X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במשרד ראש הממשלה מסתייגים מהנוסח בהצהרה משותפת שאמורה הייתה להימסר בתום ישיבה משותפת עם ממשלת פולין ההצהרה כללה הכרה בזכות הפלשתינים למדינה ובאי-נקיטת צעדים חד-צדדיים
▪  ▪  ▪
נתניהו. טעות סופר? [צילום: AP]

בירושלים מתנערים (יום ד', 12.6.13) מההצהרה שפורסמה אמש, שאותה ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור לשאת היום בפולין יחד עם עמיתו הפולני דונלד טוסק, ולפיה לעולם אין לפקפק בלגיטימיות של מדינת ישראל ובביטחון אזרחיה, ובזכותם של הפלשתינים למדינה.
עוד נאמר בהצהרה כי צעדים חד-צדדיים של ישראל או של הפלשתינים אינם מועילים להשגת השלום. שתי הממשלות תומכות בחזון של פתרון צודק ובר-קיימא לסכסוך הישראלי-פלשתיני.
ההצהרה הייתה צפויה להיחתם בתום ישיבה משותפת לממשלות ישראל ופולין בוורשה בהשתתפותו של נתניהו, הנעשית במסגרת המפגש השנתי בין הממשלות.
גורמים בלשכתו של נתניהו הטילו את האחריות על פקידוּתי המשרד, ואמרו כי "נתניהו לא עבר על הטקסט, והוא נכתב בידי הפקידים במועצה לביטחון לאומי". עוד ציינו כי מדובר בהצהרה המחויבת על-פי הפרוטוקול, אך לא כדאי לייחס לה משמעות, וכי אפילו היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור לא עבר על הדברים.
מדובר בהצהרה חריגה מצד ממשלת ישראל בעניין זכותם של הפלשתינים למדינה, נושא שלא הייתה עליו עד כה הצבעה בממשלה.
השר נפתלי בנט (הבית היהודי) אמר בתגובה כי הוא מתנגד למדינה פלשתינית וכי עמדתו בעניין ידועה וברורה.
זו הפעם השנייה בתוך כמה שעות בה מתנער השר הממונה מהאחריות לעניינים הנוגעים למשרדו. קודם לכן עשה זאת שאת ביטול חוק הדיור הציבורי בהצעת התקציב כינה "טעות סופר". כידוע, שר כמו גם ראש ממשלה אחראי לכל הנעשה במשרדו.
הפתעה מסוימת נרשמה בצד הפולני לאור העיצומים שנוקטת שגרירות ישראל בפולין כחלק ממאבק עובדי משרד החוץ להטבת תנאי עבודתם. המאבק גרם לכך שצוות השגרירות אינו מסייע לפמליית ראש הממשלה בזמן ביקורה.
ברדיו קול פולין דווח כי הניסוח של ההודעה המשותפת נבע כתוצאה מחוסר התקשורת בין משרד החוץ הפולני ומשרד ראש הממשלה. מערך משרד החוץ גם סירב לאבטח את המשלחת והיא מאובטחת בידי מערכת הביטחון הישראלית. מקור בקהילה הקטנה של מתרגמים מקצועיים מפולנית לעברית אמר לקול פולין שחוסר התקשורת גם הוביל לחיפוש קדחתני אחר מתרגמים מקצועיים שיוכלו לתפקד במהימנות בזמן תרגום השיחות והמסמכים הרלוונטיים.
ביחד עם ראש הממשלה ייצאו לפולין חמישה שרים נוספים - השר לנושאים אסטרטגיים וליחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ, שר החינוך, שי פירון, שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, והשר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך. חמשת השרים ייפגשו עם עמיתיהם הפולנים, ולאחר מכן אף תתקיים ישיבת ממשלה משותפת. מחר תחנוך המשלחת הישראלית את ביתן 27 במחנה ההשמדה אושוויץ, שעבר שיפוץ בעלות של 30 מיליוני שקלים במימון ישראלי.

