X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע כי רוחאני המתון יחסית מוביל עם 38% מקולות הבוחרים וצפוי לעלות לסיבוב השני בבחירות שייערכו בשבוע הבא הערכה: חמינאי לא ייאפשר בפועל הבחירה והחשש הוא כי התוצאות יזויפו
▪  ▪  ▪
רוחאני. מוביל בהפרש ניכר [צילום: AP]

סקר טלפוני שנערך (יום ו', 14.6.13) הערב באירן נותן למועמד המתון יחסית חסן רוחאני יתרון גדול בבחירות לנשיאות שנערכו במדינה.
רוחאני אמר מוקדם יותר היום, כשאירן הלכה לקלפיות כדי לבחור יורש למחמוד אחמדינג'אד, כי "אני נכנסתי לזירה הפוליטית כדי לבעוט החוצה את הקיצונים" - הערה שהיא בבחינת התרסה נגד המשטר בראשותו של המנהיג הרוחני עלי חמינאי.
כפי שהדברים עומדים כעת, מנה"ל המו"מ בעניין מדיניות הגרעין של אירן לשעבר, רוחאני, יעלה להתמודד בסיבוב השני בבחירות לנשיאות שייערכו ב-21 ביוני, ככל הנראה נגד ראש עיריית טהרן, מוחמד באגהר קאליבאף, שהגיע למקום השני בסקר. סיבוב שני מתחייב בחוק האירני אם אף מועמד לא יקבל יותר מ-50% בהצבעה היום.
פרשן ערוץ 2, אהוד יערי, גורס כי יהיה זה בלתי מתקבל על הדעת כי חמינאי יאפשר לרוחאני לזכות בנשיאות, כך שהדילמה שלו תהיה האם לזייף את תוצאות ההצבעה של יום שישי על-מנת שלא לכלול את רוחאני, או להסתכן ולתת למועמד הבעייתי להגיע לסיבוב השני ביום שישי הבא, ואז אולי לזייף את התוצאות במועד ההוא. לתת לרוחאני לזכות בנשיאות יהווה "מכה אנושה" לחמינאי, אמר יערי.
רוחאני, המועמד המתון יחסית היחיד שנותר במירוץ, בנה לעצמו בסיס תמיכה בקרב הרפורמיסטים באירן, מהמיעוטים השונים במדינה, ומדמויות הקשורות לשנים המוקדמות של המשטר, כמו הנשיא לשעבר, האשמי רפסנג'אני, שמועמדותו בבחירות הללו נאסרה.
לא ברור כמה מצביעים נשאלו בסקר, אשר נתן לרוחאני 38 אחוזים מהקולות, בפער גדול לפני קאליבאף שהגיע למקום השני עם 24 אחוזים מהקולות. מועמדו המועדף של חמינאי, סעיד ג'לילי, הגיע בסקר רק למקום הרביעי, עם 12.6 אחוזים מהקולות.
פרסום התוצאות הרשמיות צפוי במהלך יום שבת.

תאריך:  14/06/2013   |   עודכן:  14/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: רוחאני מוביל בבחירות באירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עופר וולפסון
בנאום במכון וושינגטון, מנה שר הביטחון את התנאים בהם ישראל תפעל להתערב בנעשה באזור סוריה ולבנון    על המצב מול אירן: "להיות קשוחים באמת"    על הפלשתינים: "לנהל את הסכסוך"    על טורקיה: "נפתור המשבר בקרוב"
מרדכי קידר
הניצוץ שהצית את כיכר תקסים    טורקיה היא מדינה דמוקרטית, גם אם הדמוקרטיה שלה אינה מושלמת, ובמדינה דמוקרטית ראש ממשלה מוחלף באמצעות בחירות, לא הפגנות    פרט למיעוט הכורדי, העם הטורקי על כל מגזריו רואה במדינה את מדינתו, והמערכת השלטונית נחשבת לגיטימית, למרות שיש ביקורת רבה על אופן תפקודה
מנשה שאול
יוסוף אלקרדאווי: "מדוע ארה"ב אינה עושה מה שעשתה בלוב? חובתה להגן על הסורים ולנקוט עמדה למען האל, למען האמת ולמען הטוב. ואם היא חיסלה את קדאפי, עליה לחסל גם אותו (את בשאר אסד)"
פרופ' משה מעוז
מוקדם עדיין להעריך באופן מלא את תוצאות והשלכות מהפכות 'האביב הערבי' בכל הקשור לצביון המשטרים הערביים-איסלאמיים החדשים, להתפתחויות הגיאו-אסטרטגיות הצפויות ולמעמדה של ישראל במזה"ת. בכ"ז, ניתן לזהות מגמות משמעותיות אחדות ולבחון בצורה ראשונית כיצד ישפיעו אלה על עתיד האזור
משה חסדאי
מתוך רצונן לתמוך בערבים, או לפחות לא להכעיסם, השלימו ממשלות מערביות, ולו אך בשתיקה, עם תעמולת כזבים פרועה נגד ישראל - והתקשורת המערבית סייעה להפצתה. זהו סוד הצלחתה של התעמולה הערבית הנאצית והאנטישמית בעולם המערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il