X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה את הארכת הקו, שיתחיל בהר הרצל ויעבור בבית וגן, בקריית יובל ובמושב אורה הפתיחה: בעוד ארבע שנים העלות: כ-4 מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪
מספר הנוסעים יוכפל? [צילום: פלאש 90]

בשורה לתושבי הבירה. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה (יום ד', 26.6.13) את תוכנית משרד התחבורה ועיריית ירושלים להאריך את קו הרכבת הקלה בירושלים עד לבית החולים הדסה עין כרם.
בעקבות האישור, יוארך קו הרכבת הפועל כיום בהצלחה מזה כשנתיים, מנווה יעקב שבצפון ירושלים ועד להדסה עין כרם בדרום-מערב העיר ואורכו יגיע ל-22.5 קילומטר, כמעט פי שניים מאורך הקו הקיים. קו הרכבת מתחיל כיום מפסגת זאב שבצפון העיר ומגיע עד הר הרצל שבדרומה.
הקטע הנוסף של תוואי הרכבת שאושר יתחיל מתחנת הר הרצל וימשיך לאורך שכונות בית וגן, קריית יובל, קריית מנחם, מושב אורה, בית הספר לרפואה ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם.
על-פי התחזיות, מספר הנוסעים מנווה יעקב ועד עין כרם יוכפל והוא צפוי להגיע לרבע מיליון נוסעים ביום. ממשרד התחבורה נמסר כי בהארכת הקו יושקעו כארבעה מיליארד שקלים. פתיחת הקו צפויה בעוד כארבע שנים.
עבודות ההכנה החלו
צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים, שהופקד על תכנון מערך הרכבות, כבר החל בעבודות ההכנה להארכת הקו, בנייה של תחנות חדשות וכן להיערך לרכישה של עשרות קרונות חדשים. הצוות החל לאחרונה בעבודות להרחבת התוואי, בשדרות נווה יעקב וקריית יובל, מתחנת הר הרצל ועד לצומת גן "המפלצת" הידוע בעיר.
בשבועות הקרובים ייקבע יעד ההפעלה של הרכבת, זאת לאחר השלמת התכנון המפורט של הפרויקט ובחירת גורמי הביצוע. בקרוב יחלו עבודות תשתית נרחבות להארכת הקו הכולל בין השאר את הרחבת הדרך להדסה ולאחר מכן יוחל בהנחת המסילות ובהקמת חמש תחנות נוספות: שתי תחנות ברחוב הנטקה בקריית יובל, תחנה אחת בצומת אורה ושתי תחנות בעין כרם, אחת בכניסה לבית החולים ליד ביה"ס לרפואה והשנייה בתוך מגדל האשפוז החדש של בית החולים.
מדי יום פוקדים את בית החולים הדסה כ-30 אלף מבקרים, זאת בנוסף לאלפי עובדי בית החולים. במרכז הרפואי ישנם כ-3,000 מקומות חניה, הנמצאים במרחק רב מהמרכזים הרפואיים והנוסעים נאלצים כיום להגיע אליהם באמצעות שירות הסעיות ("שאטלים"). הרכבת עשויה להיות אמצעי התחבורה המהיר והיעיל ביותר לבית החולים, שיחסוך למבקרים הרבים את הצורך בחיפוש אחר חנייה ובתשלום של עשרות שקלים הנגבה מכל רכב הנכנס לבית החולים.
תוואי הרכבת המוביל לבית החולים הדסה מרהיב ביופיו ועובר דרך הרים וגבעות ומשתלב היטב בנוף הקיים. חלק מהתוואי יעבור בצמוד לכביש הקיים וחלקו יעבור על גשרים ענקיים, באורך כולל של כ-2 קילומטרים. במשרדי התחבורה והאוצר סוכם כי העירייה תנהל את פרויקט הארכת הקווים, במטרה לייעל ולזרז את הקמתו.
במסגרת התוכנית ניתן דגש להיבטים נופיים ולשמירה על איכות החיים והסביבה. כמו-כן, נערכו פעולות לשימור סביבתי, מתן פתרונות חנייה וגישה לתושבים ולמוסדות שבסביבת הפרויקט, שיפור חזות הרחובות.

תאריך:  27/06/2013   |   עודכן:  27/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבת הקלה תגיע להדסה עין כרם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נחוץ , נדרש , כה לחי ! ל"ת
ל'הקלה'  |  27/06/13 11:38
2
עדכן - תאריך לועזי של יום ד ! ל"ת
לעידן  |  27/06/13 11:44
3
די להבטחות קודם שיגיע עד קרית
כנסו כנסו   |  28/06/13 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
כמה אזעקות שנשמעו במהלך נסיעה של קו 320 מאשדוד בימי מבצע עמוד ענן גרמו לנוסעים לרדת כמה פעמים    הנהג שלא היה מאושר מהעיכובים לא איפשר לנוסעים שתפסו מחסה לעלות לאוטובוס ונסע לתל אביב
עידן יוסף
דוח הבקרה התפעולית של משרד התחבורה ("דוח ריבה") חושף: היכן יש איחורים על בסיס קבוע, היכן הנהגים לא אדיבים, איזה אוטובוסים צפופים ומלוכלכים ומי מציג מידע ברור
עידן יוסף
האם דיווחים המתקבלים על-ידי הנוסעים על המצב באוטובוסים אכן מהווים אלטרנטיבה שפויה, שקופה וזולה לבקרת התחבורה הציבורית? לא בהכרח, אבל יש בהם כדי לתת מושג על המצב בה ולהניע את משרד התחבורה לשנות מדיניות
עידן יוסף
בשעות השפל נותר מספר הנוסעים בקו אפסי    לא ניתן להצביע על קשר ישיר בין העלייה במספר הנוסעים למסע פרסומי בעניין    תושבים בישובים ליד ירושלים חוששים כי השינויים בכביש 1 ירעו את מצב התחבורה הפרטית והציבורית
עידן יוסף
חוות דעת מקצועית של רפרנטים באגף התקציבים קובעת כי אם משרד התחבורה לא ידאג כראוי מיזמי התחבורה הציבורית יש לחפש חלופה למימון חוץ-תקציבי מהמגזר הפרטי    ביקורת על המיזמים של משרד התחבורה: אינם עומדים ביעדים האסטרטגיים ונחותים בכל המדדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il