X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדוברת לינדה בר פנתה למבקר המדינה בבקשה שימנע התנכלות לה ופיטוריה על-רקע מסכת התנכלויות כלשונה מצד הממונים עליה ובראשם היו"ר אמיר גילת
▪  ▪  ▪
בר. בקשה לצו הגנה [צילום: רחלי גל-אור]

דוברת רשות השידור, לינדה בר, פנתה באמצעות עורכת דינה אלמוגית אביטל למבקר המדינה בבקשה לקבלת צו הגנה מפני מסכת ההתעמרות וההתנכלויות שלדבריה מבצע נגדה יושב-ראש רשות השידור, אמיר גילת.
במכתב, מפרטת עו"ד אביטל מסכת שחיתויות אותן ביצע לכאורה גילת שאותן חשפה דוברת הרשות ובגינן היא מבקשת את מתן צו ההגנה, לרבות מחטפים שנעשו בימים האחרונים.
הדוברת טוענת לארבעה צעדים עיקריים שנקט נגדה היושב-ראש:
  • מידורה מישיבות העוסקות בתחום הדוברות והעברת תפקיד הדוברות לעוזריו האישיים, שלהם אין כל רקע בתחום התקשורת, לא מונו במכרז והם מוגדרים כ"משרת אמון אישית";
  • "תפירת תיק" של תלונות ודרישות, תוך הפצת העתקים מהן לוועד המנהל, כך שניתן יהיה לטעון כאילו מדובר בעובדת גרועה;
  • שימוש בכותרת "שינוי מבנה ארגוני" כעילה לשינוי סמכויות בחוזה של בר;
  • דרישה שנמסרה באמצעות מנכ"ל רשות השידור, כי בר תפרסם לא פחות מ-3 מכרזים שונים בתחום הדוברות, כאשר הוא מתערב בתוכן המכרז ודורש במפגיע כי יכלול סעיף הכולל עבודה ישירה של אותם ספקים מול לשכת יו"ר רשות השידור, במקום מול הדוברות, שהיא הגורם הצורך את השירות. באורח זה, נאמר, מתכוון גילת לפעול במישרין מול ספקי התקשורת "מעל לראשה" של בר, ותוך הפיכתה לכלי ריק, בלתי רלוונטי. בר מסרבת לשתף פעולה, שכן במקביל למחלקת הדוברות ברשות השידור יועסקו, לפי השיטה של גילת, לא פחות מ-3 ספקים חיצוניים שונים, שאין בהם כל צורך, והדבר מהווה בזבוז כספי ציבור.
במכתב למבקר נאמר כי יו"ר רשות השידור דוחק בבר לבצע מעשים, אשר מעלים חשש לשחיתות, וכל סירוב מצידה יוצג כאילו אינה מבצעת את הוראות הממונים עליה, ויהווה עילה לסילוקה מתפקידה.
מדובר בכך שבר משמשת כעדת תביעה בתובענה שהוגשה על נציבות שירות המדינה כנגד מנהל הטלוויזיה משה נסטלבאום. דבר שהוא לטענת פרקליטתה של בר לצנינים בעיני גילת.
היא מונה כמה "נסיונות מחטף", כלשונה, שנעשו בימים האחרונים:
  • ישיבת ועד מנהל ברשות השידור במועד (19.5.13) בו שהתה אמה של לינדה בר במצב קריטי בבית חולים, על ערש דווי. נושא הדיון היה "שינוי ארגוני" במערך הדוברות. זאת - ללא שנתן לבר התראה בעניין זה או ביקש את התייחסותה. פניות לקבלת עותק מפרוטוקול ישיבה זו, או הקלטתה, לא צלחו ונענו בתשובות מתחמקות.
