X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק מחצית מהאוכלוסיה היהודית גולשת באינטרנט בשבת, וחלק ניכר אינם צורכים את המדיה האלקטרונית - מה שמעלה את החשיפה לעיתוני סוף השבוע רוב התקשורת מתעסקת בדרמטיות בטפל ומזניחה את הנושאים העיקריים
▪  ▪  ▪
פרנסה משמירת שבת [צילום: פלאש 90]

לחזרה הרחבה לשורשים היהודיים בקרב האוכלוסיה היהודית בישראל יש השלכות נלוות על התקשורת. 21% מיהודים בישראל שנסקרו בסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תיארו את עצמם כשומרי מצוות יותר משהיו בעבר, לעומת 14% שתיארו את עצמם שומרי מצוות פחות מבעבר.
ד“ר רפי מן וד“ר אזי לב-און מעריכים שבעוד בעולם קיימת ירידה בחשיפה לעיתונות המודפסת, לעיתוני סוף השבוע המודפסים בישראל יש עתיד ארוך-טווח. זאת לנוכח העובדה ששליש מהיהודים אינם עושים שימוש בכלי תקשורת אלקטרוניים בשבת - דבר שהוא נכון לא רק בקרב החרדים והדתיים-לאומיים, אלא גם בחלקים מקרב היהודים המסורתיים; 35% מהנשאלים אינם צופים בטלוויזיה ואינם מקשיבים לרדיו בשבת, ו-48% אינם נוהגים לגלוש באינטרנט בשבת.
שני החוקרים, מהמכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה של אוניברסיטת אריאל בשומרון, פרסמו את הדברים במסגרת סקירה שנתית שהוכנה בשיתוף יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI, שעסקה בסדרי יום, בשימושים ובמגמות בתקשורת הישראלית.
לדבריהם, הדבר רומז לכך שאף התקשורת החילונית הכללית תמשיך להתעניין, אם לא תרחיב את התעניינותה, בתרבות היהודית הדתית.
עוד הם אומרים כי הגידול הדמוגרפי בקהילה החרדית ובקהילה הדתית-לאומית רומז על כך שלתקשורת של שני המגזרים הללו יש סיכוי גדול לצמוח בטווח הקצר ובטווח הארוך. מגמת ההתפצלות של התקשורת בציבור הדתי-לאומי רומזת על כך שעל-אף מחויבותו של ציבור זה להיות חלק מהציבור הרחב יותר, הוא עשוי לתמוך גם בתקשורת הפונה לקהל שלו ומשקפת את ערכיו.
היעדר עיסוק מתמשך בנושאים חשובים
בפרק אחר בסקירה, נבחן באורח השוואתי סדר היום במספר נושאים בולטים בעיתונות המודפסת, באינטרנט המערכתי ובתוכן הגולשים. מתוך הממצאים בולטת לעין ההתאמה בין שלוש הקטגוריות שנבדקו בתנודות ובהיקף האזכור במהלך השנה של מונחים ושמות. משמע: אירועים מסוימים כגון החלטות ממשלה, פעילות מדינית, צבאית או פוליטית וכדומה מעלים נושאים מסוימים לסדר היום, במשך תקופה מסוימת מתנהל עיסוק אינטנסיבי בנושא, ולאחר זמן ניכרת ירידה וגרף האזכורים מתיישר.
בשל ההיקף הנרחב של הזירות בהן בא לביטוי תוכן הגולשים, מספר האזכורים גבוה בהרבה בקטגוריה זו מאשר בשתי האחרות, אך העליות והירידות במספר האזכורים דומות בדרך כלל. נתונים אלה מחזקים את הטענה הנשמעת לעיתים בציבור כי התקשורת בישראל נוהגת להסתער על נושא מסוים עד כדי רוויה, ובתוך זמן קצר הנושא נעלם כמעט מסדר היום. מציאות זו משקפת שני מאפיינים בעייתיים של הסיקור התקשורתי והשיח הציבורי: חשיפת-יתר של נושא מסוים לזמן קצר, המלווה לעיתים בדרמטיזציה מופרזת, ובמקביל היעדר עיסוק מתמשך בנושאים חשובים, תוך מעקב אחר ההתפתחויות באופן שוטף.

התקשורת בישראל 2012 - סדרי יום, שימושים ומגמות / סקירה שנתית
הוכנה ע"י המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה פועל במסגרת בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל בשומרון ומבצע מחקרים על השימושים וההשלכות של תקשורת חדשה בהקשרים פוליטיים, חברתיים, צרכניים, תרבותיים ועוד. הוכן בשיתוף יפעת מחקרי מדיה, מקבוצת יפעת. בין הנושאים שעמדו השנה על סדר היום הייתה שורה של עניינים שנגעו לתקשורת עצמה, בהם מאבקם של עובדי ערוץ 10 למנוע את סגירתו, החרפת המשבר העסקי בעיתון הוותיק "מעריב" שהביאה אותו אל סף פשיטת רגל ולמכירתו באמצעות נאמנים שמונו על ידי בית משפט, "מהפכת הסלולר" שיזם שר התקשורת משה כחלון, ועוד. אירועים אלה שיקפו את הטלטלות והשינויים הנמשכים העוברים על המרחב הציבורי בישראל ככל שתקשורת החדשה מתרחבת ומתעצמת, בעוד התקשורת המסורתית נדרשת להסתגל למציאות המשתנה. תהליכים אלה אינם מתנהלים בחלל ריק אלא תוך זיקה ישירה לגורמים כלכליים ופוליטיים, שהשפעתם על התקשורת ניכרת, אם בגלוי ואם באופן סמוי. לתהליכים ולהשפעות אלה משמעות רבה על חירות הביטוי וחופש העיתונות בישראל ועל אופייה וערכיה של מדינת ישראל.
תאריך:  30/06/2013   |   עודכן:  30/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שומרי השבת מצילים את העיתונות הכתובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
עידן יוסף
בתלונה לרשות השנייה ולחברת החדשות נטען כי למרות שאברמוביץ' מועסק בידיעות אחרונות, הוא אינו מונע עצמו מלבקר את ישראל היום בדברי פרשנות בערוץ 2, ואף נמנע מגילוי נאות בעניין
נרי אבנרי
בברנז'ה יודעים שמעריב בתקופת אמנון דנקנר כעורך ראשי סיפק לאולמרט שירותי ליווי בלתי אתיים. על זה דרוקר לא עשה תחקיר. ולמרות שהצהיר שהוא נכון לעשות תחקיר על ידיעות אחרונות, אני מהמר שלא יעז    הלכתי לארכיון...
נרי אבנרי
את כל הטענות שהציג דרוקר נגד ישראל היום ניתן להדביק ביתר קלות בעיתונים אחרים. זה נכון שהעיתון תומך בנתניהו, בדיוק כמו שזה נכון שהתקשורת על שלל ערוציה שונאת את נתניהו. עיתון אחד תומך, כל השאר עוינים    הלכתי לארכיון...
חן מענית
התביעות ההדדיות יימחקו    ‎הצדדים סירבו לחשוף את תוכן הפשרה    שורשי הסכסוך הם סביב הבעלות המשותפת בעבר בחינמון "ישראלי"
עידן יוסף
מלחמת החורמה של תומכי עיתון יתד נאמן בעיתון הפלס הגיעה לשיא חדש - ביום שישי נעשה ניסיון לגניבת 40,000 גליונות מיד אחרי שיצאו להפצה בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il