X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהלת החשבונות של פולאר העידה בהסכמה, כי פנתה לספרן שהיה המנכ"ל לגבי העדר החשבוניות המנכ"ל שירש את ספרן טיפל בבעיה ספרן: לא סיפרו לי שאין חשבוניות
▪  ▪  ▪
קלנר. כמה פעמים נפגשו?

מנכ"ל פולאר נדל"ן לשעבר, אמנון ספרן, סותר בעדותו במשפט הולילנד את גירסתו במשטרה בנוגע לשאלת אחריותו של אביגדור קלנר לתשלומים לשמואל דכנר. כך טוען התובע, עו"ד יוני תדמור (יום ג', 18.6.13). לדברי תדמור, בעוד במשטרה אמר ספרן שקלנר ידע על כל התשלומים, כעת הוא אומר שקלנר לא היה מעורב בנושא שינוי הייעוד של חוות שלם. ספרן השיב, כי חידד את זכרונו מאז החקירות, בהן היה נתון בלחץ.
קלנר גם אמר, כי נפגש מספר פעמים עם ספרן בחודשים בהם ניסה לתווך בין דכנר לצ'רני, בעוד ספרן אמר שנפגשו פעם אחת בלבד. ספרן הכחיש את דבריו של קלנר, לפיהם הלה אמר לו שעומדת להיפתח חקירת משטרה בפרשה. "דכנר לא פנה אלי בשום הצעה פסולה", אמר ספרן, בהתייחסו לדבריו של קלנר, לפיהם הוא עצמו ומנכ"לי החברות אמרו לדכנר שאינם רוצים לשמוע על מעשיו.
לא טיפל בהרשאה
עוד אמר ספרן, כי לא טיפל בהרשאה לתכנון חוות שלם משום שהדבר לא הוטל עליו, למרות שהוא שהיה חתום מטעם פולאר על ההסכם בנושא עם חברת הזרע. השופט דוד רוזן תהה האם סביר שספרן לא יעסוק בנושא כה מרכזי, וספרן השיב שהיה זה קודם כל אינטרס של חברת הזרע, שמנכ"לה ארנון ברודנר היה בקיא בבנייה. לדבריו, הוא התמקד בשינוי הייעוד, בעוד בהרשאה טיפלו ברודנר וקלנר, למרות שהנושא היה תחת אחריותו. רוזן העיר, כי לפחות מסמך אחד שהגישה התביעה, מתיישב דווקא עם גישתו של ספרן.
תדמור ציטט מעדותה של אליאן זיו, שהייתה מנהלת החשבונות של פולאר, ולפיה היא פנתה לספרן בנושא העדר החשבוניות של דכנר. העדות הוגשה בהסכמה, ותדמור אמר שהיא סותרת את דבריו של ספרן, לפיהם לא ידע שדכנר אינו מוציא חשבוניות. ספרן השיב, כי אם זיו הייתה פונה אליו - היה מטפל בנושא. לגישת התביעה, העדר החשבוניות מעיד שכספים אלו נועדו לתשלומי שוחד.
רוזן: "אני לא מבין מה קורה פה. קלנר אומר שיש מנכ"לים והוא לא מתעסק בחשבוניות. אתה מנכ"ל מתחתיו, ומנהלת החשבונות לא מביאה לידיעתך שאין חשבוניות ב-584,000 שקל. אתה רוצה שנקבל את זה?". ספרן: "אם אליאן לא באה אלי, אני לא מטפל בזה". רוזן: "יש לנו פה חשבונות שאתה מאשר ואין עליהם חשבוניות, ומי שאומרת שהיא באה אליך - בעצם לא באה אליך. יש פה צירוף מקרים שהוא כמעט קטלני".
