X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוכנית ארגון מחדש תתאים את שירות המדינה לצרכים המשתנים של הציבור ותשפר את השירותים
▪  ▪  ▪
נציב שירות המדינה משה דיין [צילום: יח"צ]

הממשלה אימצה (יום א', 30.6.13) את עיקרי דוח הוועדה לשיפור ניהול ההון האנושי בשירות המדינה, בראשות נציב שירות המדינה, משה דיין, ואת המתווה שהוצע ליישומן של המלצות הוועדה.
בדוח הוצגה תוכנית יסודית ומקיפה לשינויים במנגנוני ניהול ההון האנושי בשירות המדינה, לצורך הטבת השירותים לציבור והתאמת היכולות של שירות המדינה, לצרכים המשתנים של הציבור.
הנציב הונחה לפעול ולהציע תיקוני חקיקה, ככל הנדרש, לפעול לעידכון הוראות התקשי"ר בהתאמה וכן לבצע שינויים והתאמות.
שינויים הקשורים להסכמים או הסדרים קיבוציים קיימים לא ייכנסו לתוקף, אלא לאחר משא-ומתן עם הסתדרות העובדים הכללית החדשה וארגוני עובדים אחרים.
בוועדת ההיגוי ליישום הדוח יעמוד נציב שירות המדינה, וישתתפו בה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר, הממונה על השכר ויחסי העבודה, ראש אגף התקציבים, היועץ המשפטי לממשלה, סמנכ"ל לממשל וחברה במשרד ראש הממשלה וראש מטה יישום הרפורמה בנציבות שירות המדינה, ללוות את מימושן של ההמלצות בדוח.

דוח ועדת הרפורמה לשיפור מנגנוני ניהול ההון האנושי בשירות המדינה / דוח
ב-18 בדצמבר 2011 קיבלה הממשלה החלטה להקמת ועדה בראשות נציב שירות המדינה ובהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר, הממונה על התקציבים, הממונה על השכר והסכמי עבודה, היועץ המשפטי לממשלה, או עובד בכיר מטעמם, ושני נציגי ציבור, לצורך גיבוש תכנית מפורטת לביצוע רפורמה בניהול ופיתוח ההון האנושי בשירות המדינה. מטרת העל של הרפורמה היא התאמת היכולות של שירות המדינה, לצרכים המשתנים של הציבור בישראל, באמצעות יצירת תרבות, הנהגה ומכניזם מערכתי הפועלים באופן רציף וקבוע להתאמת שירות המדינה על מבנהו הארגוני, דרכי פעולתו, תמהיל כוח העבודה והיכולות של האנשים העובדים בו, לשינויים בסביבה הפנימית והחיצונית שבה הוא פועל. בהתייחס למטרת העל הזו, תכנית הרפורמה נועדה לתת מענה לבעיות ולפערים הקיימים כיום בעולם ניהול ההון האנושי של שירות המדינה בין הצרכים של הציבור ליכולות של שירות המדינה לתת להם מענה. פערים הפוגעים ברמת השירות ובמענה לצורכי הציבור, ביכולת התפקוד של שירות המדינה בישראל וברמת היעילות, האפקטיביות והאיכות של השירותים שהוא נותן. הבעיות והפערים העיקריים כוללים; היעדר תכנון ופעולה שנגזרים מראייה ארוכת טווח ומערכתית, חולשה מבנית ותפקודית במערך התכנון והניהול של ההון האנושי בשירות המדינה ובראשו - בנציבות שירות המדינה, היעדר תורה ותפיסה דוקטרינרית לניהול ההון האנושי כמשאב עיקרי ויקר ערך, היעדר גמישות מספקת בניהול ובביצוע של משרדי הממשלה ויחידות הסמך בתחום ניהול ההון האנושי, ריבוי הליכים בירוקרטיים והימשכותם, חולשה ב"עמוד השדרה הניהולי" של שירות המדינה, פער במקצועיותם של העובדים ואי-מיצוי הפוטנציאל הגלום בהם. נוסף על אלו, קיים בידול ובידוד יתר בין פעילות גופי המטה המרכזיים, המשרדים המרכיבים את שירות המדינה עצמו, ובין שירות המדינה, השירות הציבורי והמגזר השלישי, המהווים גם הם חסם למיצוי יכולות פעילות שירות המדינה, כמערכת נותנת שירות לציבור בישראל. בגיבוש ההמלצות ובמסגרת עבודת הצוותים לקחו חלק מנהלים בכירים נוספים, חברי ועדות המשנה, צוותי חשיבה של סמנכ"לים בכירים למשאבי אנוש, ועוד רבים וטובים אשר הביאו לידי ביטוי ראייה מערכתית, מומחיות מקצועית, ביטוי לצרכי הציבור, לצרכי משרדי הממשלה ויחידות הסמך ולצרכי העובדים בשירות המדינה. כל אלו פעלו במסירות רבה, במקצועיות ובשיתוף פעולה מיטבי, ועל כך תודתנו. ברצוננו להדגיש, כי החשיבות העיקרית היא ליישומו המוצלח של הדוח ולא לעצם כתיבתו. ההיסטוריה הציגה לכולנו מקרים קודמים שבהם נכתבו דוחות העוסקים בנושא זה, אך לא באו לידי מימוש. מתוך כך, אנו רואים עצמנו מחויבים לא רק לדוח המוגש לאישור ממשלת ישראל, אלא גם לתהליך יישומו המוצלח, מתוך הבנה ואמונה כי יישומו יבטיח עתיד טוב יותר למדינת ישראל ולאזרחיה. אנו מוצאים חובה נעימה להודות לחברי ועדות המשנה אשר פעלו מטעם ועדת ההיגוי. הדוח המוגש לעיון ולפעולה, מרכז וכולל את מלוא התכנים שאושרו על ידי מליאת ועדת ההיגוי והוא פרי עבודתם של צוותי חשיבה אלה.
דוח הוועדה לשיפור ניהול ההון האנושי בשירות המדינה / הצעה להחלטה
הצעת מחליטים בנושא שיפור מנגנוני ניהול ההון האנושי בשירות המדינה על פי מתווה הנציב משה דיין
תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר דוח דיין לניהול ההון האנושי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
אלעזר לוין
הממשלה מאשרת רשמית: עד סוף 2014 תשווק הרשות מגרשים לבניית 5,830 דירות בלבד להשכרה    איכות הבניינים להשכרה תרד: הם יהיו צפופים יותר, ויהיו בהם קומת מסחר, ופחות מקומות חניה
דרור אידר
השמאל הישראלי נמצא במשבר מול התנפצות אליליו; זה לא מפריע לידיעות אחרונות לדבוק באמונת הבסיס שממנה יָתֵד לדינמיקה הפוליטית, החברתית והמדינית של ישראל: הכה בנתניהו ונראה מה יהיה אחר כך
עידן יוסף
מספר השרים לא יעלה על 18, מספר סגני השרים לא יעלה על 4 ואחוז החסימה יעלה ל-4%    חנין: קטלנית במפלגות אידאולוגיות
עידן יוסף
אומצו דוח ועדת משילות בפרקי התקציב והתקשרויות המשרד הממשלתי ונספחיו
עידן יוסף
תושבי האזור טוענים כי הקמת תחנת האנרגיה אותה אישרה הממשלה מסכנת אותם בגלל מכל אמוניה סמוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il