X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שלמרות שרעיונות אינם מוגנים בזכויות יוצרים - ההרצאה מוגנת, גם אם המרצה נשא אותה בעל-פה ושומעיו הם שרשמו את תוכן הדברים
▪  ▪  ▪
חוזה מכללא בין המרצה לשומעים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הרצאות מוגנות בזכויות יוצרים, גם אם לא נרשמו בידי המרצה אלא בידי אחד משומעיו. כך קובע (27.6.13) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, יעקב שפסר.
לדברי שפסר, הגישה המקובלת היא, שהרצאה מוגנת בזכויות יוצרים גם היא איננה נקראת מן הכתב. ראשית, המרצה הכין את ההרצאה ומן הסתם עשה שימוש ברשימות כאלו ואחרות - והן ודאי מוגנות. שנית, שומעי ההרצאה רושמים אותה ברשותו של המרצה וכך "מקבעים" את זכויותיו של המרצה בה. שלישית, קיים "תנאי מכללא" בין המרצה לשומעים, המאפשר להם לרשום את הדברים אך אוסר עליהם לעשות בהם שימוש מסחרי.
"הקיבוע אינו חייב להיות על-ידי היוצר דווקא, ולעיתים היוצר עשוי לבטא את יצירתו בעל-פה, ולהסתייע באדם אחר שיקבע אותה בכתב או בדרך אחרת", מדגיש שפסר. "העובדה שאדם אחר, ובמקרה שלפנינו התלמידים, 'קיבע' את היצירה אינה הופכת את אותו אדם ליוצר, אף לא ל'יוצר במשותף'".
יתרה מזו, מוסיף שפסר: אם מוכח לבית המשפט שישנה ודאות לגבי מהותה של היצירה וניתן להיווכח בנקל בקיומה, אין צורך בעמידה דווקנית על קיבועה בכתב או בדרך אחרת. לאור כל זאת, בעוד רעיונות כידוע אינם מוגנים בזכויות יוצרים - הרצאות כן מוגנות.
הדברים נאמרים בהחלטתו של שפסר במחלוקת על השימוש בטכניקת "החשיבה ההכרתית" של המורה הרוחנית ימימה אביטל. תלמידיה של אביטל עשו שימוש ברעיונותיה, אך בנה ישעיהו - אשר ירש את זכויותיה - דרש מהם לחדול לעשות זאת, בנימוק של הפרת זכויות יוצרים. שפסר קיבל את התביעה שהגישו התלמידים אילן הרן וחגאי איטן נגד אביטל, לאחר שקבע שהם אומנם עושים שימוש שאינו מותר בהרצאותיה של אביטל המנוחה, אך רשאים ללמד את רעיונותיה בלא להעתיק את ההרצאות. התלמידים יוצגו בידי עו"ד טוני גרינמן, ואביטל - בידי עו"ד יורם מושקט.

תאריך:  02/07/2013   |   עודכן:  02/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: זכויות רשימות בהרצאה הן של המרצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
העברות: גצה הוצג בבאיירן, אנלקה חוזר לפרמיירליג
איתמר לוין
ביהמ"ש הורה לרננה כהן להתייצב לדיון בקובלנה שהגיש בעלה נגד יואב יצחק ולהביא עימה מסמכים מהתיק שהתנהל ביניהם בבית המשפט למשפחה, כדי להכריע האם יימסרו ליצחק
עידן יוסף
הדיון בתקנות המסדירות שידורי חסות בגלי צה"ל נדחה מאחר שתוקף החוק המסמיך פקע    ברוורמן קרא להביא בהקדם חוק שמסדיר את כל פעילות התחנה ולא רק את נושא החסויות    מפקד גלי צה"ל: כמחצית מתקציב התחנה מגיע מהחסויות והיא זקוקה להן כדי להתקיים
עידן יוסף
מלחמת גירסאות, שר האוצר לפיד רומז שאת ההחלטה להעלות את מחיר האלכוהול יזמו והגו עוד לפניו, הוא מפנה אצבע מאשימה לעברו של שר האוצר הקודם שטייניץ, עודד שחר מביא את העובדות
גד פרץ
גולן טלקום היא המנצחת של שוק הסלולר מתחילת 2013 עם גיוס של 15,265 לקוחות חדשים    וגם: המבצעים ששוחקים את ההכנסה הממוצעת לא צפויים להיגמר    כיצד הצליחה פרטנר לשפר את מצבה ומה קורה אצל רמי לוי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il