X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי אנשים שאולצו להישאר ערים עד לשעה מאוחרת צרכו מספר קלוריות גבוה ב-30% והעלו במשקל פי שמונה מאנשים שזכו לישון 12-10 שעות לאורך תקופת המחקר - שבועיים
▪  ▪  ▪
מחיר כבד תרתי משמע [צילום: AP]
האם התזונה קובעת את איכות השינה שלנו?
יפעת גדות
אנשים הישנים בין 9-7 שעות שינה בכל לילה בדרך כלל גם נהנים מבריאות כללית טובה יותר * אלו שישנו שינה נורמלית הקפידו על התזונה המגוונת ביותר, ואלו שישנו מעט מאוד שעות בכל לילה צרכו את המזונות הכי פחות מגוונים
לרשימה המלאה

מנוחה טובה בלילה יכולה להיות בדיוק מה שאתם צריכים כדי להישאר רזים. חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה גילו ראיות ישירות לכך שמחסור בשינה קשור לעלייה במשקל, במסגרת מחקר מקיף ועדכני שערכו, שכלל משתתפים בריאים ובוצע בסביבת מעבדה מבוקרת.
כיום, השינה של רבים מאתנו אינה שינה איכותית ומספיקה. מספר האנשים שישנים פחות משש שעות בלילה עולה, וסקר שנעשה בארצות הברית בשנת 2007 גילה כי אחד מכל שלושה בוגרים ישן פחות משש שעות שינה בכל לילה.
דפוס שינה זה משפיע בצורה שלילית על רמות האנרגיה ועל חילוף החומרים שלנו במהלך שעות היום, וכך מגביר את התיאבון לאורך היום ותורם לעלייה במשקל.
שלא כמו במחקרים קודמים, בהם התבקשו המשתתפים לדווח על הרגלי האכילה והשינה שלהם, סוגי מחקרים שאינם מדויקים דיים, המדענים מפנסילבניה גייסו 225 משתתפים בוגרים למחקר בן שבועיים בנושא השינה, שנעשה במעבדת השינה בבית החולים האוניברסיטאי של פנסילבניה.
על-ידי מעקב אחר המשתתפים במעבדה, הצליחו החוקרים להעריך באופן ישיר את הדרך בה מחסור בשינה משנה את הרגלים התזונתיים.
ביקור לילי במקרר
הם גילו כי אנשים שאולצו להישאר ערים עד לשעה מאוחרת צרכו מספר קלוריות גבוה ב-30% והעלו במשקל פי שמונה מאנשים שזכו לישון 12-10 שעות לאורך תקופת המחקר - שבועיים.
למרות שמחקרים אפידמיולוגיים קודמים הצביעו כבר על קשר בין משך שינה קצר לבין עלייה במשקל והשמנה, החוקרים הופתעו לגלות עלייה משמעותית במשקל במסגרת מחקר מעבדתי.
כל משתתפי המחקר קיבלו שלוש ארוחות ביום בזמנים קבועים, אותן בחרו מתוך מבחר תפריטים, אך הם הורשו גם לאכול חטיפים כמה שרצו במהלך היום והלילה.
משתתפים שנשארו ערים עד מאוחר אכלו יותר חטיפים, במיוחד בימים הראשונים כששעת השינה עוכבה. רוב החטיפים נאכלו בין השעות עשר בלילה לארבע לפנות בוקר, והכילו אחוז גבוה של מזונות שומניים.
הגברים שהשתתפו במחקר וסבלו ממחסור בשינה העלו במשקל פי שניים מהנשים שהשינה נמנעה גם מהן.
בשבוע שעבר, איגוד הרפואה האמריקני סיווג השמנה כמחלה, צעד שימריץ מחדש את המאמצים לדכא את הרמות המופרזות של ההפרעה בארצות הברית.
טיפול בהפרעות שינה היא אופציה פשוטה להורדת שיעור ההשמנה, סבורים החוקרים. דום נשימה בשינה, הגורם להפסקות חוזרות ונשנות בנשימה, כבר נמצא קשור להשמנה, והלילות ללא שינה בעקבות המצב קשורים לירידה ברמות האנרגיה והמוטיבציה לפעילות גופנית וכך לעלייה במשקל. הקילוגרמים העודפים עלולים גם להקשות על השרירים והרקמות במעברי האוויר וכך ליצור למעשה מעגל קסמים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  30/06/2013   |   עודכן:  30/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פישר הגיב על הרשעתו של יעקב העליון בעבירות מין בקטינות באומרו שפסק הדין של השופט חנן אפרתי הוא "המעשה המגונה היחיד בתיק"    ביה"ד: ספק אם הפנים את הפסול שבמעשיו
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני סיים את ביקורו האינטנסיבי במזרח התיכון ללא תוצאות    טען במסיבת עיתונאים כי השלב הקשה ביותר הוא שלב התנעת המשא-ומתן    "שני הצדדים מתעקשים שאשוב, ואעשה זאת"
אלעזר לוין
הקבלנים מכרו במאי 2,346 דירות חדשות, לעומת 1,803 באפריל    עליה של 4.5% בלבד במכירת דירות להשקעה    מלאי הדירות שוב גדל, ל-21,000
עידן יוסף
יהודה שושני, מנכ"ל מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, הודיע על סיום תפקידו לאחר 3 שנות כהונה
מירב ארד
בזכות צירוף של AAAA שעלה בגורל במשחק הצ'אנס, זכו השחקנים בפרסים בסך של כ-3.5 מיליון שקלים לעומת הכנסה של כ-300,000 אלף שקלים בלבד מהגרלה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il