קיים פער בין תחזית הכנסות המדינה ממסים להכנסות בפועל בכל השנים משנת 1999 ועד לשנת 2012, פרט לשנת 2005. כך עולה ממסמך שפרסם (ג', 18.6.13) מרכז המחקר של הכנסת.
הפער נע בין תחזית נמוכה בכ-8% (בשנת 2000) ועד לתחזית גבוהה בכ-9% (בשנים 2003-2002). הפער הגבוה ביותר עומד על כ-14.2 מיליארד שקלים (בשנים 2002-2003 ובשנת 2012), והוא נוצר בשל תחזית גבוהה בשנים אלה.
מבדיקת העמידה בתחזיות ב-14 השנים האחרונות אומנם עולה כי ב-7 מהשנים שנבדקו ה"פספוס" דווקא יצר הפתעה חיובית, וההכנסות בפועל היו גבוהות מהתחזיות, אך לגבי השנה הקרובה - ניתן לראות כי על-פי הכנסות המדינה בחודשים ינואר-מאי 2013 הנתון השנתי צפוי לעמוד על כ-234 מיליארד שקל - הנמוך בחצי מיליארד שקלים מהתחזית הנוכחית של האוצר (במונחים שנתיים).
הבדיקה העלתה כי תוצאות נמוכות יותר מהצפי נרשמו ב-6 מהשנים נבדקו, וכי בשנה אחת בלבד עמדו התוצאות בפועל בהתאם לתחזיות.
הפער בשנת 2012 בין תחזית ההכנסות ממסים לבין ההכנסות בפועל עמד על כ-14.2 מיליארד שקל, אשר היוו כ-6% מהתחזית המקורית. לפי תחזית משרד האוצר שיעור הצמיחה בשנת 2012 צפוי היה לעמוד על 4%, בפועל הצמיחה הסתכמה ב-3.1%. שיעור הצמיחה משפיע על הכנסות המדינה, ועל-כן צמיחה בשיעור נמוך יותר מובילה לרמת הכנסות נמוכה יותר, ומכאן לגירעון גבוה יותר. ניתן להסביר את החריגה ביעד הגירעון בשל פער משמעותי בין התחזית בשנת 2010 לבין הביצוע בפועל בשנת 2012 - השימוש בתקציב דו שנתי, בו נערכו תחזיות מקרו-כלכליות במחצית 2010 על פעילות המשק בשנת 2012, תרם להחמצת יעד הגירעון בשנת 2012.