X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך טוענת חוות דעת מומחה שצורפה לעתירה שהגישו "התנועה לאיכות השלטון" ו"אדם טבע ודין", נגד החלטת הממשלה לייצא 40% מהגז הטבעי הישראלי לחו"ל "מסתמכים על מאגרים 'וירטואליים' שבינתיים הוכחו כיבשים"
▪  ▪  ▪
דורשים דיון מעמיק [צילום: AP]

"התנועה לאיכות השלטון" ו"אדם טבע ודין" מבקשות בעתירה שהוגשה (יום ד', 26.6.13) לבג"ץ, לחייב את המדינה לבטל את החלטת הממשלה בעניין ייצוא הגז, לפיה60% מהגז יישמר לצורכי המשק הישראלי ו-40% יימכר לחו"ל.
בעתירה נאמר כי החלטת הממשלה הינה החלטה בעלת השפעות אסטרטגיות, מרחיקות לכת והשלכות ארוכות טווח על אזרחי המדינה, על החברה ועל המשק בישראל ועל כן החלטה זו צריכה להתקבל רק לאחר דיון בכנסת.
'התנועה לאיכות השלטון' ו'אדם טבע ודין' מדגישות בעתירה כי ההחלטה מבוססת על תשתית עובדתית פגומה וחסרה, לרבות הסתמכות על מאגרים "וירטואליים" שבינתיים הוכחו כיבשים.
אל העתירה צורפה חוות דעת מומחה של ד"ר אריה ונגר, ראש תחום אוויר ואנרגיה ב'אדם טבע ודין' על פיה, בעוד 25 שנה, תשלם מדינת ישראל למעלה מ-13 מיליארד שקלים בשנה, כתוצאה מעלויות חיצוניות.
בחוות הדעת שצורפה לעתירה מסביר ד"ר ונגר: "בעוד 25 שנה מהיום (בשנת 2039) לעת אזילת הגז יהיה הייצור השנתי 128.25 מיליארד קוט"ש. לאור התוכניות לבסס 75% מייצור החשמל בארץ על גז טבעי, הרי ש- 96.2 מיליארד קוט"ש מתוכם יאלצו להיות מיוצרים במזוט במקום בגז. אלה יתבטאו (בשנת 2039 בלבד) בפליטה עודפת של למעלה מ-30 מיליון טון של פחמן דו חמצני, 115 אלף טון תחמוצות חנקן, 119 אלף טון גופרית דו חמצנית ו- 14 אלף טון חלקיקים. אלה יסתכמו לעלויות חיצוניות עודפות של 13.37 מיליארד שקל".
בעקבות חוות הדעת נכתב בעתירה: "החישובים החסרים והתחזיות האופטימיות יובילו את משק האנרגיה הישראלי למצב טראגי בו מדינת ישראל תצטרך בעוד 25 שנים לשוב ולייבא דלקים מחצביים שהינם מזהמים יותר מגז טבעי, וסביר כי יהיו יקרים יותר מגז".
לדברי עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין': "כללי המינהל התקין מחייבים כי החלטת בסדר גודל משמעותי, כמו ייצוא הגז תתקבל לאחר דיון מעמיק ושקוף בכנסת ולא במחשכים. על אחת כמה וכמה, כאשר בכל יום שחולף מתגלים שיקולים נוספים שלא נלקחו בחשבון במסגרת ועדת צמח".
עו"ד צרויה מידד-לוזון, היועצת המשפטית של 'תנועה לאיכות השלטון', מסרה: "על-פי עיקרון הפרדת הרשויות הכנסת היא המקום לשקול ולהכריע בסוגיות הכרוכות ביצוא הגז, על השלכותיהן ארוכות הטווח על כל אחד מאזרחי המדינה, על המשק ועל עוצמתה של המדינה. התעקשות הממשלה להכריע בנושא, תוך התעלמות מהכנסת ומהביקורת הרחבה, בין היתר, עקב הליקויים בתשתית העובדתית שמונחת בבסיס ההחלטה, הינה תמוה ומנוגדת למהות הדמוקרטיה".
אתמול, דווקא התאחדות התעשיינים היקשה לבג"ץ בקשה המתנגדת לעתירה אחרת שכבר הוגשה נגד החלטת הממשלה לייצא 40% מהגז, בלא אישור של הכנסת. בתגובה לעתירה זו נכתב כי "החלטת הממשלה יצרה וודאות ביחס לייצוא גז. איתה נוצרה ודאות גם לצורך גיוס מימון לפיתוח מאגר לווייתן. כעת, מבקשים העותרים לאיין את החלטת הממשלה ולהעביר אותה לדיון נוסף בכנסת. היענות למבוקשם שוב תייצר מצב של אי-וודאות, אשר יוביל לעיכוב משמעותי בקבלת החלטות בכלל, ובפיתוח מאגר לוויתן בפרט. כל עיכוב כאמור יגרום נזק בלתי הפיך לתעשיה".

תאריך:  26/06/2013   |   עודכן:  26/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשייגמר הגז, נשלם 13 מיליארד שקל בשנה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עד אז הכנסות הגז יחזקו אותנו
ונוכל ליבא גז  |  26/06/13 15:42
 
- לא יחזק ולא נעלים כל הכסף ילך
לטובת הערבים  |  26/06/13 20:15
2
עתירות סרק
אורי פ  |  26/06/13 18:10
3
המחירון לעוד 25 שנה
ישראלbenyaakov  |  26/06/13 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קיבלה הצעה לפתוח הסניף בקניון של רמי לוי הנבנה בעיר    הרשת: "חלק ממדיניות ארוכת שנים"    רמי לוי: "החלטה שפוגעת גם באוכלוסיה הערבית"
מירב ארד
זאושניצר בוגר הנדסת חשמל (מהנדס) ושימש ב-18 השנים האחרונות במספר תפקידי ניהול בקבוצת אלביט מערכות
מיטשל א' לוין
המלך לואי התשיעי נגד היהודים
עופר וולפסון
קידוחים, אבנר והשותפות האחרות במאגר אפרודיטה שבשטחי קפריסין חתמו על מזכר הבנות להקמת מתקן LNG בעלות של כ-6 מיליארד דולר    מאגר אפרודיטה שבשטח המדינה, בו פועלות השותפות, כולל ע"פ הערכות כ-5 TCF
עופר וולפסון
הוועדה לבחינת אופן השקעת גופים מוסדיים בהלוואות מותאמות‎ הגישה המלצות הביניים    קובעת מגבלות על עסקות סינדיקציה וקונסורציום ומכתיבה דרכי פיקוח חדשות לדירקטוריון ולוועדת ההשקעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il