X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הוא עורך דין וללא מומחיות פיננסית" "מדוע מונה בחוזה לשלש שנים, ב-5 מיליון שקל לשנה, חדשיים לפני שקבוצת דנקנר מחויבת למכור חלק מהבעלות על החברה"?
▪  ▪  ▪
נוה. מסביר [צילום: פלאש 90]

תנועת אומ"ץ דורשת מהמפקח על הביטוח, עודד שריג, להקפיא את מינויו של עו"ד דני נוה ליו"ר דירקטוריון כלל ביטוח. במכתב ששלחה לשריג, מעלה אומ"ץ את הנימוקים הבאים, המצדיקים לדעתה להקפיא את המינוי עד לבדיקה יסודית:
  • נוה הוא עורך דין במקצועו. ככל הידוע, אין לו מומחיות פיננסיית, אף כי הצהיר על כך במסמכים הרשמיים שמילא ערב מינויו (ראה בהמשך הידיעה).
  • כלל ביטוח תשלם לנווה סכומים גבוהים מאוד, העשויים להגיע ל-5מיליון שקל לשנה. יצוין, כי כלל ביטוח עדיין לא פירסמה רשמית את תנאי שכרו של נוה והטבות אחרות שיקבל.
  • החוזה של נווה הוא לשלש שנים. במקביל, הורה בית המשפט המחוזי בשבוע שעבר לקבוצת נוחי דנקנר, בעלת השליטה בכלל ביטוח, למכור תוך חדשיים 50% מאחזקותיה בכלל ביטוח. "האם מינויו של נווה נעשה משיקולים עניניים, או משיקוים אחרים שאינם גלויים לציבור?" - שואלת אומ"ץ.
נוה מסביר מדוע יש לו מומחיות
במסמך מ-28 במאי, ערב החלטת הדירקטוריון למנותו כיו"ר, הסביר נוה מדוע יש לו, לדעתו, מומחיות פיננסית וחשבונאית, למרות שאינו רואה חשבון. נוה היה בעבר חבר כנסת ושר הבריאות. הוא אומר, כי לאחר מכן הקים שתי קרנות השקעה, הפועלות בהיקף גדול, והוא עומד בראשן. ניהול הקרנות וההשקעות כרוך, לדבריו, בבדיקת שווין של חברות, בניתוח הדוחות הכספיים שלהן, ועוד.
בנוסף, מזכיר נווה שהוא מכהן כיום כדירקטור בחברות אי.די.בי. פיתוח ודיסקונט השקעות, שתיהן מקבוצת דנקנר. בפעילות זו הוא עוסק בניתוח דוחות פיננסיים ומסמכים רלוונטיים אחרים.
מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "אנחנו תמהים על הפנייה. דני נוה הוא לכל הדעות מנוי ראוי לתפקיד יו״ ר כלל ביטוח. כפי שהוצג לדירקטוריון החברה והן לממונה על שוק ההון והביטוח שאישרו את המנוי, נוה הוא בעל ניסיון יחודי רחב הן ציבורי והן עסקי של כעשרים שנה. לדני נוה רקורד מרשים כמי שניהל את מערכת הבריאות שלנו , עם תקציב בהיקף של כעשרים מיליארד שקל בניגוד לנאמר,הוא בעל מומחיות פיננסית ובעל ניסיון משמעותי בניהול השקעות וניווט עסקות בהיקפים גדולים בישראל ובעולם. דני נוה הוא גם עו״ ד בהכשרתו ובעל ניסיון רב בניהול מערכות בעלות אחריות רגולטורית כמזכיר הממשלה וכשר הבריאות. אנו משוכנעים שיצליח בתפקידו".

כלל-ביטוח: המפקח כבר אישר

המפקח על הביטוח כבר אישר את מינויו של דני נוה ליו"ר כלל ביטוח, ולכן פניית אומ"ץ תמוהה – אומרת בתגובה הנהלת החברה. עוד היא מציינת, שנוה ניהל בעבר, כשר הבריאות, תקציב של 20 מיליארד שקל, ולאחר מכן חברות השקעה גדולות. "יש לו מומחיות פיננסית" - אומרת כלל ביטוח.

תאריך:  16/06/2013   |   עודכן:  16/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומ"ץ: להקפיא מינוי נוה ליו"ר כלל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דן נווה
shnai  |  16/06/13 16:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שינוי של 8% בצפי של שיעור צמיחת האוכלוסיה עד לסוף המאה
עידן יוסף
למוקד פיקוד העורף יוקצה מספר מקוצר חינמי - 104    החיוג ל-1207 ימשיך להיות בתשלום
איתמר לוין
זכאי סמיונוב ומשה מילט ניסו להשיג במירמה בעלות בשתי דירות, הגישו תצהירים כוזבים ואף חזרו בעדויות בבית המשפט על תוכנם השקרי של התצהירים
אלעזר לוין
הצליחה להתגבר על ביטול מקדם הקצבה, על-ידי שילוב ביטוח ריסק    "אנחנו הראשונים!" הפיקוח על הביטוח אישר את התוכנית לאחר חדשי דיונים    מיוניק-רי תיתן ביטוח משנה    הפרמיה גבוהה ב-20% מקרן פנסיה - אך לתוכנית יש יתרונות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון החמיר את עונשה של ירדנה נילמן שגנבה 7.2 מיליון שקל בעת ששימשה כאפוטרופוס: "כתב האישום המתוקן בו הודתה הוא ביטוי לשפל המדרגה המוסרי, לקרוא ולא להאמין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il