X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר ששר השיכון הקודם התעלם מהם במשך שנים, החליט השר הנוכחי אורי אריאל לנקוט מדיניות הפוכה בחודש שעבר היה אורח התאחדות קבלני השיפוצים, והיום שלח את מנכ"לו שלמה בן-אליהו לוועידתם השנתית
▪  ▪  ▪
אחרי שנים רבות של הדרה [צילום: AP]
שלמה בן אליהו. נפגש [צילום: באדיבות שלמה בן אליהו]

ערן סיב. 15 מיליארד שקל [צילום: יח"צ]

אלפי קבלני השיפוצים בישראל זכו היום (28.6.13) סוף-סוף להכרה ממשלתית. שר השיכון הקודם אריאל אטיאס התעלם מהם במשך שנים, סירב לפגשם ודחה את כל ההזמנות לועידותיהם. כמוהו נהג גם המנכ"ל הקודם מרדכי מרדכי. "השארנו לאטיאס כסא בועידות השנתיות, אולי יתחרט ויבוא, אבל הכסא נשאר תמיד ריק", אומר ל-News1 יו"ר ההתאחדות, ערן סיב.
בסביבתו של השר נשמעו, לא לציטוט, ביטויי זלזול בהתאחדות ובמקצוע. אטיאס גם "דאג" להוציא את סיב, שייסד את ההתאחדות ב-2001 ועומד מאז בראשה, ממועצת ענף הבניה. לצעד זה אין חשיבות מעשית רבה, אבל הוא מעיד על יחסו של השר למקצוע ולנציגיו. אמנם, השר אטיאס נתן הסברים משפטיים לצעדו, אך הדבר השאיר בכל זאת טעם רע בפה אצל פעילי הענף.
לא עוד. שר השיכון החדש, אורי אריאל, המסתכל על הענף ופעיליו מגובה העינים, שינה את המדינות ב-180 מעלות. הוא נענה להזמנה של ההתאחדות, וב-11 ביוני נפגש אתם לדיון בבעיות הענף ולסיור בחברת שיפוצים גדולה בירושלים (הנמצאת בבעלות איש "הבית היהודי"). עוד קודם לכן נפגשו ראשי ההתאחדות עם רשם הקבלנים, אמנון כהן. אריאל הוזמן לועידה השנתית הנערכת היום ברמת גן. הוא התנצל בנימוס, הסביר שלוח הזמנים הדחוס מקשה עליו לנסוע מירושלים לאזור תל אביב, ושלח את מנכ"ל משרדו, עו"ד שלמה בן-אליהו.
"אי-אפשר להתעלם מענף השיפוצים"
מאות המשפצים שהגיעו לאולם וואהל בבר-אילן שמחו לשמוע את דבריו של בן-אליהו, הנציג הממשלתי הבכיר הראשון שהופיע בפניהם: " אי-אפשר להתעלם מענף השיפוצים. נפעל להסדרת הענף. המדיניות שלנו היא להוזיל את הדירות, ולשם כך דרוש לנו סיוע של כל הפעילים בנדל"ן. אני זקוק גם לעזרתכם".
למה התכוון בן-אליהו, מה מציק לשיפוצניקים?
סיב: יש להסדיר את הענף. היום פעילים בישראל 15,000 משפצים, אולי יותר. חלק לא גדול מהם מחזיקים בתעודות ממשלתיות רשמיות וחברים בהתאחדות קבלני השיפוצים. הציבור מוציא מדי שנה מיליארדי שקלים על שיפוצים, הנעשים במקרים רבים על-ידי אנשים בלתי מוסמכים ולעתים בלתי מקצועיים. ההתאחדות שלנו מקבלת תלונות רבות. יש להכניס סדר, לקבוע כללים ברורים ומערכת בחינות.
מה עוד?
סיב: אנחנו זקוקים לעזרת הממשלה בהכשרה מקצועית, ואולי גם בתחומים נוספים.
15 מיליארד שקל בשנה
כמה גדול הענף?
סיב: על-פי נתונים והערכות שבידינו, מגלגל הענף כ-15 מיליארד שקל בשנה. רוב הסכום מוצא על שיפוץ מאות אלפי דירות בשנה. יש המשפצים ב-40-30 אלף שקל, ויש גם שיפוצים במאות אלפי שקלים. בנוסף, משפצים מבני ציבור, בתי ספר, משרדים וחנויות. בניינים שנכנסו למסגרת תמ"א 38 דורשים שיפוץ במאות אלפי שקלים.
יש שיפוציניקים שאינם מסיימים את עבודת השיפוץ במחיר הראשוני שנקבו, אינם מקפידים על לוח זמנים, ולעתים יש גם טענות על טיב העבודה והגימור. מה תגובתך?
סיב: בדיוק זו הסיבה שבגללה אנחנו דורשים להסדיר את הענף. להתאחדות יש ועדת תלונות של צרכנים, אך היא יכולה לפעול רק נגד חבריה. רוב השיפוצניקים עדיין אינם חברי ההתאחדות. כשיכנסו למסגרת ויקבלו הכשרה מקצועית, ישתפר המצב.
לשפץ אלפי דירות ציבוריות
המשפצים יכולים לסייע לפתור את מצוקת הדיור?
סיב: כן! אקח כדוגמה את 61,000 הדירות במסגרת הדיור הציבורי, שהממשלה החליטה זה עתה לחדש את מכירתן. רוב הדירות הללו הן במצב ירוד. ברגע שהמשפחה תקנה את הדירה שבה היא מתגוררת, ותקבל על-פי החוק הנחה גדולה, יהיה לה מניע לשפץ את הדירה כך שתהיה ראויה למגורים סבירים. המשפחה יודעת שקנתה את הדירה מאוד בזול, וכדאי לגייס את הכסף הדרוש לשיפוצים. הדבר יכול למנוע הריסת אלפי דירות שאינן ראויות לשימוש, ולהגדיל את מלאי הדירות במשק, בהשקעה קטנה יחסית!
נציג הסתדרות פועלי הבנין והעץ, שלמה יפרח, שברך את משתתפי הוועידה, העלה הצעה מפתיעה: "בואו ותצטרפו להסתדרות. כל השנים, וגם באחרונה, הוכיח כוחו של ציבור מאורגן - ראו לדוגמה את התעשיה האוירית". האם ההסתדרות, המאגדת בדרך כלל שכירים, יכולה לקבל כחברים גם עצמאיים? יתכן מאוד שכן, הדבר טעון בירור.
"שיפוץ מבנים נטושים יגדיל את מלאי הדירות"
רשם הקבלנים, עו"ד אמנון כהן (בברכה מוסרטת): "השיפוצים הם נדבך חשוב בכלכלת המדינה ובנדל"ן. תפקידו של הענף הוא בין היתר לשפץ מבנים נטושים ולהפוך אותם לראויים למגורי אדם, וכך להגדיל את מלאי הדירות. יש לתת גם למשפצים מכסות של פועלים פלשתינים, כמו לקבלני הבניין". דברי כהן - שנציגי ההתאחדות נפגשו אתו לפני כחודש - חשובים, כי הוא הרשם, והוא הנותן רשיונות לכל הקבלנים בענף, ובכלל זה השיפוצניקים.
אחרי הדיבורים והברכות הגיע היום תור המעשים. כ-15 חברות הציגו את מוצריהן באולם נפרד, ונציגיהן עלו על הבמה והציגו את מוצריהן בהרצאות קצרצרות של 4 דקות. רובם חשפו מוצרים חדשים. הנה כמה דוגמאות של מוצרים, שהמשפצים יכולים להשתמש בהם. רוב המוצרים הללו מעלים את ערכן של הדירות, בדרך כלל בהשקעה קטנה יחסית:
  • רב-חבל - מתקן מתקפל לתליית כביסה ליבוש מחוץ למרפסת. החברה היצרנית מספקת גם התקנה.
  • סיפון חדש למטבח, יעיל וחוסך מקום.
  • מתקן חדש למקלחת, מווסת את הטמפרטורה, חוסך מים, ואיננו מחובר לחשמל.
  • שיטה חדשה לבניית קירות איטונג, וכך ליצור חדר חדש בדירה.
  • שיטה חדשנית לגילוי נזילות בצנורות המים, לפני שיהיה פיצוץ.
  • ברזים חכמים.
  • אסלות חכמות.
מאות משתתפי הוועידה הסתערו על הדוכנים, אספו קטלוגים, קיבלו ונתנו כרטיס ביקור. אחדים מהם כבר קבעו פגישות עסקיות. בקיצור, גם השיפוצניקים רוצים להצטרף לחידושים של המאה ה-21.