ספרן: "פשוט לא מכירים איך חברות כאלו עובדות. מנכ"ל חברה לא מטפל בחשבוניות. יש מערכת שלמה שעושה את זה". רוזן: "אתה עובר על המצב הכספי בתור מנכ"ל". ספרן: "לא ידעתי שהסכום לא נסגר. כשיש נושאים בעייתיים במאזן, לא משאירים את זה פתוח. לא אמרו לי". לדבריו, סמנכ"ל הכספים, שמעון שינקמן, היה צריך להסב את תשומת ליבו לכך. הוא הכחיש את דבריו של שינקמן, לפיהם היה ברשותו קלסר בו תיעד את המסמכים וההתכתבויות הקשורים לדכנר.
"היא לא אמרה לי!"
תדמור אמר, כי לכל אורך תקופתו של ספרן אושרו לדכנר 1.2 מיליון שקל ללא חשבוניות, ולא ייתכן שהוא לא ידע על כך - ודאי לנוכח איכותו כמנהל. ספרן השיב: "אני לא עשיתי עבירה על החוק. אני לא מסתכל על הדברים האלה. אם יש בעיה - יש גופים בחברה, יש רואה חשבון חיצוני, יש מבקר פנים, הם צריכים למצוא את הטעויות האלה ולהגיד לי". תדמור: "אתה מפיל את זה על מנהלת החשבונות, שאמרה שהיא עדכנה אותך. בלתי מתקבל על הדעת שהיא לא עדכנה אותך". ספרן: "היא לא אמרה לי!".
תדמור ציין, כי כאשר התמנה יוסי פישלר למנכ"ל פולאר נדל"ן - הוא זיהה במהירות את קיומו של החוב ופעל לגבייתו ולטפל בו מבחינת המיסוי. "מכל זה ברור איך היה צריך לנהוג מנכ"ל שלא מעורב בשוחד", טען. ספרן: "כי הביאו את זה לידיעתו, אני מעריך". רוזן: "אתה מסכים עם התובע שזה נושא משמעותי, ולו היה מובא לידיעתך - היית מטפל בו במלוא הרצינות. העובדה שלא טיפלת, מלמדת שלא הביאו לידיעתך". ספרן: "נכון". פישלר העיד שהוא פנה לספרן שסירב לעזור, הלה אמר שאינו זוכר זאת, ורוזן תהה כיצד הדבר ייתכן.

תאריך:  18/06/2013   |   עודכן:  18/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרן: לא ידעתי שדכנר לא הוציא חשבוניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
השופט לוחץ על-רקע התשלומים של 1.3 מיליון שקל שהעבירה פולאר לדכנר - למרות שמצבה היה קשה ולמרות שלא השיג הרשאה לתכנון בחוות שלם    ספרן: ראינו סיכוי טוב מאוד לעסקה
איתמר לוין
השופט רוזן למנכ"ל פולאר נדל"ן לשעבר: למה שילמתם לדכנר 120,000 דולר אם לא הביא את תוספת שבס? ספרן: ככה עבדנו איתו, הוא קיבל מקדמות
איתמר לוין
צירוף מקרים הביא לכך שעמדתו של אולמרט בביהמ"ש העליון והעדויות על רומן בין דכנר לזקן במשפט הולילנד, התפרסמו כמעט יחדיו. בשני המקרים מדובר על ניסיון ליצור אווירה, בתקווה שזו תסייע להם בהליכים המשפטיים בעניינם
איתמר לוין
זקן לא הכחישה שקיבלה מדכנר מתנות בעשרות אלפי שקלים, אך טענה שהיה זה על-רקע יחסיהם האישיים - אם כי הדגישה שלא נשאו אופי רומנטי    דכנר טען שהמתנות היו אך ורק שוחד
איתמר לוין
מסביר מדוע ביקש מדכנר להישבע בנכדיו שלא יערב אותו בפרשת הולילנד    רוזן: חשבת שהכפופים לך יודו ששילמו שוחד אם לא ידעו שאתה יודע על כך?
רשימות נוספות
"פעלת בשליחות דכנר לסחוט את אולמרט"  /  איתמר לוין
רוזן לקלנר: השתיקה שלך מהווה הודאה  /  איתמר לוין
דני דנקנר מבקש זיכוי מיידי בהולילנד  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il