X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבקשה בסך 360 מיליון שקל הוגשה בעקבות הנפקת הזכויות שביצעה כור בסוף 2008 ביהמ"ש: קשה להשתחרר מהרושם שהתביעה הוגשה מתוך חרטה על אי השתתפות בהנפקה
▪  ▪  ▪
הצניחה בשערי קרדיט סוויס חייבה גיוס מיידי [צילום: AP]

חברת דיסקונט השקעות, מקבוצת אי.די.בי, תשלם למעלה מ-21 מיליון שקל במסגרת הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, אישר את ההסדר (4.6.13).
יעקב סבו ביקש לאשר תביעה ייצוגית בסך 360 מיליון שקל נגד דסק"ש ובכיריה, ובהם נוחי דנקנר, אבי פישר, צבי לבנת, עמי אראל וחיים גבריאלי. הבקשה עסקה בהנפקת זכויות שביצעה חברת כור, שבשליטת דסק"ש, בנובמבר 2008 ובה גויסו 600 מיליון שקל. סבו טען, כי ההנפקה קיפחה את בעלי המניות מן הציבור והביאה לדילול חלקם בכור מ-34% ל-26%, תוך שאי.די.בי רושמת מיידית רווח הון של 320 מיליון שקל.
דסק"ש טענה בתגובה, כי הייתה חייבת לבצע את ההנפקה כדי להזרים מיידית כספים לקופתה, על-מנת לעמוד בתנאים הפיננסיים שהציב לה בנק הפועלים. זאת, על-רקע הצניחה בשערי מניות בנק קרדיט סוויס, שהביאה לכך שהיא לא עמדה בהתניות אלו (ה"קובננטס"). לדברי דסק"ש, הנפקת הזכויות הייתה הדרך היעילה והמועילה ביותר שעמדה בפניה, וכל מהלך אחר היה פוגע קשות בכור ובבעלי מניותיה.
הסכם הפשרה גובש לאחר שפרופ' ירון זליכה העיד מטעמו של סבו, ופרופ' אוריאל פרוקצ'יה הגיש חוות דעת מטעם דסק"ש. במקור נקבע, כי דסק"ש תתרום 18 מיליון שקל לאוכלוסיות חלשות בפריפריה ולטיפוח בעלי צרכים מיוחדים. ואולם, היועץ המשפטי לממשלה התנגד להסדר, משום שלא העניק פיצוי למי שלכאורה נפגעו מן ההנפקה.
בעקבות זאת שונו תנאי ההסדר ונקבע, כי הכסף יחולק בין בעלי מניות כור מן הציבור שלא השתתפו בהנפקת הזכויות. כל אחד מחברי הקבוצה יקבל פיצוי בגובה היחס שבין הזכויות שיכול היה לנצל לבין סך הזכויות שלא נוצלו, כאשר יחס זה יוכפל בסכום הפיצוי הכולל. את הפיצוי תשלם דסק"ש לבדה והתביעה נגד בכיריה נדחתה. בא-כוחו של סבו, עו"ד רון דרור, יקבל שכר טירחה בסך 3.24 מיליון שקל, שיתווספו על סכום הפיצוי. סבו עצמו יקבל 325,000 שקל - מחצית מהסכום שהסכימה דסק"ש לשלם לו.
וינוגרד מציין בהחלטתו, כי אין זה בטוח שסיכויי התביעה להתקבל היו גבוהים. לדבריו, התביעה הוגשה רק לאחר ששער מניית כור יותר מהוכפל, ולכן "קשה להשתחרר מהרושם כי הגשת התביעה נבעה גם מחרטה שלאחר מעשה מאי מימוש הזכויות". לדבריו, פשרה בהיקף של 5% בלבד מסכום התביעה היא סכום סביר בנסיבות העניין. דסק"ש יוצגה בידי עו"ד צבי אגמון, ובכיריה - בידי עו"ד רם כספי.

תאריך:  14/06/2013   |   עודכן:  14/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דסק"ש תשלם 18 מיליון שקל למחיקת ייצוגית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר ועדת מדיניות החוץ בקרמלין טוען כי הממשל האמריקני משקר ביחס לשימוש שעשה לכאורה אסד בנשק כימי כשם ששיקר ביחס לנשק ההשמדה ההמונית של סדאם חוסיין
אלעזר לוין
יזמים ודיירים תובעים זה את זה    "לא יתכן שהעירייה תפעל נגד החלטת הממשלה"    הבעיות של דרך הטייסים, נווה שרת ורחוב אשרמן ברמת גן    וגם בנושאי המסים לא הכל פשוט ומסודר
עידו גור
שחקני חיפה רקדו לתוך הלילה. מקל: כיף באופוזיציה
קובי ישעיהו
באוסטרליה רושמת מניית National Australia Bank עלייה חדה וגם מניית Westpac Banking מתקדמת
איציק וולף
על-פי הסקרים מוביל איש הדת חסן רוחני, הנחשב למתון אך רחוק מלהיות רפורמיסט, במירוץ על הנשיאות    מחלקה מיוחדת של משמרות המהפכה מתכוננת לאפשרות של מהומות נרחבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il