X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עבודת רקמה [צילום: בית הרקמה הירושלמי]
רוקמים מורשת: הושק 'בית הרקמה הירושלמי'
השבוע הסתיים פיילוט לשימור מורשת עדות ישראל באמצעות רקמת יד, עם השקתו של 'בית הרקמה הירושלמי' חנן שלאין, יוזם הפרויקט: "מדובר במחקר והפצת מורשת יהודי בוכרה, פרס, תימן, בולגריה ועוד, באמצעות אמנות הרקמה"

לפני כשנתיים החל בירושלים פרויקט ייחודי לשימור מורשת 'רקמת עמים' שהנחילה מגינה שלאין ז"ל, תושבת בית הכרם בירושלים. השבוע הסתיים בהצלחה אירוע ייחודי לציון שנתיים למותה של מגינה ולהמשך הפצת מורשת הרקמה. את הקמתו של בית הרקמה הירושלמי הובילו שלושת בניה של מגינה שלאין שביקשו להמשיך את מורשתה. תלמידותיה של מגינה שלמדו ממנה במשך שנים על אודות אמנות הרקמה הן המנחילות את מורשת הרקמה לתלמידות החדשות.
שרקה קדם, חברה ותלמידה של מגינה, נהגה להגיע מדי שבוע כל הדרך מקרית טבעון עד לבית הכרם בירושלים כדי ללמוד לרקום. בהרצאתה בערב העיון שיתפה במוטיבים ובסמלים המאפיינים רקמות ממדינות אגן הים התיכון. "הרקמה הינה שפת סימנים מיוחדת השותפה ליוצאי כל עדות ישראל", מציינת קדם. "ירושלים הינה פסיפס עדות ישראל ואין כמוה להפצת בשורת רקמת העמים ואכסניה לשימור מורשת זו", מוסיפה.
משתתפי האירוע התבשרו כי בעוד שבועיים תתרחב פעילות בית הרקמה גם לשכונת נוה יעקב. תוך שיתוף פעולה עם 'אגף חברה' בעיריית ירושלים והמחלקה לגיל השלישי, יקיימו תלמידותיה של מגינה שיעור ראשון לקבוצת רוקמות בוכריות בנוה יעקב.
חנן שלאין, בנה של מגינה: "אין ספק שהרחבת הפעילות הינה תוצאה של הצלחת הפיילוט בו השתתפו גם קבוצת נשות הגיל השלישי מגילה שהגיעו לבית הרקמה. אני ממתין למפגש תלמידותיה של מגינה האוהבות של רקמת הסוזאני הנפוצה באוזבקיסטאן עם הנשים שרקמו את הסוזאני בבוכרה. זהו שימור מורשת רקמת העמים שהנחילה מגינה שלאין".
עוד במהלך הערב נחשף אתר אינטרנט ראשון מסוגו בישראל המכיל 1,400 פריטי רקמה מיותר מ-50 מדינות שאספה ורקמה מגינה בעשרות שנות פעילות. האתר מסכם שנתיים של עבודה משותפת של משפחת שלאין ותלמידותיה של מגינה שישבו ימים כלילות להנצחת מפעל חייה ולשימור הידע והפצה לכלל שוחרי התרבות בכלל והרקמה בפרט.

תאריך:  27/06/2013   |   עודכן:  27/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוקמים מורשת: הושק 'בית הרקמה הירושלמי'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
סמנכ"ל מידרוג מירב בן כנען-הלר אומרת כי המשק זקוק להשקעה של 16-15 מיליארד שקל מדי שנה בתשתיות ב-7 השנים הקרובות    "ישראל צריכה לבנות את תשתיות הליבה שלה לפי תפוקות השיא"
עופר וולפסון
הטכנאים ישביתו פעילותם כליל בין השעות 12:00 ל-17:00, במחאה על פיטורי עובדים, העברת עובדים לחברות קבלן ואי-הכרה בוועד יציג
איתמר לוין
שי רוטנשטרייך הגיש תלונות נגד חברה בה הועסק ואשר לה שימש גם כיועץ משפטי    רובינשטיין: אם יש לעו"ד ספק בדבר קיומו של החיסיון - עליו לבקש הנחיות
עידן יוסף
משרד החינוך הקדים את פרסום הציונים במטרה לאפשר לתלמידים להיערך למועד ב'
מירב ארד
בחפירה ארכיאולוגית של רשות העתיקות ליד הכותל המערבי בתעלת הניקוז שמגיעה מבריכת השילוח שבעיר דוד ועד לקשת רובינזון בגן הארכיאולוגי ירושלים, נחשפו בתוך בור מים קטן שלושה סירי בישול שלמים ונר חרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il