X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשעות השפל נותר מספר הנוסעים בקו אפסי לא ניתן להצביע על קשר ישיר בין העלייה במספר הנוסעים למסע פרסומי בעניין תושבים בישובים ליד ירושלים חוששים כי השינויים בכביש 1 ירעו את מצב התחבורה הפרטית והציבורית
▪  ▪  ▪
קו 100. אולי צריך לחשוב על דרכים אחרות לשכנוע
100% בלוף
עידן יוסף
משרד התחבורה הודיע כי בשבוע הבא תתוגבר תדירות הקו הישיר משפירים לקריית הממשלה בירושלים (קו 100) עקב עלייה בביקוש לקו * בדיקת News1 מעלה כי לא זו בלבד שאין ביקוש מוגבר, אלא ההודעה על תגבורו אינה אמת
לרשימה המלאה

בחודשים האחרונים חלה עלייה הדרגתית במספרם של הנוסעים בקו 100 של אגד, הקו הישיר ממחלף שפירים לקריית הממשלה בירושלים, שנועד לשרת בעיקר את עובדי השירות הציבורי.
אולם העלייה מספר הנוסעים היא בשעות השיא. בשעה 08:00 בבוקר נוסע האוטובוס בתפוסה מלאה, אך בשאר שעות היממה מספר הנוסעים בו אפסי.
מכיוון שלא נעשה מחקר באשר ליעילות מסע פרסום לעידוד נסיעה בקו שהיה בכלי התקשורת, לא ניתן להצביע על קשר ברור בין השניים. ייתכן שהעלייה במספר הנוסעים בקו נבעה כתוצאה משמועה שעברה מפה לאוזן באשר ליתרונותיו של הקו. עם זאת, גם אם יוכח שאין קשר הרי שלמסע הפרסומי הייתה תרומה כללית להעלאת המודעות לנסיעה בתחבורה הציבורית.
דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "השקת קו שירות חדש ומרכזי כמו קו 100 דורשת זמן רב לפרסום והטמעה בקרב קהל הנוסעים הפוטנציאלי. אומנם סקרים ומדגמים שאנו עורכים מצביעים על עלייה הדרגתית במספר הנוסעים בכ-10% ותפוסה מלאה באוטובוסים היוצאים בסמוך לשעה 08:00, אולם דרוש זמן רב עד שהקו יהווה חלופה משמעותית לנסיעה לירושלים ברכב פרטי".
מסוף חדש לתחבורה ציבורית
בתוך כך, במחלף הראל מתוכנן לקום מסוף לתחבורה ציבורית. יהיו בו חניון לכלי רכב פרטיים הכולל כ-161 חניות, 74 רציפי קליטה של תחבורה ציבורית, 3 רציפי הורדה ו-11 חניות תפעוליות.
במסוף יוקם מבנה שיכלול חדר נהגים ושירותים שישמשו אותם, שירותים ציבוריים, חדר בקרה וכן משרד עם קופות ומודיעין.
הדבר יתבצע במסגרת המיזם הלאומי לשדרוג כביש מספר 1. על-פי התוכנית, יורחב הכביש לשלושה נתיבים בכל כיוון ותשופר הבטיחות.גשר הראל הישן, שנבנה לפני עשרות שנים יבוטל, ובמקומו ייכרו שתי מנהרות באורך של כ-700 מטר שיעברו מתחת לרכס הראל. מבשרת ציון תהפוך ליחידה אחת שתשב על מנהרה והיא לא תחולק לשני חלקי יישוב (קסטל ומבשרת).
המקומיים אומרים כי מחלף נווה אילן ישרת גם את תושבי הר אדר, אולם הקשר התחבורתי עם מבשרת יהפוך להיות בעייתי ביותר.
הכניסה למבשרת, הן מתל אביב והן מירושלים, תהיה מאותה כניסה, אך היוצאים מהר-אדר, ממוצא ומבית זית שירצו להגיע למבשרת מירושלים ייאלצו לנסוע עד מחלף חמד, ומשם לחזור לכניסה מכיוון תל אביב.
כיום עוצרים במחלף הראל מאות אוטובוסים מדי יום לאיסוף נוסעים ולהורדתם. התושבים חוששים כי אוטובוסים מירושלים לכיוון מישור החוף וליתר חלקי הארץ יימנעו מלעצור במבשרת גם בשל התחרות שתהיה להם עם הרכבת המהירה. הם מציינים כי גשר הראל הוא נקודת איסוף חשובה גם להסעות שאינן ציבוריות, המשרתות בני נוער, חיילים ונוסעים אחרים. כיום חונים סמוך לגשר, במגרשי חנייה פתוחים ואף בקניון הראל כמאה כלי רכב ואף יותר, המנצלים את הנגישות לכביש 1 – בין אם לצורכי תחבורה ציבורית או הסעות פרטיות. לדבריהם, אין בתוכנית השדרוג מענה וחלופה סבירה, בפרט בהקשר של הורדת נוסעים בדרך לירושלים.

תאריך:  23/06/2013   |   עודכן:  23/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חוות דעת מקצועית של רפרנטים באגף התקציבים קובעת כי אם משרד התחבורה לא ידאג כראוי מיזמי התחבורה הציבורית יש לחפש חלופה למימון חוץ-תקציבי מהמגזר הפרטי    ביקורת על המיזמים של משרד התחבורה: אינם עומדים ביעדים האסטרטגיים ונחותים בכל המדדים
אלעזר לוין
קבוצת דן-אמד מתחילה בבניית ובמכירת המגדל בן 29 הקומות, 131 דירות, בארלוזרוב 17 תל אביב    רווח צפוי של 450 מיליון שקל יחולק בין חברי החברה    צפויה עסקת שיא - הפנטהאוז יימכר ב-200 מיליון שקל
עידן יוסף
מחיר התחלתי לנסיעה - 12.30 שקלים    הזמנת מונית בטלפון - 5.20 שקלים    תעריף עבור נוסע שלישי - 4.90 שקלים
עידן יוסף
בשבוע שחלף נע האיחור של קו טבריה-ת"א ושל קו ראשל"צ-ת"א (19) סביב 30-10 דקות    היום העמוס השבוע: שלישי    הקו ליהוד - מהמדויקים ביותר
עידן יוסף
במחיר של 10 שקלים יכולים בני הנוער של השכונה הנתנייתית להגיע בשבת למקומות הבילוי    את התשלום למונית הם נותנים באמצעות שוברים מהחנויות בשכונה    האם תחליף זה לתחבורה ציבורית בשבת יחליף את הסטטוס-קוו הקיים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il