  • בשעה שבר חיתנה (2.6.13) את בתה, כינס גילת ישיבת ועד מנהל נוספת. פניית חלק מחברי הוועד המנהל בבקשה לדחות את הישיבה עקב הצורך בהשתתפותם בחתונה לא נענו. בסיום ישיבה זו, ובשעה שנותרו בחדר היו"ר וחברה נוספת מן הוועד המנהל - אסתי אפלבאום, המשמשת כמשנה ליו"ר - העביר גילת החלטה להפרטה של חלק משירותי הדוברות ליציאה במכרז מיידי לשכירת שירותי יועץ תקשורת וניהול משברים חיצוני. בפנייה נכתב: "למיטב ידיעתנו, היועמ"ש לרשות השידור הודיעה באותו המעמד ליו"ר כי ההחלטה אינה חוקית בהיעדר קוורום, אלא שהד"ר גילת עמד על דעתו, ואחז בדעה כי הישיבה החלה בקוורום חוקי. הערת היועמ"ש ליו"ר כי אינו יכול להחליט לבדו, עם חברת ועד מנהל נוספת, נדחתה מכל וכל... גם במקרה זה נשמר התמליל במחשכים".
  • ב-6.6.13 הורה גילת לבר לפרסם "עוד היום" מכרז יחסי ציבור, "כדי שניתן יהיה לכנס את ועדת מכרזים ב'...לכל המאוחר עד ליום ראשון הקרוב, 9.6.13".
במענה להתייחסותה של הדוברת לדרישה זו הורה לה מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, במכתבו מיום 10.6.13, המתייחס למכתבו של יו"ר הרשות גילת, להוציא את מכרז יחסי הציבור לאלתר ולהטמיע בו את השינויים אותם דרש גילת לבצע במכרז זה, תוך התעלמות מהעובדה שהמכרז נכתב ע"י דוברת הרשות (היחידה הצורכת), והלשכה המשפטית של רשות השידור.
הדרישה היא לפרסום מכרזים בתחומים אשר עליהם חולשת דוברת רשות השידור, דהיינו היא עצמה נדרשת לפרסם מכרז הגורע מסמכויותיה- שלה.
"לא זו אף זו", נאמר בפנייה, "מדובר במכרזים לשירותים שהם בתחום הדוברות. דהיינו רשות השידור מתקצבת שירות פנימי שלה-עצמה למתן שירות זה, וכעת מבקש יו"ר רשות השידור להפריט שירות זה ולצרוך אותו גם ממקורות חיצוניים ובכפל הוצאה, וזאת - בהתנהלות המעלה חשד לשחיתות, בזבוז כספי ציבור ו'קומבינה'".
בר התריעה בפני המנכ"ל על החשד לשחיתות - דרישת גילת להפריט את מלוא שירותי הדוברות באמצעות פיצולם לשלושה מכרזים שונים - הכל בכפל הוצאה, ותוך ביצוע מכרזים במחטף.
מחוסר ברירה, נאלצה בר להודיע כי אינה יכולה להכין מכרז בהתראה כה-קצרה, והיא חוששת כי תועלה נגדה טענה בדבר אי-קיום הוראות הממונים עליה.

תאריך:  26/06/2013   |   עודכן:  26/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוברת רשות השידור מבקשת צו הגנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יחליף בשבוע הבא את בלהה גילאור, העומדת לצאת לשבתון לקראת פרישתה בשנת 2014    אלרון משמש כשופט מאז 1994 וכיום הוא סגן נשיאת המחוזי
עופר וולפסון
מליאת הכנסת אישרה הצעה לסדר של הח"כים איציק שמולי ואליעזר מוזס על תחזיותיו הלא מדויקות של משרד האוצר בנושא הכנסות המדינה    רק שני ח"כים מהקואליציה הצטרפו להגן על עמדת סגן שר האוצר שהציג את עמדת הממשלה בנושא
אלעזר לוין
רווחי ביטוח חיים גדלו ב-90%, רווחי ביטוח בריאות עלו בכ-40%, אך רווחי ביטוח כללי ירדו בכ-40%
מערכת אתר ערוץ הספורט
ויקטוריה אזרנקה עלתה להתקפה אחרי שפרשה מווימבלדון
עופר וולפסון
ועדת האכיפה המנהלית של רשות ני"ע אישרה הסדר אכיפה עם אשר ויטנר, סוחר יום שביצע כ-600 עסקות עצמיות בניירות ערך של די מדיקל כדי להשפיע על שער מנייתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il