X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניתוח תקציב הממשלה קובע כי תופסת התקציב לביטחון תביא דחיקה החוצה של ההוצאה האזרחית - הכוללת תשלומי שכר לעובדי הממשלה, קניות של משרדי ממשלה, העברות לגופים ממשלתיים והשקעות ממשלתיות
▪  ▪  ▪
השפעות מרחיקות לכת בעקבות השינויים בתקציב המדינה [צילום: פלאש 90]

החל משנת 2015 הממשלה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ביחס להוצאה האזרחית בעקבות ההבטחות שניתנו לתוספות לתקציב הביטחון - כך עולה ממסמך חדש של ניתוח תקציב הממשלה שהוכן על-ידי כלכלני התוכנית לכלכלה וחברה במכון ון ליר בירושלים בראשותו של פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי.
מחברי המסמך בדקו את ההתפתחות בהוצאה האזרחית הממשלתית, וזאת בעקבות הבטחת הממשלה לתוספת בתקציב הביטחון של 8 מיליארדי שקלים בשנים 2015 עד 2018. לאור כלל ההוצאה, אשר נקבע ביחס לסך ההוצאה הממשלתית, המשמעות של הקצאת סכום זה לביטחון היא דחיקה החוצה של ההוצאה האזרחית - הכוללת תשלומי שכר לעובדי הממשלה, קניות של משרדי ממשלה, העברות לגופים ממשלתיים והשקעות ממשלתיות.
המחברים מראים שבמידה שתינתן התוספת לביטחון כפי שפורסם לאחר אישור התקציב בממשלה, לא ניתן יהיה לקיים את ההתחייבויות הקיימות ביחס להוצאה האזרחית - הכוללות התחייבות עודפת של 4 מיליארד שקלים בשנת 2015 - וזאת מבלי להניח פיצוי על אי-מתן תוספת שכר לעובדי הסקטור הציבורי בשנים 2014-2013. לעומת זאת, אם התוספת לביטחון לא תוקצה, הרי שתוכל הממשלה לעמוד בהתחייבויות האזרחיות לקראת שנת 2018.
משקל סך ההוצאה הציבורית בתוצר ירד ב-2014
עוד קובע המסמך, כי משקל ההוצאה הציבורית בתוצר ירד ב-2014 ולא יחזור לרמתו ב-2013 עד סוף העשור. העלייה הריאלית בהוצאה הציבורית תעמוד על 1.1 אחוזים ב-2014 בהשוואה לעלייה של 7 אחוזים ב-2013.
שיעור הגידול הנמוך ב-2014 מוסבר על-ידי הקיצוץ בקצבאות הילדים, אשר צפוי לגרום לעלייה בעוני, קיצוץ זמני של 3 מיליארדי שקלים בהוצאות הביטחון תוך החזרת 8 מיליארדי שקלים בשנים 2015 עד 2018, קיצוץ בתוכניות בתחום התחבורה, פריסה חדשה של התשלומים בהסדר קרנות הפנסיה ואי-העלאת שכר בסקטור הציבורי.
ההכנסות ממיסים יעלו בקצב הנמוך מזה של עליית התוצר
תחזית ההכנסות ממיסים של משרד האוצר לשנת 2013 מתבססת על שיעור צמיחת תמ"ג של 3.8 אחוזים ריאלית, תוך צמיחה בת 2.9 אחוזים ללא ייצור הגז. יחד עם זאת, שיעור הצמיחה של התמ"ג במהלך חמשת הרבעונים האחרונים עמד על 2.7 אחוזים, כאשר חשוב להדגיש שייצור הגז יתחיל להשפיע על התוצר רק החל מהרביע השני. פירושו של דבר שכדי לעמוד בתחזית הצמיחה של משרד האוצר המשק צריך לצמוח ב-4.1 אחוזים (3.3 אחוזים ללא גז) בשלושת הרביעים הבאים - התפתחות שאמנם נתמכת על-ידי התחזיות להתאוששות בעולם, אך סימניה טרם נראו.
ההשפעה על התוצר: מרחיבה ב-2013; מצמצמת ב-2014
המסמך אמד גם את ההשפעה המקרו-כלכלית של הצעדים שננקטו בשנים 2013 ו-2014. המסמך חישב את ההשפעה של הצעדים החדשים יחסית להערכה הקודמת - שהתבססה על החוקים הקיימים. בעקבות ההחלטות החדשות התוצר צפוי לעלות ב-0.3 אחוז ב-2013, והוא ירד ב-0.7 אחוז ב-2014, שנה בה ההוצאה הציבורית עולה בשיעור קטן אך לעומת זאת מוטלים מיסים חדשים בסך 10.6 מיליארדי שקלים.

תאריך:  17/06/2013   |   עודכן:  17/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוספת לביטחון תדחק את ההוצאה האזרחית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עופר וולפסון
מאיר כהן דיווח לוועדת הכספים כי תקציב משרד הרווחה יגדל השנה ב-600 מלש"ח וב-2014 ב-300 מלש"ח נוספים    בנוסף, יוקצו 200 מלש"ח בתוספת לתקציב, כקרן מיוחדת
אלעזר לוין
ביום שני שעבר הודיע לפיד כי החוק לא יבוטל    מספר התקציב שהוגש כעת לכנסת מתברר: החוק יבוטל    ח"כ גילאון: "לפיד ייכנס להיסטוריה כקברן של החוק"
עופר וולפסון
שר האוצר יאיר לפיד לוועדת הכספים: "נכון שאזרחים ישלמו קצת יותר מיסים אבל בסופו של תהליך הם יחיו בחברה שלמה ובמדינה חזקה"    הממונה על הכנסות המדינה ביקר בדיון את קודמיו
עופר וולפסון
ב-2013 צופה האוצר צמיחה של 3.8% ושל 0.5% פחות מכך בשנה הבאה    בניכוי השפעת הגז הטבעי שהתגלה, היה המשק צומח בשנתיים הבאות ב-2.9% ו-2.8%, בהתאמה    צפי לעלייה ריאלית של 5.7% בגביית המס בשנה הקרובה
עופר וולפסון
תקבול מיסים חד-פעמי בסך של כ-1.7 מיליארד שקל שמקורו ממכירת מניות "ישקר" סייע לממשלה לחמוק מהעמקת הגירעון בחודש מאי    הגירעון המצטבר - כ-4.2% מהתוצר
רשימות נוספות
התקציב וחוק ההסדרים יונחו בשבוע הבא  /  עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה הגדלת יעד הגירעון  /  עופר וולפסון
יעלון: ההתנפלות על הפנסיות מיותרת  /  עידן יוסף
גנץ משחק ב"כאילו"  /  יהודה דרורי
גנץ מהלך אימים  /  מרק בריל
לפטר את גנץ  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il