רק לשתות קפה ולא לאכול וופל".

תלונות מאזרחים ומבאי משכן הכנסת, הנוגעות להתנהלותם של חברי הכנסת בתוך מליאת הכנסת. הצטברו לאחרונה על שולחנו של יושב-ראש הכנסת. במכתב ששלח לח"כים, כתב היו"ר יואל אדלשטיין כי בין היתר הועלו טענות על-כך שישנם חברי כנסת האוכלים ושותים במליאה, מצלמים ומדברים במכשירים סלולריים, או מציגים מעל הדוכן כיתובים לצורך הבעת עמדתם וכיו"ב.
"למן כינוסה הראשון של המליאה", כתב אדלשטיין, "נוכחתי לשמוע, כי חברים רבים נוהגים באופן קבוע לפנות לעמיתיהם בתואר 'מר', 'אדון' או בשם פרטי בלבד, ולא כפי הנוהג המקובל בכנסת".
לדבריו, כל התלונות האמורות נבדקו על-ידיו ונמצאו כנכונות ומדויקות. "למן יומי הראשון בתפקיד אמרתי שאנקוט 'באפס סובלנות' כנגד תופעות של ביזוי וזילות הכנסת. לשמחתי, אנחנו לא שם, אבל אני חושש מהיום שבו נגיע, חלילה, למצב כזה", כתב.
הוא הזהיר כי בימי דיוני התקציב הארוכים, המתישים והסוערים ייבדקו חברי הכנסת על-ידי ציבור הבוחרים העוקב ורואה בהם דוגמה. "על כולנו לנהוג באיפוק, בסובלנות, בכבוד ובנימוס אחד כלפי השני וכלפי הכנסת - ביתנו המשותף והמוסד המכונן של הדמוקרטיה הישראלית", דברי אדלשטיין.

