X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
80% ממחפשי העבודה יהיו מוכנים לקבל שכר נמוך יותר בתמורה לצמצום שעות העבודה 65% ממחפשי העבודה סבורים שעבודתם הקודמת פגעה בחייהם האישיים יותר גברים חשים ש-9 עד 10 שעות עבודה ביום הן פרק זמן "נורמלי" - לעומת הרבה פחות נשים שחשות כך
▪  ▪  ▪
מחפשי העבודה דורשים יותר זמן לחייהם האישיים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

65% ממחפשי העבודה סבורים שעבודתם הקודמת פגעה בחייהם האישיים ו-80% ממחפשי העבודה יהיו מוכנים לקבל שכר נמוך יותר בתמורה לפחות שעות עבודה. כך עולה (יום ה', 13.6.13) מסקר מקיף שנערך בקרב מאות מחפשי עבודה אותו ערך "פורטל דרושים".
מכלל 80 האחוזים ממחפשי העבודה שהשיבו כי יהיו מוכנים לקבל שכר נמוך יותר בתמורה לפחות שעות עבודה, 41% ענו כי יעשו זאת רק אם יהיה מדובר בירידה של מאות שקלים בודדים במשכורת החודשית ו-38% מוכנים להורדה בכל מקרה, שכן לטענתם חיי המשפחה חשובים להם יותר משכרם בעבודה. רק 21% מכלל הנשאלים ענו כי לא יהיו מוכנים להורדה בשכר לאור המצב הכלכלי.
בתשובה לשאלה מהו מספר שעות נורמלי ליום עבודה נמצא כי מספר שעות העבודה האידיאלי בקרב כלל המשיבים הינו 8-7 שעות ביממה (56.5% מהמשיבים), 34% מהמשיבים סבורים כי 10-9 שעות עבודה הן זמן נורמלי לעבודה, 8% מהמשיבים טוענים כי יש לעבוד בין 6-5 שעות ביום, ורק 1.5% ממחפשי העבודה סבורים כי זמן עבודה נורמלי הינו 11 שעות ומעלה.
מחלוקה מגדרית של כלל המשיבים עלה כי 40% מהגברים ענו כי 10-9 שעות עבודה הן פרק זמן נורמלי ליום עבודה לעומת 17% בלבד מהנשים שסברו כך. עוד נמצא כי בעוד שמחצית מהגברים (51%) השיבו כי 8-7 שעות עבודה הן פרק זמן נורמלי ליום עבודה, הרי שבקרב הנשים קיים רוב משמעותי לפרק זמן זה (73% מקרב המשיבות).
ביחס לאיזון בין הקריירה לחיים האישיים, נמצא כי הגברים חשים יותר מהנשים כי דרישות העבודה פוגעות בחייהם האישיים. כך עלה ששני-שלישים מהגברים (67%) ענו כי העבודה הקודמת/הנוכחית לא אפשרה להם להקדיש די זמן לעצמם ולמשפחתם לעומת 58% מהנשים שהשיבו כך.
במענה לשאלה האם יהיו מוכנים לקבל שכר נמוך יותר מהמקובל בתפקיד בתמורה להורדת שעות עבודה, חלה הלימה בתשובות בין הגברים לנשים כאשר קרוב ל-80%, הן אצל הנשים והן אצל הגברים, מוכנים להורדה בשכר תמורה הורדת שעות עבודה.
מניתוח תוצאות הסקר על-פי דרג מקצועי (כאשר הרמה הראשונה היא איש צוות, השנייה ניהול זוטר ובינוני, והשלישית ניהול בכיר), עלה כי ביחס להגדרת פרק זמן נורמלי לעבודה, השיבו 41% מקרב המנהלים הזוטרים והבינוניים את התשובה 10-9 שעות ובהתאמה השיבו כך 39% מקרב המנהלים הבכירים. לעומת זאת, בקרב אנשי הצוות השיבו רק 29.5% מהנשאלים תשובה זו.
עוד עלה כי לדעת 60% מאנשי הצוות 8-7 שעות עבודה ביממה הן פרק זמן נורמלי לעבודה יומית לעומת 55% שחשבו כך מקרב הניהול הזוטר והבינוני ו-39% מקרב המשיבים השייכים לשדרת הניהול הבכירה.
הבדלי תפיסות בין הדרג הזוטר לגבוה
ביחס להורדה בשכר תמורת צמצום שעות העבודה עלה כי בקרב הניהול הזוטר והבינוני יש נכונות רבה יותר למהלך זה לעומת הדרגים האחרים. כך עלה בסקר, כי בעוד שבקרב שדרת המנהלים הבכירים ואנשי הצוות 21% אינם מוכנים להורדה בשכרם תמורת צמצום שעות העבודה, רק 16% מהמשיבים בשדרת הניהול הזוטר והבינוני אינם מוכנים להורדה בשכר תמורת הורדת שעות העבודה.
דרור אפשטיין, מנכ"ל משותף ב"פורטל דרושים", מסר כי "התוצאות העולות מן הסקר מעידות על הערכים המשפחתיים החזקים הקיימים בחברה הישראלית. המשיבים חשים כי הקריירה בשוק התעסוקה הישראלי אינה מאפשרת להם קיום חיים אישיים מלאים צריכה להביא לקיומו של דיון ציבורי עמוק על האיזון הנדרש בין שעות העבודה המרובות אותן דורשים המעסיקים הישראלים בשנים האחרונות, לצד שאיפתם של העובדים בחיים אישיים מלאי סיפוק".

תאריך:  13/06/2013   |   עודכן:  13/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: מעדיפים פשרה בשכר תחת קיצור העבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מאגר הנתונים יכיל נתונים על כל אחד מהגידולים החדשים שיזוהו ויעזור לעקוב אחר טיפולים המתאימים לסוג הסרטן המדויק ממנו סובל החולה
עופר וולפסון
קבלן שיפוצים ירדני שנחשד בקיזוז חשבוניות, במתן חשבוניות פיקטיביות ובהשמדת ראיות בשווי של למעלה ממיליון וחצי שקל, הצליח לקבל אזרחות ישראלית ולגרור את משפטו במשך עשר שנים
יפעת גדות
נהג משאית מארה"ב עבר ניתוח שהשאיר אותו עם זיקפה ממושכת ועם שק אשכים בגודל של כדורעף    תובע את הצוות הרפואי; פגע בחייו
עופר וולפסון
שר הכלכלה אומר כי משרדו יקדם תוכנית משמעותית לטובת הפריפריה באמצעות חוק ההסדרים    "המגנטיות של אזור המרכז היא אסון לאומי. בכוונתנו להקצין את פערי ההטבות לטובת הפריפריה וליצור מגנט הפוך"
אלעזר לוין
נכסים ובניין, מקבוצת נוחי דנקנר, מכרה בניין משרדים בשיקגו ב-154 מיליון שקל ברווח של 32 מיליון דולר    יעקב שימל, שותפו של נוחי דנקנר בגנדן, יקבל דמי יעוץ של 4.5 מיליון דולר    העסקה משפרת את תזרים המזומנים של החברה ב-230 מיליון שקל    תשואה של 89%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il