תאריך:  28/06/2013   |   עודכן:  28/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השיפוצניקים זכו להכרה ממשלתית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכרה בתחום השיפוצים
בן שמש  |  29/06/13 20:32
2
בקשה מהכתב
איש אחד  |  30/06/13 00:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמירם ברקת
לפי הערכות במשק האנרגיה מחיר הסולר יירד בכ-4 אג' לליטר ביולי    תוספת המחיר בעד שירות מלא תיוותר ללא שינוי - 18 אגורות ו-15 אגורות באילת
תומר לוי
הבלם הקרואטי קיבל הצעה לחוזה על סך 80 אלף דולר
עידן יוסף
50 שנים אחרי התפטרותו המפתיעה של דוד בן-גוריון מתפקיד ראש הממשלה ושר הביטחון, מפרסם ארכיון המדינה את הפרידה מצה"ל כפי שהשתמרה באוסף של אל"מ ישעיהו (שעיה) גזית. בסרטון מופיעים הרמטכ"ל צבי (צ'רה) צור ומפקד חיל-האוויר עזר ויצמן
מערכת אתר ערוץ הספורט
כוכב ברצלונה מחכה לעונה החדשה וגם מחמיא למוריניו
איציק וולף
מתנגדי הנשיא המצרי מתכנסים במרכז קהיר לקראת ההפגנה הגדולה הצפויה ביום ראשון    כוחות הביטחון עצרו מגיש תוכנית טלוויזיה שביקר את השלטון בגין הסתה למרד והעלבת המשטרה והצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il