X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אריאל יוצר מהאוצר, בישיבת הוועדה לביקורת המדינה: חברי העמותות בחריש ידעו מראש שהמענקים מותנים בתחילת בניה בן-אליהו: האוצר לא נועץ עם משרד השיכון לפני ביטול המענקים
▪  ▪  ▪
בן אליהו. לא עדכנו את משרד השיכון [צילום: באדיבות שלמה בן אליהו]

משרד האוצר לא ישנה את ההחלטה, שלפיה יבוטל ב-1 ביולי המענק של 60,000 שקל לרכישת דירות בפריפריה ובחריש. כך הודיע היום (19.6.13) נציג האוצר, אריאל יוצר. הוא דיבר בישיבת הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, שדנה בנושא. מי שיסבלו מכך בעיקר יהיו כ-1,600 חברי עמותות, שרכשו דירות בחריש לאחר מכרזי ינואר של רשות מקרקעי ישראל.
יוצר אמר, כי בחוזים עם העמותות נאמר במפורש, שהמענקים ינתנו לאחר שחברי העמותות ירכשו את המגרש, יקבלו היתר בניה ויתחילו בפועל לבנות. ישראל זעירא, מראשי עמותות, וכן ח"כים, הגיבו: "אין אפשרות לקבל התרי בניה עד 1 ביולי. זאת ועוד - כדי להתחיל בבניה יש לערוך מכרז ולבחור קבלן מבצע, שיתחיל בעבודה, וזה הליך של מספר חודשים".
"קבעתם תנאים שיבטיחו שאיש לא יקבל מענק"
ישראל זעירא, המייצג כ-900 חברי עמותה, האשים כי האוצר קבע 3 תנאים מתלים שיבטיחו מראש שאיש מחברי העמותות לא יוכל לקבל את המענק של 60 אלף שקל. "צריך להחתים 700 משפחות, וזה לוקח ארבעה חודשים. אחד התנאים הוא, שצריך לערוך מכרז לבחירת קבלן מבצע, כדי להתחיל בבניה, וזה כשלעצמו הליך שנמשך חודשים".
ח"כים הזהירו בדיון, כי האוצר צפוי לגל של תביעות משפטיות על הפרת התחיבויות, שיכולות לעלות למדינה מאות מליוני שקלים".
עוד התברר בדיון, שמצבם של חברי העמותות גרוע לעומת מצבם של מי שרכשו דירות מקבלנים ויזמים. אלו האחרונים יקבלו את המענקים אם יחתמו על חוזה הרכישה עד 1 ביולי, ללא חובה להתחיל בבניה או לקבל היתר בניה.
יוצר אמר עוד, להצדקת החלטת הממשלה, כי מענקים מביאים לעליית הביקוש לדירות, וממילא להתייקרותן. לדבריו, מתן המענקים של 60,000 שקל לא הביא לגידול בהתחלות הבניה בישובים בפריפריה. על כך הגיבו ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) ואחרים, כי על-פי נתוניהם, הביא המענק לגידול של 71% ברכישת דירות בישובים אלו בשנתיים האחרונות.
מנכ"ל השיכון: לא התייעצו אתנו
הממשלה החליטה על המענקים ב-7.6.11, וקבעה כי לאחר שנתיים ייבחן המשך מתן המענקים. מנכ"ל משרד השיכון, עו"ד שלמה בן אליהו, גילה בישיבה כי בניגוד למקובל, לא נועץ משרד האוצר במשרד הנוגע בדבר - משרד השיכון - לפני שהחליט על ביטול המענקים.
שר השיכון אורי אריאל, שנכח בחלק מהדיון, והמנכ"ל בן אליהו, לא אמרו דבר לגופו של ענין, כלומר האם יש לדעתם לתת לחברי העמותות אורכה נוספת.

תאריך:  19/06/2013   |   עודכן:  19/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר לא ייתן ארכה לקבלת המענקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
העיתונאי עמית סגל חושף כי עובד הכנסת הממונה על שידור דיוני ועדת הכספים גילה לו שקיבל הוראה לנתק את המצלמות לפני ההצבעה המכרעת    "הפסדתם את הלוביסטים של שרי אריסון יושבים על כל ח"כ ואת מסע הלחצים של אנשי ראש הממשלה על ח"כים סוררים מהליכוד"
איציק וולף
יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, הגיש הצעת חוק שלפיה ישונה הרכב הוועדה לבחירת שופטים    במקום שלושה שופטים יהיו רק שניים וימונה משפטן מן האקדמיה על-ידי ראש הממשלה
איציק וולף
ראש המוסד לשעבר מעריך שיקשה לדעת בשלב זה מה תהיינה התוצאות של השינויים המדיניים במזרח התיכון
איציק וולף
נשיא המדינה העניק לנשיא ארצות הברית לשעבר את העיטור שייסד    "מחוייבותו הבלתי מעורערת של קלינטון לעם היהודי ותמיכתו בישראל יהיו לעד בליבו של כל אחד מאזרחי ישראל"
עופר וולפסון
צים, ביחד עם זאבי אחזקות, מוכרים לקרן ההשקעות 51% מהחברה בתמורה ל-106.5 מיליון שקל    לאחרונה דיווחה צים כי בכוונתה למכור נכסים ב-227 מיליון דולר בשנתיים הקרובות כדי לעמוד בדרישות החוב שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il