תקנון הכנסת
החלטות בענייני נוהל, כללי האתיקה והחלטות ועדת האתיקה (מעודכן ליום ט' בסיוון התשע"ב - 30 במאי 2012) פירוט שינויים עיקריים שהוכנסו בנוסח התקנון החדש: 1. אפשרות לבחור סגני יו"ר הכנסת לתקופה מוגבלת, כך שתתאפשר החלפתם במהלך הקדנציה גם אם הם לא מתפטרים (ס' 2(ג)). 2. עיגון תפקידו של יו"ר סיעה (ס' 9). 3. קביעת הוראות חדשות לעניין השתייכות סיעתית של ח"כ שהחל לכהן במהלך הקדנציה, לאחר שסיעתו התפלגה (ס' 10). 4. הסדרת האפשרות של הבעת אי אמון בפגרה, לבקשת 61 ח"כים (ס' 21(ד). 5. עיגון ההצבעה האלקטרונית בתקנון (הנוסח הקודם התייחס רק להצבעה בהרמת יד) (ס' 36). 6. הטלת חובה על ראש האופוזיציה לנכוח במליאת הכנסת בכל מהלך הדיון בהשתתפות ראש הממשלה לפי דרישת 40 ח"כים - תחילתה של הוראה זו מהכנסת הבאה (ס' 45(ד)(4)). 7. עיגון סמכותן של ועדת הכנסת, ועדת החוקה והוועדה לענייני ביקורת המדינה ליזום חקיקה מטעמן של חוקי יסוד וחוקים בענייני הכנסת, הבחירות ומבקר המדינה (ס' 80). 8. עיגון ראשון של סמכות יו"ר הכנסת למנות חכי"ם שייצגו את הכנסת בארגונים בינ"ל שהכנסת חברה או משקיפה בהם (ס' 140). וכן יו"ר קבוצות ידידות בין-פרלמנטאריות, שיקיימו קשרים עם פרלמנטים בחו"ל (ס' 139). 9. רביזיה (דיון מחדש) - סעיף מפורט בנושא, כולל עיגון הוראת היועץ המשפטי לכנסת שלפיה יש להמתין לפחות 30 דקות מעת זימון ישיבה לצורך רביזיה ועד תחילת הישיבה (ס' 115). 10. שקיפות פרוטוקולים - קביעה כי ככלל הפרוטוקולים יפורסמו באתר האינטרנט של הכנסת (בנוסח הקודם של התקנון לא הייתה כלל התייחסות לאינטרנט והעיון בפרוטוקולים היה בספריית הכנסת). פרוטוקולים של ישיבות משודרות של ועדת החוץ והביטחון, וכן של ישיבות חקיקה בוועדה זו, לא יהיו חסויים, אלא אם כן היו"ר הודיע אחרת - קודם לתיקון ברירת המחדל הייתה הפוכה (ס' 120(ב)). 11. אפשרות ליו"ר הכנסת להפוך שאילתה רגילה לדחופה אם השר לא ענה במועד, כך שתיענה באותו שבוע (ס' 48). 12. סגני שרים: הרחבת האפשרות של סגני שרים להשתתף בעבודת הכנסת, מטעם השר שמינה אותם, וצמצום אפשרותם לפעול בשם הכנסת (למשל, לא יהיו נציגים בוועדה לבחירת שופטים, לא יציעו הקמת ועדת חקירה פרלמנטארית, לא יהיו חברים בשדולות). דוגמאות למקרים שבהם נקבעו סמכויות לסגני שרים בענייני המשרד שבו מכהנים: האפשרות לדבר בשם הממשלה בכל שלב של הדיון (ס' 31(ג)), האפשרות, בנסיבות מיוחדות, להשיב להצעת אי אמון (ס' 44(ט)(3)), מסירת עמדת הממשלה בקשר להצעות חוק (ס' 77(ג), 82(א)(3) ו-(ג)), האפשרות לטעון נושא חדש (ס' 85), הגשת הסתייגות (ס' 86), בקשה להחזיר הצ"ח לוועדה בעת הקריאה השנייה במליאה (ס' 91), מסירת הודעה במליאה על חזרת הממשלה מהצ"ח (ס' 95), בקשת רביזיה בוועדה (ס' 115).
הצעת כללי אתיקה לחברי הכנסת / טיוטה
כללי האתיקה הקיימים של חברי הכנסת הותקנו בשנת 1983, ומאז נוספו עליהם הוראות רבות, בין אם באמצעות תיקון הכללים ובין אם בנהלים ובהחלטות של ועדות האתיקה. מטרת קובץ הכללים שבפניכם לעגן במסמך אחד את כל הוראות האתיקה, תוך הכנסת שינויים מסוימים בכללים ובהחלטות הקיימים, וכן לנסח את הכללים כך שיהיו ברורים ככל האפשר . כפי שתראו במסמך, קובץ זה מחולק לפרקים, המקיפים את כל נושאי האתיקה הרלבנטיים לחברי הכנסת, וביניהם עיסוק נוסף, ניגוד עניינים, קבלת מתנות, ועדת האתיקה וסמכויותיה. צידו הימני של המסמך כולל פירוט של הוראות האתיקה הקיימות, ובצדו השמאלי מוצגות ההמלצות כפי שגובשו ובו עדת המשנה . הסמכות לאישורם הסופי של כללי האתיקה נתונה בידי ועדת הכנסת. בעת אישור הכללים, תידרש ועדת הכנסת להביא בפני הכנסת גם תיקונים מקבילים לחקיקה ראשית. לפיכך, ובתיאום עם יו"ר ועדת הכנסת, חה"כ יריב לוין, הוחלט כי הצעה זו תונח על שולחן הכנסת כדי לאפשר לחברי הכנסת לעיין בנוסח הכללים ולהעביר הערות לפני שיאושרו בידי ועדת הכנסת.
טופורובסקי יישן בחליפה
טופורובסקי. שטויות בחמש לפנות בוקר

ייתכן כי הקש ששבר את גב הגמל היו שתי התבטאויותיו של חבר הכנסת בועז טופורובסקי. הראשונה שבהן לפני כמה ימים. במסגרת נאום במליאה אמר טופורובסקי: "אני מזיז את התחת שלי, סליחה על השפה, ומגיע לכל המוסדות להשכלה הגבוהה". לכך התכוון אולי אדלשטיין כאשר ציין כי תלונות נוספות התייחסו להתבטאות בלתי-פרלמנטרית בעליל של אחד מחברי הכנסת החדשים מעל הדוכן. התבטאות בלשון שלדברי אדלשטיין לא הייתה מכובדת, ושהיה בה משום פגיעה בכבודה של הכנסת ובכבודו של הדובר עצמו.
ההתנהגות השנייה השנויה במחלוקת הייתה התמונה המצורפת אותה העלה אמש טופורובסקי בה סיפר כי הוא הולך לישון בלשכתו בכנסת לפנות בוקר, אחרי לילה של דיונים. התמונה הוא נראה מכוסה בשמיכה כשכתפו חשופה, באופן שנראה לחלק מן הגולשים כתנוחת דוגמנות.
מתחת לה כתב: "4:51 לפנות בוקר הולך לישון בלשכה בכנסת. אחרי שחברי האופוזיציה החרדים ניסו לעשות לנו תרגיל בכדי לסכל את הצעת החוק של חה״כ עליזה לביא ושולי מועלם רפאלי, שמטרתה לאפשר (לראשונה!) למנות נשים לוועדה לבחירת דיינים. הם דיברו ומשכו זמן עד 4:17 לפנות בוקר. הם לא הצליחו והחוק ההיסטורי עבר קריאה שלישית ברוב של 33-12. ועכשיו- פעם ראשונה שישן בכנסת, אך אין טעם לחזור הביתה כי היום הבא כבר מתחיל. מקווה שלא יכאב יותר מידי...מזל שיש מקלחת בלשכה".
התמונה עוררה הדים ולא מעט דיונים, והלילה כתב טופורובסקי את ההודעה הבאה בעמוד הפייסבוק שלו: "78 מילים הפסידו לתמונה אחת. לרגע הופתעתי מהקרקס שעשו מהתמונה שלי, אבל אם זה גרם להרבה אנשים להבין שהח״כים החדשים הובילו חקיקה (ביזמת חה״כ עליזה לביא ושולי מועלם-רפאלי) שבזכותה מעתה והלאה דיינים ייבחרו גם על-ידי נשים, אז אני מקבל את הכל באהבה. מעתה והלאה אלך לישון בחליפה."