גינויים באופוזיציה

  • יושב-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי נסיגתו של נתניהו מההצהרה המשותפת עם ממשלת פולין מזיקה ומיותרת. "בזמן רגיש שבו ארה"ב משקיעה מאמצים אינטנסיביים בהתנעת התהליך המדיני, נוהג ראש הממשלה ברשלנות שמקורה במתחים פוליטיים פנימיים בקואליציה ובמפלגתו שלו. הפרשייה הזאת היא עוד סיכה במאמצים להוצאת ישראל מהבידוד שבו היא נמצאת, המזיק לנו אסטרטגית וכלכלית כאחד".
  • יושב-ראש מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי "ההתנערות של נתניהו מתוכן ההצהרה המשותפת עם ראש ממשלת פולין רק חושפת את פניו האמיתיות של ראש הממשלה, שממשיך להוליך את הציבור שולל ולהוכיח לנו בכל פעם מחדש שאין לו שום כוונה לעשות שלום". לדבריה, "דברי דני דנון בסוף השבוע האחרון על התנערות הממשלה מפתרון שתי מדינות, הם דברי נתניהו. חזון ארץ ישראל השלמה שהציג אתמול יו"ר הקואליציה, יריב לוין, הוא חזונו של ביבי". גלאון הוסיפה כי "כבר ארבע שנים שנתניהו מאכיל אותנו ואת העולם באותה ערימת שקרים, ומאשים את הפלשתינים בסיכול השלום. כשפרצופו האמיתי של נתניהו נחשף, כמו במקרה זה, אנחנו מגלים שהלא-פרטנר הוא נתניהו".

תאריך:  12/06/2013   |   עודכן:  12/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מתנער מנוסח ההצהרה שתוכננה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ראש ממשלת המינים
איריס כהן  |  12/06/13 09:25
2
בתשקורת המצאתם הצהרה משותפת .. ל"ת
קאטו הזקן  |  12/06/13 09:53
3
ראש ממשלה דה-מיקולו
שמריהו לוין  |  12/06/13 10:58
 
- חבל שהוא לא לקח את איריס כהן
אתה צודק  |  12/06/13 12:16
4
יקראו לזה "הכרזת אושוויץ"
אבי געזונט  |  12/06/13 12:56
 
- נפחת צחנה חזקה במיוחד. ל"ת
לבריאות  |  12/06/13 15:22
5
משרד החוץ-צא בחוץ-בשביתה
ראיס-פוטין-טיל300  |  12/06/13 13:27
6
ככה מנהלים מדינה?
המבקר  |  12/06/13 14:32
 
- הכל עניין של השקפה וידיעה...
ראיס-פוטין-טיל300  |  12/06/13 15:37
 
- קח את התרופות בדחיפות. ל"ת
ויאג-רע  |  12/06/13 16:51
7
רק העובדים השובתים לא אשמים
במבה  |  12/06/13 16:09
 
- ועד העובדים היה מוכן לשבת אבל
אחד שמקורב לוועד  |  13/06/13 00:46
8
כן
יפהיבנאל  |  12/06/13 17:29
9
המנון בית"ר לפי בנשמאל שקרניהו
סש"ע  |  13/06/13 00:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מדד אוניברסיטת אריאל: התמיכה בהתנחלויות יורדת משמעותית והציבור תופש את ציבור המתנחלים כמחסום להסדר מדיני
אליקים העצני
כמנהגם, מצאו לאמונתם החדשה סיסמה קולעת: "שטחים תמורת שלום", אך הסיסמה הזאת מתה ונקברה בחולות גוש קטיף, שם למד הציבור הישראלי לדעת שהתמורה האמיתית ל'שטחים' היא שלטון חמאס וטילים, לא שלום
רון בריימן
כמו צ'מברלין במינכן 1938 כך גם הצ'מברלינים הישראלים אינם מבינים שעם יקירם לא ניתן להשיג שלום לאלף שנים    אבו-מאזן הוא חלק מציר הרשע ולא מן התקווה האמיתית לשלום    את זה פרס אינו מבין    את זה לבני אינה מבינה    אם את זה נתניהו מבין, עליו למנוע מהם לסבך עוד יותר את המציאות העגומה שיצרו באמצעות מדיניותם האובדנית
יהודה דרורי
רוב העם בישראל אומנם רוצה שלום ואף מייחל לו, אבל כל אחד גם יודע במעמקי ליבו שתרחיש כזה במקרה הטוב הוא חלום רחוק מאוד שלא יקרה בדורנו
רפי לאופרט
אני מאשים את התנהלות הציבור היהודי בישראל. אחד המקורות העקריים מהם שואבים האמריקנים את "מרצם השלילי" הוא הפסיביות הישראלית. קל להבין מדוע רוב הישראלים אינם מקבלים פתרון גנרי נוסח פרס, וקל לא פחות להבין מדוע רעיונות חלופיים בנוסח "מדינת כל אזרחיה", הם אותה גברת בשינוי אדרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il