X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת האכיפה המנהלית של רשות ני"ע אישרה הסדר אכיפה עם אשר ויטנר, סוחר יום שביצע כ-600 עסקות עצמיות בניירות ערך של די מדיקל כדי להשפיע על שער מנייתה
▪  ▪  ▪
פעל על מנת לייצב שער המניה ו/או האופציה ובכך מנע ירידתו [צילום: פלאש 90]

מותב ועדת האכיפה המנהלית של רשות ניירות ערך אישר (יום ד', 26.6.13) את הסדר האכיפה שנחתם בין הרשות ובין אשר ויטנר.
בראשות הוועדה עומדת השופטת בדימוס ברכה אופיר תום, וחברי המותב בתיק הם עו"ד רוני טלמור ורו"ח אייל נייגר. ד"ר אילנה מודעי, מנהלת האכיפה המנהלית, ועו"ד טל אמיר ממחלקת אכיפה מנהלית, ייצגו את רשות ניירות ערך בתיק מנהלי זה.
במסגרת ההסדר הוטל על ויטנר קנס בגובה של 250,000 שקל. זהו הקנס הגבוה ביותר אשר הוטל על אדם יחיד מאז ועדת האכיפה המנהלית החלה לפעול.
בפרשה זו הוגש כנגד ויטנר כתב טענות מנהלי, ועם חתימת הסדר האכיפה הופסק ההליך המנהלי כנגדו והתיק המנהלי נסגר בתנאי. על-פי הסדר האכיפה הודה ויטנר בעובדות ובהפרות הנזכרות בכתב הטענות והסכים ליטול על עצמו את הקנס.
ויטנר משקיע בניירות ערך ומשמש סוחר יום. הסדר האכיפה מייחס לויטנר ביצוע של 602 עסקות עצמיות בהיקף של כ-3.8 מיליון שקל, אשר השפיעו על שער ניירות הערך במניה ובאופציה של חברת די מדיקל אינדסטריס. הפעילות המפרה נמשכה במשך שנה ושלושה חודשים, בין 2011 ל-2012. בעסקות אלה מכר וקנה ויטנר בו-זמנית מחשבונות בנק אשר היו בשליטתו ובניהולו הבלעדי.
בפעילותו ובדפוס פעילותו בימי המסחר פעל ויטנר על-מנת לייצב שער המניה/אופציה ובכך מנע ירידתו. בחלק מן המקרים העלה את השער בפעילות זו ואף השפיע על מחזורי המסחר. בכך השפיע על שער המניה והאופציה של חברת די מדיקל.
המותב קבע כי מספרן והיקפן של ההפרות בתיק זה ביחס לתיקים המנהליים הקודמים מחייבים הטלת קנס על המשיב, העולה באופן משמעותי על זה שהוטל על-ידי מותבי הוועדה בעבר בעניינים דומים, בהם הוטלו עיצומים של לא יותר מ-50 אלף שקלים.
הוועדה באנלוגיה לפסיקה ביחס להסדרי טעון במישור הפלילי סברה כי לאור העובדה שחלק מהותי מן ההליך בתיק זה כבר התנהל, הוגשו כתבי טענות מצד שני הצדדים והתיק עמד לפני שלב הטעון בעל פה בפני הוועדה, הרי שיש לתת לכך משקל בהחלטה האם להתקשר בהסדר אכיפה ועוצמת עונש שיש להטיל במסגרתו, וכן להביא בפני הוועדה את הנימוקים המיוחדים בתיק הנדון לעניין זה.
לעניין העונש קבעה הוועדה כי הסכום עליו הוסכם במסגרת הסדר האכיפה הינו סביר ואין לומר כי הרשות הקלה עם המשיב באופן חריג, על-אף שניתן היה לצפות כי העיצום הכספי בגין ההפרות בהן הודה ויטנר, בנסיבות התיק, יהיה גבוה יותר.
לסיום העירה הוועדה כי התיק שבפניה הוא האחרון מבין התיקים שנפתחו בשנת פעילותה הראשונה של הוועדה. בתקופה זו נקטה הרשות מדיניות זהירה בהיקף הענישה המתבקשת. תקופה זו חלפה, ומעתה על הוועדה להביא בחשבון את מלוא פוטנציאל האכיפה - וההרתעה - שהמחוקק נתן בידה.

תאריך:  26/06/2013   |   עודכן:  27/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונש כבד: רבע מיליון שקל קנס לסוחר יום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ראשי החברות הבהירו היום, שחברותיהם לא יממנו דיור להשכרה, בשל התשואה הנמוכה    האוצר הציע למגדל ערבות ל-1.5% בלבד    לפיד הבטיח לבנות 150 אלף דירות להשכרה במימון מוסדיים, ובראשם חברות ביטוח
עידן יוסף
ההשעיה - עד לתום תקופת הבחירות לרבנות הראשית    בערוצים השונים נמשך שידורם של מועמדים לתפקיד הרב הראשי, לתפקידים ברשויות המקומיות ולמשרות נוספות
אלעזר לוין
יהיה הדירקטור ה-20 של החברה, כנציג ציבור    כיהן כשר החקלאות ושר התעשיה והמסחר    אין לו ניסיון בנדל"ן, אך היה חבר במועצת מקרקעי ישראל
מחלקה ראשונה
הזוכה סיפר כי הוא ממלא יותר מ-20 שנים 2 טפסים, טופס עם מספרי המזל של משפחתו וטופס לוטומט. הטופס שזכה הוא הלוטומט שנרכש ב-40.60 שקלים
עופר וולפסון
כך טוענת חוות דעת מומחה שצורפה לעתירה שהגישו "התנועה לאיכות השלטון" ו"אדם טבע ודין", נגד החלטת הממשלה לייצא 40% מהגז הטבעי הישראלי לחו"ל    "מסתמכים על מאגרים 'וירטואליים' שבינתיים הוכחו כיבשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il