בחודשים האחרונים חלה עלייה הדרגתית במספרם של הנוסעים בקו 100 של אגד, הקו הישיר ממחלף שפירים לקריית הממשלה בירושלים, שנועד לשרת בעיקר את עובדי השירות הציבורי.
אולם העלייה מספר הנוסעים היא בשעות השיא. בשעה 08:00 בבוקר נוסע האוטובוס בתפוסה מלאה, אך בשאר שעות היממה מספר הנוסעים בו אפסי.
מכיוון שלא נעשה מחקר באשר ליעילות מסע פרסום לעידוד נסיעה בקו שהיה בכלי התקשורת, לא ניתן להצביע על קשר ברור בין השניים. ייתכן שהעלייה במספר הנוסעים בקו נבעה כתוצאה משמועה שעברה מפה לאוזן באשר ליתרונותיו של הקו. עם זאת, גם אם יוכח שאין קשר הרי שלמסע הפרסומי הייתה תרומה כללית להעלאת המודעות לנסיעה בתחבורה הציבורית.
דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "השקת קו שירות חדש ומרכזי כמו קו 100 דורשת זמן רב לפרסום והטמעה בקרב קהל הנוסעים הפוטנציאלי. אומנם סקרים ומדגמים שאנו עורכים מצביעים על עלייה הדרגתית במספר הנוסעים בכ-10% ותפוסה מלאה באוטובוסים היוצאים בסמוך לשעה 08:00, אולם דרוש זמן רב עד שהקו יהווה חלופה משמעותית לנסיעה לירושלים ברכב פרטי".
מסוף חדש לתחבורה ציבורית בתוך כך, במחלף הראל מתוכנן לקום מסוף לתחבורה ציבורית. יהיו בו חניון לכלי רכב פרטיים הכולל כ-161 חניות, 74 רציפי קליטה של תחבורה ציבורית, 3 רציפי הורדה ו-11 חניות תפעוליות.
במסוף יוקם מבנה שיכלול חדר נהגים ושירותים שישמשו אותם, שירותים ציבוריים, חדר בקרה וכן משרד עם קופות ומודיעין.
הדבר יתבצע במסגרת המיזם הלאומי לשדרוג כביש מספר 1. על-פי התוכנית, יורחב הכביש לשלושה נתיבים בכל כיוון ותשופר הבטיחות.גשר הראל הישן, שנבנה לפני עשרות שנים יבוטל, ובמקומו ייכרו שתי מנהרות באורך של כ-700 מטר שיעברו מתחת לרכס הראל. מבשרת ציון תהפוך ליחידה אחת שתשב על מנהרה והיא לא תחולק לשני חלקי יישוב (קסטל ומבשרת).
המקומיים אומרים כי מחלף נווה אילן ישרת גם את תושבי הר אדר, אולם הקשר התחבורתי עם מבשרת יהפוך להיות בעייתי ביותר.
הכניסה למבשרת, הן מתל אביב והן מירושלים, תהיה מאותה כניסה, אך היוצאים מהר-אדר, ממוצא ומבית זית שירצו להגיע למבשרת מירושלים ייאלצו לנסוע עד מחלף חמד, ומשם לחזור לכניסה מכיוון תל אביב.
כיום עוצרים במחלף הראל מאות אוטובוסים מדי יום לאיסוף נוסעים ולהורדתם. התושבים חוששים כי אוטובוסים מירושלים לכיוון מישור החוף וליתר חלקי הארץ יימנעו מלעצור במבשרת גם בשל התחרות שתהיה להם עם הרכבת המהירה. הם מציינים כי גשר הראל הוא נקודת איסוף חשובה גם להסעות שאינן ציבוריות, המשרתות בני נוער, חיילים ונוסעים אחרים. כיום חונים סמוך לגשר, במגרשי חנייה פתוחים ואף בקניון הראל כמאה כלי רכב ואף יותר, המנצלים את הנגישות לכביש 1 – בין אם לצורכי תחבורה ציבורית או הסעות פרטיות. לדבריהם, אין בתוכנית השדרוג מענה וחלופה סבירה, בפרט בהקשר של הורדת נוסעים בדרך לירושלים.