ריבלין: לאמץ קוד אתי

ח"כ ראובן ריבלין, שהיה יו"ר הכנסת, אמר: "עם כל ההערכה שלי לחברי כנסת שמגלים יכולות גבוהות בדיונים שאני משתתף בהם, חבל לי מאוד שיש מביניהם שבוחרים בדרך קלה כדי למשוך תשומת לב ציבורית. התופעות האלה היו נחלתנו גם בקדנציה הקודמת, ויש לי צער גדול על כך. לדעתי, אם חברי הכנסת לא יודעים להציב לעצמם גבולות, יש להציב להם אותם באמצעות קוד אתי חדש [ראו בראש עמוד זה], שעדיין מונח כטיוטא וממתין לאישור ועדת הכנסת".
ריבלין הוסיף: "האבות המייסדים הבינו שיש מכובדות והדרת קודש בכנסת עצמה, היום המצב שונה. חברי כנסת צריכים להבין שהכנסת משפיעה על שליחותם, והם משפיעים בשליחותם על תדמית הכנסת כולה והאמון בה. חבר כנסת מחויב שלא לבזות את הכנסת על-פי קוד אתי בלתי כתוב. ואם זה לא ברור, המובן מאליו צריך להיכתב ולהיקבע בתקנון הכנסת".

תאריך:  11/06/2013   |   עודכן:  12/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בועז טופורובסקי  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הדרת נשים  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראובן ריבלין  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היו"ר נגד הח"כים: אוכלים, שותים ומצטלמים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה מצפה ממושב ליצים ?? ל"ת
איריס כהן  |  12/06/13 09:20
2
חבורה של 120 כלומניקים ש...
ראיס-פוטין-טיל300  |  12/06/13 14:39
3
ממתי צנזורה ב-NEWS-1? ל"ת
ראיס-פוטין-טיל300  |  13/06/13 15:13
4
כנסת אי-כבוד=בושה ליהדות וחרפה
קורןנאוה טבריה  |  14/06/13 05:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה התחייב לבחון אפשרות לפתיחת סניף משרד רישוי בנצרת ואפשרות ליציאה למבחני נהיגה מעשיים, מנצרת ומנצרת עילית
עידן יוסף
לפחות אחת מנציגויות הממשלה, הכנסת ולשכת עו"ד בוועדה למינוי דיינים תכלול אישה    יוגדל מ-10 ל-11 מספר חברי הוועדה, כשהחברה הנוספת תהיה טוענת רבנית
מחלקה ראשונה
ראש הממשלה בוועדת החוץ והביטחון: אנחנו בונים ונמשיך לבנות בהתנחלויות    התייחס להאטת הבנייה בשכונות בירושלים שמחוץ לקו הירוק והדגיש כי "צריך להיות חכם ולהבין מה קורה סביבנו"
עופר וולפסון
להערכת בנק ישראל, כמות הגז בכלל המאגרים עומדת על 900 BCM    הנגיד: "מבחינת האזרחים, השפעת הגז לא תורגש באופן ישיר בטווח המיידי, בגלל חובות חברת החשמל"
עידן יוסף
באיסור ההפליה ייחשב שגם קביעת תנאים שאינם ממין העניין תחשב להפליה    במקרה בו היה עיכוב בהספקת מוצר או שירות ציבורי, יעבור נטל ההוכחה אל הנתבע להוכיח שהעיכוב לא היה בשל הפליה אסורה
רשימות נוספות
שיווק כבד שומני ייאסר כליל בישראל  /  עידן יוסף
נתניהו: ישראל היא הריבון בהר-הבית  /  עידן יוסף
המשטרה: אין בסיס להאשמות שהטיחה יחימוביץ'  /  עידן יוסף
ככה מאבדים מנהיגות  /  סופיה רון מוריה
מי ימצמץ ראשון  /  סופיה רון-מוריה
לשתף את הכנסת בדיון הכלכלי  /  מוחמד ברכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il